Petrasmoestuin Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 (aangepast) Ik ben 30 juli 2023 voor het eerst begonnen met mijn moestuin. Ik had 2 grote tafels op poten besteld, met een aantal groentezakken met aarde en gewoon begonnen. Nog geen half jaar later heb ik er 7 tafels bijbesteld en ook nog diverse groentezakken. Altijd kom je tekort en weer een paar maanden later nog een aantal grote groentezakken besteld, want ik kreeg pallets van een buurvrouwtje en daarop kwamen dan weer de zakken te staan. En toen besloot ik 2 maanden terug om ook wat speciebakken te nemen en daar de wat diepere groente te zaaien of tenminste de groente die meer in de diepte kunnen de vrijheid te geven. Die zijn dan wel weer bevattelijker voor slakken, dus morgen kome er bogen, het doek heb ik al en dan ga ik kijken of ik er iets van kan maken. Want ik wil graag diverse kolen zaaien (al gedaan intussen) maar voorkomen dat ze opgegeten worden door slakken en rupsen. Elke avond vanaf begin april gaan mijn man en ik de tuin in en rapen gemiddeld 200 slakken op. Daarna zijn wij allebei kapot, want wij liggen elke avond om 00.30 - 0.100 uur in bed en soms later. En normaal gaan wij veel vroeger naar bed, dus dit moet niet langer duren. Sommige fotos blijven op hun kop staan, ook al heb ik ze omgedraaid en opgeslagen. 4 augustus 2024 aangepast door Petrasmoestuin 10 Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 Welkom! Volgens mij ben je heel voortvarend bezig. Welke groente heb je nu allemaal staan? Aan dat slakken rapen zal vast wel een eind komen! Succes met de rest van het seizoen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Petrasmoestuin Geplaatst: 4 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2024 Echt heel veel! Ik ben begonnen met de Makkelijke Moestuin, die hebben een aantal zaden in hun pakket, zo'n 50 geloof ik, en ik heb er zeker zo'n 30 aan toegevoegd. Als ik tijd heb, zal ik het eens tellen, ook het aantal vakken wat ik nu heb. Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 Wow ziet er prachtig uit! Super goed bezig! Enneuh, gewoon lekker op tijd naar bed hoor. Die slakken komen wel weer een x. Je rust is ook broodnodig. Veel plezier! 1 Quote
Rookie Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 Welkom hier Petra! Gezellig dat je er ook bent. Tja, die slakken... een rampjaar. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 Welkom! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 O, en kom maar snel door met al die heerlijke recepten! Vooral die met feta... 🙃 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 Welkom op dit foum. Wat een heerlijke ruime tuin heb je, kun je zeker veel in kwijt 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 5 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2024 Op 4-8-2024 om 22:59, Mellie zei: Wow ziet er prachtig uit! Super goed bezig! Enneuh, gewoon lekker op tijd naar bed hoor. Die slakken komen wel weer een x. Je rust is ook broodnodig. Veel plezier! Nou echt niet! Gisteren hebben ze al 2 kiemplantjes van mijn wortel gegeten, een aantal venkelplantjes kwamen niet op en vanavond heb ik er weer 8 uit mijn paksoi, spruiten en andijviebakken gehaald. Als ik dan niet ga, dan zijn ze morgen weg. Vanavond weer 260 stuks. 1 Quote
jootje Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Wat een enthousiasme! 😊👍🏻 welkom. En ja, echt veel slakken. Maar dit is geen normaal seizoen met al die regen. misschien dat het nu wat minder gaat worden met dit droge weer! 1 Quote
