Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi mede-forummers,

Ik kwam een tijdje terug een advertentie tegen van vrijwilligers die voor de bewoners van een appartementen-complex voor mensen met de ziekte van Huntington een moestuin hebben opgebouwd. Ik had natuurlijk eerst even gekeken of dat bestond, want iedereen kan dat zeggen! Inmiddels kwam ik vandaag de advertentie weer tegen en dit maal met foto's van wat de vrijwilligers hadden aangelegd en ik kan niet anders zeggen dat ze dat keurig netjes hebben gedaan....ze hebben echter 1 probleem, het geld is op!!! Dus geen zaadjes en dus geen groente!!!

Inmiddels heb ik de adverteerder een mail terug gestuurd om hem een kijkje hier te laten nemen en gevraagd of hij hier wat meer uitleg over wilt geven en waar naar ze het liefst op zoek zijn. Op de eerste plaats ben ik natuurlijk zelf bereid om een donatie van mijn zaad te doen ( he bah Koert, je kunt het ook niet laten ), mijn vraag is natuurlijk of er hier nog meer zaad-stek of pootgoed donateurs zijn!! Ik ga zo even kijken wat ik kan missen! Jullie ook?

Hier de advertentie:http://verkopers.marktplaats.nl/2247955 en wat info van de appartementen http://www.huntington.nl/content/view/359/343/

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Natuurlijk wil ik wel wat zaden opsturen, zeker als ze laten weten wat ze nodig hebben en wat meer uitleg kunnen geven over het project.

Geplaatst:

De meneer die dit project begeleid schrijft op korte termijn een stukje hierover:

Hieronder vaste een impressie van wat ze tot nu toe met vrijwilligers en sponsoren al hebben bereikt!!

vwtsu1.png295dds5.png12630yd.png2lcs7k5.png9bgg2u.png10d9jc5.png15ge5tw.png

Geplaatst:

Leuk idee zeg helaas heb ik nog niet zoveel zaden en andere spullen, ik heb ze in mini hoeveelheden gekocht. Maar ik hoop dat het gaat lukken! Werken in de tuin is goed voor mensen vind ik ^_^

Geplaatst:

Ik ben best bereid wat zaden op te sturen.

Maar als ze in maart even de grens overwippen naar de Duitse LIDL, koop je daar voor 5 euro genoeg zaadgoed om een tuin van 500 m2 vol te zetten.

En ze kunnen dan ook nog zelf uitzoeken wat ze graag willen.

De standaard zaden, radijs, meikoningin,pluksla,snijsla,rode bietjes, div worteltjes, tomaat etc. kosten omstreeks 0,30ct per zakje, de F1 hybriden en de pakken bonen en erwten zijn iets duurder (tussen 75 ct en 1,50 euro).

Zaadgoed vergt geen grote investering op die manier.

Ik denk dat dit goedkoper is dan dat iedereen een zakje toestuurt met postzegel van 0,46 ct en dan het risico dat ze 6 zakjes meikoningin krijgen.

Geplaatst:

Even de grens overwippen is een beetje lastig, Rijnsburg ligt boven Leiden! Het is een flinke tuin en dan kunnen de kosten toch nog aardig oplopen als je hier in Nederland zaad moet kopen, daarbij komt dat vrijwilligers ogenschijnlijk al heel veel gedaan hebben. Één van de vrijwilligers kwam toen op het idee om te kijken of er mensen waren die konden helpen en ik ben daar wel bereid toe, ik heb vandaag al wat zaad verpakt wat ik morgen zal verzenden, als mijn nieuwe bestelling binnen is kan ik dat nog wat verder aanvullen. Vandaag of morgen verwacht ik het stukje van die vrijwilliger en iedereen die na het lezen nog interesse heeft kan dan van mij per pb het adres krijgen.

De zaden waar ik ze aan kan helpen zijn:

Groenlof “Sugarloaf” ca. 40x / Snijbiet “Groen” ca. 200x / Pastinaak “Halflange” ca.100x / Rode bieten“Kogel 2 Bolivar”ca. 70x / Artisjok 10x / Aubergine “Antroewa” 10x/ Aubergine “lange Violette” 10x / Augurk“kleine Parijse” 10x / Courgette“AllColours&Forms”10x / Pompoen 48x /Broccoli “Calabria” ca.40x / Boerenkool“Halfhoge Moskrul”ca.100x / Koolraap“Champion”ca.100x / Palmkool “Zwarte van Toscane”ca.40x / Sluitkool“Corrado”ca.40x /Doperwt“Marktveroveraar”50x / Capucijner 9x/ Tuinboon“3xWit”20x / Stamslaboon“Maxidor”40x / Peulen 50x / Stokslabonen“Mechelse trosjes” ca.200x

Geplaatst:

Sorrij Koert ik heb gewoon niet goed gekeken, ik dacht dat het centrum bij jou in de buurt was (Mook dus).

Laat maar horen als je de info hebt.

Ik breng gewoon wat extra pakjes zaad mee.

Geplaatst:

hallo allemaal .

dit is de eerste keer dat ik een bericht maak .

maar het is voor het goede doel .

koert heeft al iets er over geschreven en nu aan mijn om te rest in te vullen .

ik ben vrijwilligger geworden bij een afdeling van een zorginstelling van mensen met de ziekte van huntington .

het idee is om de mensen tocn nog een zinvol leven te geven door ze zelf te laten tuinieren iets wat wij allemaal leuk en rustvol vinden .

die groepen (4 a 7 mensen )ga ik ondersteunen .

het idee daar achter is ook dat zij de eigen gekweekte groente ga bereiden in een kookles die er dan ook bij hoort .

maar nu komt het voor het om draait in de zorg .

het geld is op voor zaai en pootgoed .

via marktplaats kwam ik in aanraking met koert (gelijk wist hij wat ik bedoelde ).dus wij zoeken nog bonensoorten pootaardappels en uien .

wie o wie kan ons helpen

Geplaatst:

De eerste zending gaat nu de deur uit! Wie Peet en z'n team wilt helpen, laat 't me even weten dan geef ik je het adres door via een pb'tje.

Geplaatst:

Geef even het adres dan stuur ik wat zaad toe.

Heb nog vanalles. Met name een drietal soorten stokbonen. Uiteraard tomaten, sla etc.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...