bonnie f Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Oh, ananassalie, dat is zo lekker. Helaas heb ik echt geen ruimte meer voor. Misschien volgend jaar in de voortuin. Maar dan mis ik de geur. Het is trouwens heerlijk met kip op de bbq. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Dennis29 Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Geplaatst: 14 mei 2011 De Stokli droogmachine is aangekomen Nu nog bedenken wat de eer krijgt om als eerste gedroogd te worden Ik denk dat ik eerst wat appel ga drogen voor in de thee. En natuurlijk de stevia.
hansm Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 waarom zou je gedroogde appel in je thee willen doen Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Appelthee Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Geplaatst: 14 mei 2011 Ik ben ze aan het drogen om een schijfje in een pot thee te doen zodat je een appel aroma in je thee krijgt(ja ik ben een theeleut )
Aislinn Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Welk droogapparaat heb je precies gekocht als ik vragen mag? ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest (was/ben erg geinteresseerd in de raw/vegan levensstijl en daar wordt ook vaak gebruik gemaakt van zo'n apparaat) Ik vond ze alleen wel heeeeeeeel erg duur! Wellicht heb jij iets anders gevonden dan ik...
Dennis29 Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Geplaatst: 14 mei 2011 Het is een stokli droogmachine. Inderdaad heel duur maar je kunt er jarenlang bijna alles in drogen.
hansm Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Ik ben ze aan het drogen om een schijfje in een pot thee te doen zodat je een appel aroma in je thee krijgt Oke nog nooit gezien laat staan geproefd maar het is een idee. Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Je kan van appel toch ook een soort chips maken door het o.a. te drogen? Heb t ooit eens geprobeerd in de oven, maar mislukt , had ze te dik gesneden > Planten kopen? Doe het bewust!
Aislinn Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Het is een stokli droogmachine. Inderdaad heel duur maar je kunt er jarenlang bijna alles in drogen. Ah ok. Had je een specifieke reden om voor de stockli te gaan en niet voor bv een excalibur? Ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn! Deel ze alsjeblieft!
Dennis29 Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Geplaatst: 14 mei 2011 @AislinnWat is een excalibur? op google krijg ik alleen plaatjes van auto's en zwaarden.En ik heb voor de stockli gekozen omdat ik er veel posiefs over gelezen had, en het is gewoon een handig ding. @DennislpOver een half uur weet ik het antwoord, dan hebben ze er 6 uur in gelegen en zijn de eerste klaar.
dennislp Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Eetsmakelijk alvast! Als het als snackje lekker is; experimenteer is met kaneelpoeder bijv. > Planten kopen? Doe het bewust!
Aislinn Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Excalibur is ook een merk dehydrator. Grappig dat jij deze niet kent, ik vond hem juist als eerste toen ik informatie zocht! Hier een linkje: http://www.excaliburdehydrator.com/Dehydrators-37-cat.htm Ik zou er heel graag zo een willen, maar vind het voor nu echt nog veel te duur. Wellicht als ik over een paar jaar een mooie tuin heb met veel oogst die ik dan zo kan gaan bewaren
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Oef, die zijn ook wel groot. De Stockli die ik heb is iets minder professioneel-ogend. Maar wel uitbreidbaar met meerdere droogschijven. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aislinn Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Zijn hier meer mensen in geinteresseerd? Zo ja, misschien een nieuw topicje over beginnen?
Dennis29 Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Geplaatst: 15 mei 2011 De appelschijfjes zijn heerlijk om zo op te eten! Ze waren nog niet helemaal droog maar zo zijn ze wel het lekkerst.Eigenlijk zonde voor in de thee...
Koert Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Zijn hier meer mensen in geinteresseerd? Zo ja, misschien een nieuw topicje over beginnen?Dat is niet nodig: https://www.moestuinforum.nl/drogen-met-machine-bv-stockli-t628.html?hilit=drogen Even a broken clock is right twice a day
Dennis29 Geplaatst: 22 mei 2011 Auteur Geplaatst: 22 mei 2011 Wat is het droog! Zelfs de fruitbomen willen water, en niet zo'n beetje ook! Vannacht eindelijk een klein buitje gevallen... niet veel maar toch weer wat. Ohja, de tomaten beginnen met bloeien
Dennis29 Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Geplaatst: 29 mei 2011 Het heeft eindelijk afgelopen week wat geregend. Nu is de bovenste laag grond toch weer een beetje vochtig . Het is aldoor wat slecht weer met gisteren en vandaag erg harde wind. Maar morgen gaat het prachtig weer worden De Wieringer erwten beginnen te bloeien: Onrijpe jostabes: De peultjes bloeien ook al volop. De grote planten hebben al kleine gele puiltjes. Over een paar dagen zijn de eerste dus al oogstbaas Wat klimbonen met sla eronder: een stukje van de moestuin, in de cirkel staan allemaal kruiden: De citroenverbena: De jiaogulan(als ik het goed schrijf) De buitentomaten met nog wat sla ertussen: Vooraan slangenlook en erachter Egyptische ui: snijbiet: Palmkool:
hansm Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Echt mooie moestuin, gaat lekker bij je groeien, begrijp ik goed dat je de moestuin samen met je moeder doet ?prachtige uiensoortjes ! Players only love you when they're playing.
jasmin Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Leuke tuin. Flink wat stratenmakerswerk... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Mooi straatwerk inderdaad! Ik werk nu ook met dat soort waaltjes, erg mooi werken! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Het ziet er keurig uit Dennis! Complimenten voor de cirkel ook. En leuk met die boeddha erin. Good things come in small packages
jasmin Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Het ziet er keurig uit Dennis! Complimenten voor de cirkel ook. En leuk met die boeddha erin. Ik vroeg me al af of je in je cirkel zit te mediteren?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten