dennislp Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Gefeliciteerd > Planten kopen? Doe het bewust!
Juna Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Vandaag lekker in de tuin bezig geweest Ik heb veel van de zonnebloem zaailingen (van de zaden uit de dierenwinkel) in plastic bekertjes gezet zodat ze nog 'even' verder kunnen groeien voor ik ze in de gemeente verspreid Ik heb nog veel meer zaailingen, had niet verwacht dat ze zo goed zouden uitkomen. Dus binnenkort even meer bekertjes halen. Verder wilde ik een aardbeien foto laten zien, omdat ze zo goed gaan ^_^ ik ben helemaal gelukkig. Ze groeien hard, het blad word groter en er schiet allemaal nieuw blad omhoog. Ook wat 'bijna' bloemetjes hier en daar. Dit zijn trouwens aardbeien van vorig jaar, ietsje uit elkaar gehaald een tijdje geleden, en in een grotere bak gezet. De gekregen aardbeien gaan net zo goed, ook die schieten omhoog. Ik zal binnenkort eens foto`s van die aardbeien maken. Ik ben soms echt verbaasd over hoe goed de natuur alles aan kan en hoe snel de groei verder gaat. Echt verbazend ^_^ En nog een radijsjes foto, op het moment heb ik er 2/3 per dag. Ik blijf het echt super leuk vinden als ze klaar zijn om eruit gehaald te worden. En ik ben ondertussen wel fan van de bladeren, ik eet ze graag. Ik vind ook dat er echt best veel eetbaars uit zo`n plant komt op die manier. Er zit veel blad aan. Gewoon erg leuk om nu al dagelijks een portie groenten te hebben zo Mysterieuze sporen De vijand, die toch ook wel schattig is: Op het moment omhein ik net buiten gezette plantjes met takjes, om het plekje zo 'stekelig' mogelijk te maken en katten te ontmoedigen het als bed te gebruiken (of als iets anders).Het lijkt wel te werken, en het is ook wel handig omdat het tegelijkertijd het net wat omhoog houdt op de plekken waar de plantjes staan. Dit is oregano trouwens, kon dat al wel naar buiten? Ik heb het gegokt ik weet het niet zeker en hoop dat het goed gaat. Ik heb er maar wat beschermend blad omheen gelegd, in de hoop dat dat ietsje warm houd mocht het echt koud worden. Ik heb binnen nog 2 oregano plantjes, dus als het echt mis gaat, kan ik die later nog buiten zetten als vervanging van deze. Edit: Nog een leuk verhaaltje ^_^Ik heb gisteren van een collega, die ik nog niet eens echt lang of goed ken, een verjaardagskaart + een aantal zakjes zaden gekregen Dat vond ik echt schattig, ze had blijkbaar echt helemaal door dat ik daar gelukkig van word, ook al kent ze me nog niet goed. Het waren pompoenen, tomaten en courgettes.
dennislp Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Gaat lekker zeg! Ben jaloers op je dat jij al radijs hebt Zaai je ook al regelmatig nieuwe om continu een oogst te hebben?? > Planten kopen? Doe het bewust!
BiancaO Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Op het moment omhein ik net buiten gezette plantjes met takjes, om het plekje zo 'stekelig' mogelijk te maken en katten te ontmoedigen het als bed te gebruiken (of als iets anders).Jep, doe ik ook, met satéprikkers of met gewoon takjes die ik in de tuin vind. Zag net dat één van die takjes vrolijk knopjes/blaadjes krijgt, die vindt het blijkbaar wel leuk in de grond
hansm Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Het gaat helemaal lekker bij je zie ik, die slak heb je toch wel heeeeel ver weggebracht zeker Players only love you when they're playing.
jasmin Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Leuk verhaal, Juna. Op alle onderdelen! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Juna Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Gaat lekker zeg! Ben jaloers op je dat jij al radijs hebt Zaai je ook al regelmatig nieuwe om continu een oogst te hebben??Ja, af en toe gooi ik er wat tussen, maar toen ik het nog maar net gezaaid had deed ik dat nog niet dus er zal wel een gat ontstaan in het oogsten. Ik denk vrij binnenkort.Wel heb ik over een tijdje meer radijsjes per dag, omdat ik nu op nog 2 extra plekken radijsjes heb gezaaid. In een lange bak, en ergens nog in de volle grond. Hans, nee want ik maakte de foto door het raam heen, stond nog in m`n pyjama 'en' had nog geen koffie op dus was nog erg lui. Maar ik heb vandaag wel een tiental slakken uit deze verhoogde bak gehaald. Er lag een stapeltje mulch in, nog niet gebruikt, en daar heb ik ze tussenuit gevist.Dat vond ik wel handig, dus ik heb het stapeltje laten liggen morgen weer slakken eruit halen. Die slakken ga ik wel een eindje weg brengen. Bianca, haha, wat voor stokje was dat?Ik gebruik stokjes van de gesnoeide buddleja, ik denk dat die niet uit zullen komen. (maar weet het niet zeker?) Jasmin, dankje! ^_^
Juna Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Ah, trouwens! Ik heb een sollicitatie verstuurd naar een tuincentrum vandaag ze wilden iemand die graag veel over planten wil leren, om uiteindelijk de klanten te kunnen helpen. Een opleiding in die richting was niet perse nodig.Ze wilden ook iemand die het niet erg vind om vieze handen te hebben en veel buiten te werken Ik dus! Het lijkt me serieus erg leuk om zoiets te doen, ben benieuwd. Werken met planten doe ik liever dan waarvoor ik opgeleid ben (activiteitenbegeleider).
