Goudsbloem Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 De vorige eigenaar van mijn volkstuintje hield heel erg van brandnetels Nu wil ik van de nood een deugd maken en van alle frisse jonge stekelige brandnetels wel gier maken.Maar hoe moet ik dat doen? Ik weet dat je een ton nodig hebt die je kunt afsluiten, brandnetels in het water gooien en afsluiten. Maar hoe veel brandnetel op hoe veel water? En moet er nog iets anders bij? en hoe lang moet je het laten staan voor je het kunt gebruiken? en waarvoor? Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Zou ik doen, is handig verder kun je rechtbovenin op brandnetel gier je antwoorden met zoekfunctie vinden,kom je nog meer interesante en simpel te maken gieren tegen Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 En soeprecepten! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 en dat je je haren kan wassen met de wortels (nu jij weer Bonnie) Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Je kunt van de vezels kleding maken. (grijns) Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 En 'bier'! Met een verrassende frisse citroensmaak (en dat zonder citroen!) Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goudsbloem Posted April 18, 2012 Author Share Posted April 18, 2012 handig he zo'n zoekfunctie dank voor de snelle reactie!Ik zie al dat ik niet een ton van 50 liter moet gaan maken... Eerst maar eens klein beginnen Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Gezond voer voor allerlei huisdieren. Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Brandnetelthee! Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Brandneteltouw, zelfmaken van de vezels. Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Brandnetelkaas.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Als je echt heel veel brandnetels hebt en niet slechts een vergeten hoekje van je tuin - waar de vorige schrijvers het allemaal over hebben - dan kom je er niet met thee, kaas, zeep, jam, gier en weet ik wat. Geloof mij maar, in al die landlevenrecepten gaan net zoveel brandneteltoppen als er in een dag bijgroeien. Wil je echt van je brandnetels af (en dus niet dat beetje wat je hebt ten faveure gebruiken) dan moet je geduld hebben. Een paar jaar lang groenten kweken die de bodem flink bedekken (aardappels, pompoenen, courgettes etc), flink maaien en dus uitputten van de plant, of de wortels er handmatig uitwerken. Maar al met al zal het je meer dan een seizoen kosten voordat je de brandende netels kwijtbent. Ikzelf heb weinig tegen onkruid op zich maar die brandnetels haat ik omdat ze ook echt pijn doen, en niet alleen bij het plukken maar soms dagenlang. En ik tuinier ook op brandnetelgrond. Jarenlang verwaarloosd en in die tijd overwonnen door de Urtica. Ik weet niet hoe erg het bij jou is maar jam, thee, soep en andere recepten dat is echt alleen maar voor mensen die er een paar hebben. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Vulling voor het hoofdkussen van je schoonmoeder. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 (Brandnetelkaas is een goeie, dat is echt lekker) Brandnetel kun je ook mee wol verven, geel. Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Eergisteren brood gekocht in Luxemburg..met brandnetelblaadjes en pompoenpitten... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Brandnetelstamppot. Heerlijk, gezond en een goeie voorjaarsreiniging. Je hebt daar een volle pan voor nodig omdat het slinkt. Vergelijkbaar met een spinazierecept. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Vulling voor het hoofdkussen van je schoonmoeder.Gedroogd prikt het niet meer, dus wel een goed idee. Zonde om aan schoonmoeder te geven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Tegen stijfheid van gewrichten, kun je verse bladeren over de plek wrijven Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 @Hansm:Ja, dat prikt waarschijnlijk zo hard dat je die stijfheid niet meer voelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Auw Hans! Hartige taart met brandneteltopjes en geitenkaasrondjes.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Snuif bij een bloedneus vers brandnetelsap op dat stelpt de bloeding. Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Snuif bij een bloedneus vers brandnetelsap op dat stelpt de bloeding. Wordt je er ook high van Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Mischien, mischien ook niet maar iemand die je het ziet doen zal denken van wel Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Zet wat weegbree op je tuin. Als je geprikt bent, blaadje van de weegbree kneuzen en goed over de zere plek wrijven. Smalle weegbree werkt nog beter dan brede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts