Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kiemblaadjes komkommerplant verslappen


Ruitertje

Aanbevolen berichten

Bij mijn komkommerplant verslappen zijn kiemblaadjes, er zit al wel een blaadjes aan wat je bij grote komkommerplanten ook heb (beetje van die knisperende blaadjes). Hoort dit of gaat mijn plantje dood?

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruitertje ? waarom heb je de plant , toen je hem hebt opgepot in een eigen wat grotere pot niet wat dieper wegezet ?

En nog meer: waarom die boompaal ?

 

Te veel tuttelen met je plantjes komt ze niet te goede. Afblijven , niet in de volle zon zetten nu nog , zeker niet mesten. En verder geduld en afblijven. En zeker niet aanbinden. Het lijkt wel of je dat arme ding de lucht in wil jagen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bit, waarom zou je plantjes niet kunnen opbinden?

Zover mij bekend is schaad je de plant toch niet ermee zolang je geen wortels hebt geraakt, of zie ik nu iets over het hoofd?

Bij mij staat alles dat boven de 15 cm uitkomt en iets teveel wankelt tegen een shashlik stokje aan, vooral omdat ik ze graag buiten zet en de wind hier nog wel een hard wil zijn de laatste tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

@paul1985. Het is niet verboden stokjes bij je zaailingen te zetten natuurlijk. Maar je moet je wel afvragen waarom je dat doet. Als dat is om gebrek aan licht te compenseren, of te hoge temperaturen ( slungelige groei dus ) dan moet je je eerder afvragen denk ik , of je aan die condities iets moet veranderen. Stokje erbij geeft getuttel en gefrutsel en zwakke planten , geven later ziekige planten. Kortom , je bouwt je eigen teleurstelling in. En iets wat te voorkomen is ook nog. Maar gewoon doen wat je denkt dat het beste is hoor. Niks is verboden. Het zijn raadgevingen. En soms de juiste , soms niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt het niet aan de temperatuur s nachts tov overdag? Mijn augurken lagen ook op apegapen nadat het s nachts koud was geweest en overdag lekker warm... ze zijn inmiddels dood

 

 

Bij mijn weten mogen augurken, komkommers en courgettes pas vanaf 15 mei naar buiten. Als je ze nu bloot stelt aan koude nachttemperatuur is het logisch dat een plantensoort die van origine uit een warmer gebied komt, bezwijkt. Ook met de "koude bak" ben ik voorzichtig in april.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...