Geplaatst: 4 juni 20214 j ik had hem nog niet tegengekomen, alleszins niet bewust Sint Jacobs Vlinder. Maar blijkt wijd verspreid te zijn hier in de Benelux. Dacht dat ik een rare had gespot 😃.
Geplaatst: 5 juni 20214 j Geen idee wat de nederlandse naam van een Hirschkaefer is, maar deze joekel klom tegen de huismuur omhoog. Een cm of 10 groot is deze kever wel.
Geplaatst: 5 juni 20214 j Zeker. Elk jaar hebben we die wel, maar het blijft indrukwekkend om zo'n groot insect te zien.
Geplaatst: 14 juni 20214 j Zag net een insect op het sedum dak wat leek op een kleine pissebed met witte haren/vacht was er zo naar aan het kijken dat ik vergeten ben om een foto te maken iemand een idee?
Geplaatst: 14 juni 20214 j 1 uur terug, Ian zei: leek op een kleine pissebed met witte haren/vacht Wolluis?
Geplaatst: 14 juni 20214 j Wij hebben insectenboekjes en een determineerpotje gekocht. Van vogels weten we behoorlijk wat. Ook met bijen, hommels en vlinders komen een heel end. Nu begonnen met klein insectenspul. Eerste slachtoffer: wij denken de boswolfspin.
Geplaatst: 14 juni 20214 j Is dat niet een gewone spingspin, maar dan in totaal volgroeide staat. Had er van de week ook één binnen. @mdubbelm
Geplaatst: 15 juni 20214 j Schorsmarpissa.Ik heb ze geregeld in huis lopen, laat ze gewoon hun gang gaan, ze eten zilvervisjes (naar ik aanneem).Partner en dochter zijn iets minder fan. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 juni 20214 j De kleintjes laat ik wel lopen. De grotes ben ik geen fan van. Daar gaat de slippper op. Ben eens gebeten door zo'n spin. Twee kleine rode puntjes in de huid.
Geplaatst: 15 juni 20214 j Waar mieren zijn, zitten luizen zeggen ze, maar die zijn niet te vinden. Ik heb mieren in mijn Wisteria zitten, alleen op de nieuwe groei. En ze zuigen aan de bladeren..! Het is een klein miertje, ongeveer 2 mm. bruin voorlijf, zwart achterkantje. Wie o wie weet wat voor soort het is.
Geplaatst: 15 juni 20214 j Hier zijn we al gebeten door een daas! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 juni 20214 j 46 minuten geleden, Jorieke123 zei: Hier zijn we al gebeten door een daas! Vroeger toen ik veel in de poolse bossen 'zocht', had ik een jagerspet met horregaas, speciaal tegen die beesten gekocht. Af en toe kwam je een pooltje water tegen, waar er dan zo honderden van opvlogen als je te dicht in de buurt kwam. Ze kwamen je nog achterna ook. Heb toen best vaak een sprintje moeten trekken van een meter of 500 om ze kwijt te raken. Later die pet gekocht daarvoor, dik t-shirt met lange mouwe(prikken zo door dunne kleding heen), lange broek, handschoenen aan. Nou de pret kon niet meer op met 30graden en 20kilo bepaking op je rug! Blij dat die tijd voorbij is 😅 Zo'n steek kan goed pijn doen, ziektes kan je er van krijgen en als je een wondje hebt, leggen ze eitjes in je. Bah.
Geplaatst: 15 juni 20214 j 14 hours ago, acpronk said: Schorsmarpissa Ok wij moeten dus nog even oefenen op de spinnen
Geplaatst: 15 juni 20214 j @mdubbelm ik heb het van Wikipedia, van de pagina springspinnen.Kende eigenlijk alleen de huiszebraspin en deze. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 17 juni 20214 j Edit: Lindepijlstaart Zijn voornaamste waardplanten zijn de lindeboom, iep, els en prunus. Hij zit dus op een prunus, peer. Kan ik er vanuit gaan dat deze eitjes gaat leggen? 17 juni 20214 j aangepast door rorror
Geplaatst: 17 juni 20214 j Vandaag iets gedaan wat geheel tegen mijn principes in gaat: een nestkastje dichtgemaakt waar de hoornaarkoningin haar nest in wilde bouwen 😕 Heel erg, maar hij hangt op ooghoogte op een plaats waar mensen geregeld pal langs moeten. Beter meteen maatregelen nemen, zodat ze nog een andere plek kan zoeken. En dan vond ik ook nog deze. Een heleboel. Ze vielen uit mijn haar op mijn laptop toen ik eucalyptus had afgeknipt voor de wandelende takken. 17 juni 20214 j aangepast door speets "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 17 juni 20214 j Hé, had ik deze pyjamawants van de week niet geplaatst? En het is nog wel zo'n knapperd, met z'n streepjespak.
Geplaatst: 18 juni 20214 j Is het geen poepje?Niet ingezoomd lijkt het wel een vogelpoepje. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 19 juni 20214 j Misschien al eens langsgekomen hier deze mooie delta achtige vlieger met enge groene oogjes. Hij probeerde ook nog Lie te prikken met zijn dikke zuigsnuit We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 juni 20214 j Araniella opisthographa, de Tweeling-komkommerspin. 19 juni 20214 j aangepast door tielse flipje
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.