Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wij twijfelen ook of de pot genoeg afwatert, we gaan even testen (als de gaten boven voegen van de tegels staan?) anders moet er wat onder de pot komen. Hebben hydrokorrels onderin daar nut voor? Begrijp ik het goed dat de druif wel veel water wil maar dat het er wel uit moet kunnen lopen of juist droog houden?

Geplaatst:

Dank!

Er komt nog heel wat bij kijken, wel erg leuk! Nog een vraag, we hebben hem nu onder een parasol gezet ivm zonneschade aan de bladeren, na hoeveel tijd is de plant gewend aan buiten staan en mag hij in de zon?

Geplaatst:

Ik heb wel veel vragen hoor...kent iemand Seramis kleikorrels? zou dat een goede optie zijn om dat te mengen met potgrond als we hem gaan verpotten naar de grote pot? We hebben kalk (zeewier kalk) gehaald en druiven messtof (ik geloof met bloedmeel) moet dat er meteen bij na het verpotten?

Geplaatst:

Vreselijk dat ik het moet zeggen maar, doe asjeblieft voorzichtig om hem NU te verpotten, ik persoonlijk zou echt wachten tot de herfst !!!

Nu met kalk en mest e.d in de weer te gaan is echt vragen om moeilijkheden.

Tijd zat , ga eerst goed overwegen en raad vragen, nu de plant niks tekort komt !! Dit doe echt niet zo maar even.

Geplaatst:

is niet vreselijk om te zeggen!!! ik ben juist blij met advies (hij staat eventueel prima voorlopig in zijn eigen potje in de grote bak hoor), typisch geval van impulsief iets heel moois kopen en daarna pas inlezen .

Dus wat extra inleestijd is niet verkeerd.

Ik ben op zoek naar een soort kalender, zoals je dat bij gazon ook hebt, van wanneer mesten, kalk, snoei enz..

Ik denk dat we een nieuwe hobby hebben aan deze druif

Geplaatst:

waarom zou je een druif extra kalk moeten geven?

Is de Ph waarde van de grond nu al laag ? ( te zure grond)

kalk geven aan planten die in een pot staan waarvan je geen idee hebt of de grond een tekort of juist een teveel heeft is tricky, bij een te hoge kalkrijke grond worden de bladeren gelig, omdat er andere essentiele voedingsstoffen door de kalk worden geblokkeert.

Laat hem eerst eens een jaartje groeien, kijken of het allemaal mooi fris en groen blijft, je ziet en merkt snel genoeg aan de bladkleur of er wat dreigt mis te gaan, en je kunt daarna met bladmest heel snel efficient ingrijpen.

Geplaatst:

Zoals ik ook al zei: kalken doe je ( als het moet , maar een druif wil wel graag kalk , en er spoelt bij een stuik in pot wel erg makkelijk veel kalk uit ( verzuring ) ) in het late najaar. Nooit kalken en mesten tegelijk. Kalk is langzaam. November is prima. Teveel kalk is ook onzin ja. Mesten dus met vloeibare complete mest ( biotrisol bv )

Ik zou hem dus wel in de grote kuip zetten nu. De oranje/bruine plastic pot waar ie nu in staat is echt te klein. Way too klein, dat is vragen om moeilijkheden. Maar voorzichtig ja ( reeds beschreven )

Ach ja . Het is een kind gelijk ja. Maar je hebt er ook een aardig bedrag voor betaald , en dan heb je ook wat ( een lastig kind dus ) maar wel leuk !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...