rorror Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Welkom! 👋 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Beukwood Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 Ziet er goed uit Petra! Heb je er al aan gedacht om bijvoorbeeld dubbelzijdig tape onder de verhoogde bakken op de poten te plakken en hier zout op te doen? Zo te zien is de bak dan precies een mooi afdakje bij jou om te voorkomen dat het zout weg spoelt en een eeuwige oplossing dat de slakken niet in je verhoogde bakken kunnen komen.. Een tip van mij rondom je anti-insektenkooien: eerst neerzetten en hermetisch afsluiten en vervolgens slakkenkorrels erin (in een pvc buis tegen de regen)… 2 weken later pas de plantjes erin als je zeker weet dat de slak die erin kan kan hebben gezeten zich kapot moet hebben gegeten bij gebrek aan ander voedsel 2 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 15 augustus 2024 Geplaatst: 15 augustus 2024 (aangepast) Hi @Petrasmoestuin! Ik moestuinier ook op de makkelijke moestuinmethode en ken je gezicht al van daar 😃 ik ben daar ook MoestuinPassie. Welkom hier 👍🤗 15 augustus 2024 aangepast door Moestuinpassie 1 Quote
Gitta Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 Hey Petra. Ik was hier een hele tijd niet meer geweest. Ik denk sinds ik met de makkelijke moestuin ben begonnen. Moest mijn wachtwoord resetten 🤭. Welkom! 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 25 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2024 Op 7-8-2024 om 20:44, Beukwood zei: Ziet er goed uit Petra! Heb je er al aan gedacht om bijvoorbeeld dubbelzijdig tape onder de verhoogde bakken op de poten te plakken en hier zout op te doen? Zo te zien is de bak dan precies een mooi afdakje bij jou om te voorkomen dat het zout weg spoelt en een eeuwige oplossing dat de slakken niet in je verhoogde bakken kunnen komen.. Een tip van mij rondom je anti-insektenkooien: eerst neerzetten en hermetisch afsluiten en vervolgens slakkenkorrels erin (in een pvc buis tegen de regen)… 2 weken later pas de plantjes erin als je zeker weet dat de slak die erin kan kan hebben gezeten zich kapot moet hebben gegeten bij gebrek aan ander voedsel Hoe lang blijft de tape zitten denk je? Na 1 regenbui is het weg. En het regent vaak bij ons. En bij die speciebakken daar had ik al groente inzitten en later gordijnen en beugels in gemaakt. Quote
Vrouwholle Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Hoi Petra!🙋♀️ Vrouwholle hier van de makkelijke moestuin! Wat leuk jullie hier terug te vinden!! Ik moet nog ff verder kijken hoe het hier werkt allemaal.. Leuk dat ik je nu toch (weer) kan volgen!!👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌸🌱 2 Quote
Rookie Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Hee @Vrouwholle! Gezellig, jij ook hier. Yorkie hier! 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Wat leuk dat ik jou hier “vind” nog meer mmers hier onder andere naam? Quote
Rookie Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 (aangepast) Ja, @Gitta is er ook!😀 8 september 2024 aangepast door Rookie 2 Quote
Gitta Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 2 uren geleden, Vrouwholle zei: Wat leuk dat ik jou hier “vind” nog meer mmers hier onder andere naam? Ja, je kent mij onder de naam Gittasmoestuin. Wat leuk! 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 8 september 2024 Auteur Geplaatst: 8 september 2024 8 uren geleden, Vrouwholle zei: Hoi Petra!🙋♀️ Vrouwholle hier van de makkelijke moestuin! Wat leuk jullie hier terug te vinden!! Ik moet nog ff verder kijken hoe het hier werkt allemaal.. Leuk dat ik je nu toch (weer) kan volgen!!👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌸🌱 He wat gaaf! Wat gezellig! Ik miste jou al. Ik zet hier lekker al mijn recepten op. Jij bent hier ook nieuw? Ik heb Gitta ook weer enthousiast gemaakt. En Yorkie heeft mij hierheen gebracht. Ik heb expres dezelfde naam aangehouden, zodat ik gevonden kon worden. 😂 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Ik kreeg een hele lieve mail van Jodokus over missen enzo en zij noemde jullie namen en vroeg zich af waar jullie “gebleven waren” en toen ben ik gaan Google en vond jullie hier !!👍😊 Hoe gaat het met jouw moestuin of moet ik die vraag beter bij jouw account stellen??🤔 2 Quote
Rookie Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Wat lief dat je op zoek bent gegaan!🧡 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.