Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Heel veel brandnetels - brandnetelgier maken?


Goudsbloem

Aanbevolen berichten

De vorige eigenaar van mijn volkstuintje hield heel erg van brandnetels

Nu wil ik van de nood een deugd maken en van alle frisse jonge stekelige brandnetels wel gier maken.

Maar hoe moet ik dat doen? Ik weet dat je een ton nodig hebt die je kunt afsluiten, brandnetels in het water gooien en afsluiten. Maar hoe veel brandnetel op hoe veel water? En moet er nog iets anders bij? en hoe lang moet je het laten staan voor je het kunt gebruiken? en waarvoor?

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik doen, is handig verder kun je rechtbovenin op brandnetel gier je antwoorden met zoekfunctie vinden,

kom je nog meer interesante en simpel te maken gieren tegen

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt heel veel brandnetels hebt en niet slechts een vergeten hoekje van je tuin - waar de vorige schrijvers het allemaal over hebben - dan kom je er niet met thee, kaas, zeep, jam, gier en weet ik wat. Geloof mij maar, in al die landlevenrecepten gaan net zoveel brandneteltoppen als er in een dag bijgroeien.

 

Wil je echt van je brandnetels af (en dus niet dat beetje wat je hebt ten faveure gebruiken) dan moet je geduld hebben. Een paar jaar lang groenten kweken die de bodem flink bedekken (aardappels, pompoenen, courgettes etc), flink maaien en dus uitputten van de plant, of de wortels er handmatig uitwerken. Maar al met al zal het je meer dan een seizoen kosten voordat je de brandende netels kwijtbent. Ikzelf heb weinig tegen onkruid op zich maar die brandnetels haat ik omdat ze ook echt pijn doen, en niet alleen bij het plukken maar soms dagenlang. En ik tuinier ook op brandnetelgrond. Jarenlang verwaarloosd en in die tijd overwonnen door de Urtica.

 

Ik weet niet hoe erg het bij jou is maar jam, thee, soep en andere recepten dat is echt alleen maar voor mensen die er een paar hebben.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...