Geplaatst: 2 uren geleden2 u Nieuw-Zeelandse spinazie rauw? Bah. Veel te hard en glibberig. Ik wou hem eigenlijk niet meer, maar hij komt steeds spontaan op en ik houd er wel een beetje van aan, maar dan voor een spinazie-zalm potje of geroerbakt ergens door heen.@Dahli En inderdaad de bladeren niet al te groot laten worden, die worden nog harder.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin Dat harde bij groter blad vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Het is natuurlijker dikker en vooral vleziger blad dan van spinazie of sla, maar hard kan ik het niet noemen. Die glibberige sensatie ervaar ik ook niet. Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel smaken 😃.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik had het vroeger wel eens rauw in een salade gegeten, maar kan me eigenlijk niet herinneren dat ik er misselijk van werd. Maar is al weer paar jaar geleden.Vorig jaar had ik het weer gezaaid, maar weet niet meer wat ik er van gemaakt had. Volgens mij wel minimaal 2 keer geoogst.Maar bij mij zaaien alleen onkruiden zich uit. NZ spinazie niet. Al beschouw ik de wilde marjolein / oregano nu ook als onkruid, die verspreid zich ook erg snel en moet ook weggehaald worden, want ik heb nu de Griekse oregano die gedroogd nog wel geur zou moeten vasthouden, maar deze laatste heb ik nog niet geoogst...Maar sinds september/oktober had ik wel een tijdje dat ik 's avonds wat misselijk was en wat meer gasproductie. Duurde dan een paar dagen, en kwam na een kort tijdje weer terug, en dan gedurende een paar maanden. Maar kan de link met de NZ spinazie niet leggen. En de huisarts weet ook niet waarom. Later kwam ik er wel achter dat ik dat niet meer heb als ik meer ging drinken (niet in de zin van alcohol).
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 17 minuten geleden, Dahli zei:Die glibberige sensatie ervaar ik ook niet.Ik bedoel meer glad, rubberachtig of hoe moet ik het zeggen. Maar de zaden zijn super gemakkelijk op te vangen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Oh ja, ik had het vorig jaar gezaaid om er een smoothie van te maken, maar dat was ik dus vergeten.Maar een smoothie drink je rauw/vers, dus niet gekookt.Blijkbaar niet doen dus.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 23 minuten geleden, acpronk zei:Blijkbaar niet doen dus.Dat geldt dan voor alle rauw voedsel.Sorry @appelvrouw , maar je post over misselijkheid is nergens op gebaseerd. Wat hebben jullie verder nog gegeten? Saponinen en oxaalzuur komen veelvuldig voor in de groenten die we dagelijks eten. Zoals gewone spinazie, tomaten, erwten en knoflook, aardappelen en natuurlijk rabarber.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.