BiancaO Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Wat leuk Juna! Succes En dat stokje... ik heb geen flauw idee (er staan veel hoge bomen naast ons huis, heb de knopjes nog niet goed bestudeerd )
Helly Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Lief van je collega om zo aan je te denken Veel succes met je sollicitatie! Good things come in small packages
Juna Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 (aangepast) Even een tegenvaller vandaag.Ik had een heel plan voor een hoekje in de tuin waar nu nog tegels liggen. Die moesten eruit, zodat ik daar kleine bakken kon maken die half in de schaduw staan. Zodat ik in de zomer ook sla ed kan hebben.Maar het blijkt dat de tegels muurvast zitten. Overal in de tuin heb ik ze er uit gekregen, maar daar lukt het echt niet.Ook blijkt er een soort rare put of ventilatiegat onder 1 van de tegels te zitten (die kreeg ik wel los) waar 1000 spinnen in zitten denk ik Geen idee waar het voor is, misschien leid het naar een kruipruimte ofzo.. echt een gokje.In ieder geval kan ik daar natuurlijk niets mee. Dat dit stukje plan niet lukt is lastig, omdat ik door het maken van nog meer verhoogde bakken op die plek, de laatste berg stenen kwijt zou kunnen. Die blijven nu gewoon staan en nemen veel ruimte in. En ik kan dat stukje grond niet gebruiken voor plantjes, wel in potten overigens, maar de verhoogde bakken was toch beter geweest qua ruimte. Omdat het een kleine tuin is, maken dat soort dingetjes vaak heel veel uit.Misschien is het laten ophalen van de stenen dan toch een alternatief, maar geen idee door wie want grootvuil doet dat niet. --Verder ook nog een 'wel' gelukt plan. Ik heb de composthoop verhoogd (met stenen) en de bovenste laag bedekt met bemeste tuinaarde. Ik hoop dat ik er nu een pompoen-plant op kan laten groeien ik ga het gewoon proberen. 20 april 2011 aangepast door Gast
dennislp Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Advertentietje op marktplaats zetten of nog even creatief na denken over een bestemming > Planten kopen? Doe het bewust!
Juna Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 De tuin begint te vol te raken voor nog meer 'creatief met stenen' projecten De stenen zijn niet erg mooi meer, maar marktplaats valt te proberen inderdaad. Dat zal ik doen.
dennislp Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Of maak er eventueel nog een vuurkorfje of bbq van > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Kan je niet gewoon boven op die tegels verder, maakt eigenlijk niks uit met verhoogde bak dat daar ergens onder aarde wat tegels liggen. Players only love you when they're playing.
bettyboop49 Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Kan je niet gewoon boven op die tegels verder, maakt eigenlijk niks uit met verhoogde bak dat daar ergens onder aarde wat tegels liggen. OOk mijn idee hoor, op die tegels je verhoogde bak maken .......dat kan en werkt heb ik ook wel is gedaan......had tegels over en kon ze niet kwijt heb k ze gewoon in de bak ingegraven ......als je de bak maar niet te ondiep maakt. Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Juna Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Hmm, dat zou misschien wel kunnen.Maar dan moet ik wel een manier verzinnen om ze vast te zetten. Het zijn van die grote stoeptegels, geen bakstenen. Ik wilde ze half ingraven, steeds twee of drie bij elkaar zodat ze snel op zouden raken. Dat zou de rand worden. Het ingraven was dan het 'vastzetten'. Er is net wel even een buurman komen kijken, hij zei dat hij een breekijzer had en dat ik dat kon proberen. Misschien ga ik die poging nog wel even wagen. Daar kan je toch meer kracht mee zetten. Ik doe het altijd met een schep, die gebruik ik als wig. Maar als je te hard duwt en trekt, buigt de schep
Juna Geplaatst: 20 april 2011 Auteur Geplaatst: 20 april 2011 Met een breekijzer lukt het wel blijkt, maar het is echt een moeilijkere klus dan ik dacht. De grond zit vol stenen, gewoon hele en halve bakstenen. En hele stukken cement. Er irritant graven, steeds stenen los wrikken, cement stuk hakken met het breekijzer etc. Anders zou ik de stoeptegels door hoogteverschillen nooit recht kunnen zetten. Maar het lukt en daar gaat het om Ik zal nu niet meer zo lastig vaak met updates komen hoor
Helly Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Joh Juna dat klinkt bekend! Toen wij vorig jaar de schutting wilden zetten moesten we eerst een wit muurtje om krijgen. Toen dat eindelijk was gelukt was de "fundering" een paar stoeptegels met cement eronder. Hebben ook veel moeten hakken en stenen eruit moeten scheppen. En dat van die schep, daar hebben wij ook al ervaring mee. Gelukkig hebben wij ook een breekijzer. Gaat ook prima bij de zwaardere projecten. Nog even over dat ventilatiegat/putje. Is het niet belangrijk dat dat open blijft? En 1000 spinnen... yikes Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Hier waren we bezig met de fundering voor de kas (dus een groot gat graven) en er kwam een grote lading puin tevoorschijn. Amper 20 cm onder het zand... Gelukkig hadden we voor het gat een graafmachientje, en hoefde het niet met de hand. Succes! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Juna Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Het is gelukt! Het ziet er nu een stuk beter uit dan voorheen. Het was wel lastig. Helly, mja dat ventilatiegat, ik denk dat dat in principe open zou moeten zijn maar die tegel heeft er altijd overheen gelegen. Misschien is dat ook wel om te voorkomen dat er heel veel zand doorheen valt?+ dat ik het eng vind om het open te leggen De schuttingklus klinkt trouwens inderdaad als 'vreselijk veel werk voor een schutting' Jorieke, zo`n graafmachine is dan wel fijn ja
Aanbevolen berichten