Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vleermuizen enzo..


Vlinderx

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Bij mij in de wijk spot ik af en toe wat vleermuizen. Ik vind ze helemaal geweldig en ben zojuist de trotse eigenaar van een vleermuizenkast geworden.

 

Heeft iemand ervaring hiermee? Ik lees wat tegenstrijdige berichten op internet over waar je ze het beste kan ophangen. (op het zuiden of juist niet)

Ik was van plan om hem aan onze garage op te hangen zo'n 4 meter hoog maar dan hangt ie meer op het westen. Wel beschut onder een daklijst met de avondzon.

Ik kan hem ook op het zuiden aan de varkensstal ophangen (zo'n 2,5 m. hoog).. maar daar lopen ook onze konijnen en eenden die met name 's nachts ook veel rondlopen. Zou dit problemen opleveren?

 

Ik hoor het graag.

 

Vast bedankt!!

Don't dream your life. Live your dreams..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, vertel ze maar dat er in Veenendaal een mooi plekje voor ze is!

 

Tja, in huis zou ik er ook niet echt vrolijk van worden denk ik.. Het zijn nou niet bepaald gezellige, schattige of hygienische huisdiertjes. Veel mensen denken meer aan dracula bij vleermuizen.

 

Ik vind ze wel iets mysterieus hebben, dat spreekt me wel aan. En ze eten de muggen in de tuin die op de mest afkomen. De buren ook weer blij!

Don't dream your life. Live your dreams..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo als ik al zei, van de zomer vliegen ze weer vrolijk rond, en ik heb er echt niets mee, Ze zijn al zoveel jaren hier, mijn dochter is al zo'n 15 jaar hier weg, maar ik denk nog vaak aan de avond dat het heel warm weer was, en we zijn beiden blond en bang waren dat ze op onze haren afkwamen toen met een handdoek over ons hoofd gezeten,achteraf belachelijk maar bang waren we wel, en graag naar jullie toe ha ha, zal het zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk zijn ze cool, ook bijzonder tof dat je een kast voor ze ophangt, wij zien ze zelden maar

dan vindt ik het ook speciaal.

Als je ze echt kwijt wil uit je huis kun je denk best een vereniging bellen, zijn toch zeldzame dieren die soms hulp nodig hebben of kunnen gebruiken.

Bovendien onwijze insekten opruimers en wie wil dat niet

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ik vind het enige dieren...speel(plaag eigenlijk ) altijd met ze ...gooi ik mini steentjes de lucht in en dan zie je ze er gewoon op afduiken, denkend dat het een vette mug of mot is

 

Ik je haren komen ze niet, tenminste bij mij niet, maar ik ben ook een stuk groter dan een mot en hun radar, houdt ze voldoende uit mn buurt....kan best zijn dat er een stukje van jou vandaan een vlieg of mug vliegt, en dan denk jij dat ze jou moeten hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zitten ze ook! Niet heel veel maar 't is heel gaaf om ze op jacht te zien

Ik zou ook wel zo'n kastje willen, buurman zou het wel niets vinden

(ie heeft zelfs geprobeerd om m'n spreeuwennest te verwijderen. Das Lodewijk, die hebben we gevonden, half dood. Hem een paar dagen gevoerd, en hij ging maar niet weg Uiteindelijk ging hij wel vliegen, die dikke was Lodewijk, als ik in de tuin aan het eten ben komt 'ie nog weleens langs en hij heeft in onze gevel bij het dak ieder jaar z'n nestje )

 

Maar vleermuizen zijn niet eng, doen niets, behalve heel nuttig werk en de kolonies hebben het moeilijk tegenwoordig omdat ze minder natuurlijke schuil-en slaapplaatsen kunnen vinden. Dus je zou de dieren enorm helpen door een kast op te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooh ik hou ook van vleermuizen...!

Vroeger, thuis bij paps en mams, woonden we achter een kerkhof en daar ergens zaten ook heel veel vleermuizen die dus bij ons de tuin over vlogen. Ik heb goede herinneringen aan de warme zomeravonden waarbij ik op mocht blijven om vleermuisjes te kijken.

 

Inmiddels woon ik opnieuw achter/naast een begraafplaats en ook hier zitten ze Mijn kinderen mogen dus dezelfde herinneringen maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ik vind het enige dieren...speel(plaag eigenlijk ) altijd met ze ...gooi ik mini steentjes de lucht in en dan zie je ze er gewoon op afduiken, denkend dat het een vette mug of mot is

dat doe ik ook altijd! ze zijn super snel en wendbaar...

ik doe een steentje in een papieren zakdoekje, elastiekje erom, teveel aan zakdoekje wegknippen, en gooien maar!

schitterend gezicht...

ik wil ook nog graag een vleermuis schedeltje trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vleermuizen .ja ze zitten hier ook en zie ze ook vaak vliegen

mijn zoon heeft er eens een gemaakt zo vleermuizen kastje voor aan het huis hij was toen 13 jaar

hier de vleermuizen kast die hij toen gemaakt heeft

006-1.jpg

 

 

zo kwam mijn zoontje ook eens thuis met een vleermuis die hij gevondne had buiten tegen een muur

ze is wel weer vrijgelaten savonds .

Afbeelding814.jpg

 

hier ook nog een vleermuizen bunker deze ligt in het bos van de ATD .boedery t, zwervel das een vakantie beodery voor minder bedeelde mensen in wijhe

1 keer per jaar word er getelt hoeveel vleermuizen er in huisvesten

Afbeelding1247.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hangt ongeveer 6 A7 meter hoog

de afmetingen weet ik eigenlijk niet zo .ik weet wel de vliegopening moet onder aan de kast zitten ook moet er draad tegen de binnen zijden worden vastgemaakt dit in verband met het in de kast kunnen klimmen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk idee, Vlinderx! Hier in de buurt zitten een hele hoop vleermuizen met al die groeves en ze vliegen vanaf april/mei erg veel rond hier. Ik kijk er graag naar. Het lijkt me onwijs leuk om zo'n kastje te hebben. Ik vraag me alleen af of die beestjes zullen kiezen voor een houten kastje als de groeves hier het ideaalst zijn voor deze beestjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de kasjes bedoeld zijn als rustplaats, of als oerwinterings plaats,

het eerste lijkt mij goed mogelijk, het tweede niet dan kiezen ze juist grotten omdat deze constant

van temp zijn.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die wat wij hier op hebben hangen is eigenlijk bedoelt als zomer rustplekje

voor een overwintering zijn ze te koud .ze overwinteren dan liever boven in een spleet van ons huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...