Geplaatst: 19 augustus 202519 Aug 13 minuten geleden, appelvrouw zei:beautyIk vind hem ook heel mooi, met die grote witte borstels en felle kleuren. Ook nooit gezien, het vlindertje zelf ook niet. Toch vliegt hij hier ergens rond blijkbaar. Hij zit nog steeds op een Jalapeno, nu onder het blad. Prima! Er zit genoeg blad aan. Hoe meer vlinders, hoe beter.
Geplaatst: 19 augustus 202519 Aug 5 uren geleden, Dahli zei:het vlindertje zelf ook nietIk weet nu waarom ik het vlindertje nooit heb zien vliegen: alleen de mannetjes hebben vleugels, de vrouwtjes niet. En het zijn nachtvlinders. De vrouwtjes leggen nadat ze uit hun cocon zijn gekropen hun eitjes op de lege cocon (na paring vanzelfsprekend). De vrouwtjes zien er als een zwaar behaard soort kevertje uit. Ook niet gezien trouwens. Zowel mannetje als vrouwtje eten niet (nooit) en sterven dus snel. Toch bijzonder. 19 augustus 202519 Aug aangepast door Dahli
Geplaatst: 24 augustus 202524 Aug Mijn gele tijger is aan het poppen. Even het blad wat op hem/haar ligt even weggehaald.
Geplaatst: 27 augustus 202527 Aug Franse veld wesp op hoge droogbloem We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 augustus 202527 Aug De koninginnenpage was er weer! En een paar landkaartjes en heel veel koolwitjes. We verwijderen nu elke dag wel eitjes van de kolen.
Geplaatst: 28 augustus 202528 Aug Ik weet niet zo goed wat deze spin doet, is dit u een nestje met eieren bv of een toevallige ophoping van uitgebloeide gaura? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 augustus 202528 Aug Auteur Geen idee, @appelvrouw maar ik zeg: Zelf gecreeërde, goed gecamoufleerde uitvalspositie... 🕷️ 28 augustus 202528 Aug aangepast door Erny
Geplaatst: 28 augustus 202528 Aug Dat zou kunnen de spin zit er goed achter verstopt. Morgenochtend maar weer eens kijken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 augustus 202528 Aug Een kruisspin legt nu nog geen eieren, einde herfst pas. En altijd goed verstopt. En bovendien is deze nog niet volwassen, die moet nog wat groter / dikker worden. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 29 augustus 202529 Aug Zomaar wat insecten (en 2 spinnen, waarvan dat kleintje metallic gekleurd is). Bij mijn ouders in Thailand, dus die zie je niet snel voorbij komen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 augustus 202530 Aug Stuifmeel vervoersbedrijf.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 september 20252 Sep Tsk facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 september 20252 Sep Ik heb (ook) allemaal bijen en wespen die van de druiven zitten te snoepen.Op de terugweg naar huis zat ik in de auto, ongeveer een kilometer van huis kroop deze rusp van mijn t-shirt naar mijn arm. Daarvoor had ik nog een uurtje gewinkeld, nadat ik bij de moestuin was geweest. Dan zijn er 2 basisscenario's. De eerste is dat die rups in de auto bleef wachten tot ik terug kwam en toen op me klom. Of de tweede, dat die een uurtje mee ging liften tijdens het winkelen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 september 20255 Sep Vanmiddag zag ik weer eens een kolibrievlinder in de salvia’s. Helaas was ik te laat om een foto te nemen. Er zat nog wel een enorme hommel. Ik denk de grote koekoekshommel. Een vrouwtje, zo’n 2 cm lang. Prachtig beestje.
Geplaatst: 11 september 202511 Sep Paar dagen terug deze gevonden. Heeft er zeker 5 uur gezeten.Hij was behoorlijk groot, zeker 9 cm lang, zou me niets verbazen als ie +10 cm was (telefoon is circa 8cm breed en hij was behoorlijk wat langer)
Geplaatst: 12 september 202512 Sep Al wat grotere nimfen van de groene schildwants. De foto's zijn van 5 dagen geleden maar ondanks het regelmatig wegvangen sindsdien ben ik er nog steeds niet van af. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 14 september 202514 Sep Ik zag vandaag toen ik hevig gezoem hoorde, een wesp die een vlieg opat. Ik at vandaag helaas ook een vlieg op, maar dat was lang niet zo vrijwillig als bij deze wesp… 😳🤢
Geplaatst: 14 september 202514 Sep 3 minuten geleden, Mellie zei:Ik at vandaag helaas ook een vlieg op, maar dat was lang niet zo vrijwillig als bij deze wesp…Iew @Mellie * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 20 oktober 202520 Okt Ik ging gisteren veldsla oogsten en had gezelschap van deze snoerworm die keurig aan de kant bleef kronkelen.
Geplaatst: 20 oktober 202520 Okt 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei:deze snoerwormDit is toch gewoon een regenworm 😳? Wel een mooie grote!
Geplaatst: 27 oktober 202527 Okt Hee joh! (rups in peppadew) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 oktober 202527 Okt Die heeft een lekker huisje zo! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.