Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oh, ananassalie, dat is zo lekker. Helaas heb ik echt geen ruimte meer voor. Misschien volgend jaar in de voortuin. Maar dan mis ik de geur.

Het is trouwens heerlijk met kip op de bbq.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

De Stokli droogmachine is aangekomen

Nu nog bedenken wat de eer krijgt om als eerste gedroogd te worden

Ik denk dat ik eerst wat appel ga drogen voor in de thee. En natuurlijk de stevia.

Geplaatst:

Ik ben ze aan het drogen om een schijfje in een pot thee te doen zodat je een appel aroma in je thee krijgt(ja ik ben een theeleut )

Geplaatst:

Welk droogapparaat heb je precies gekocht als ik vragen mag? ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest (was/ben erg geinteresseerd in de raw/vegan levensstijl en daar wordt ook vaak gebruik gemaakt van zo'n apparaat) Ik vond ze alleen wel heeeeeeeel erg duur! Wellicht heb jij iets anders gevonden dan ik...

Geplaatst:
Ik ben ze aan het drogen om een schijfje in een pot thee te doen zodat je een appel aroma in je thee krijgt

Oke nog nooit gezien laat staan geproefd maar het is een idee.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Het is een stokli droogmachine. Inderdaad heel duur maar je kunt er jarenlang bijna alles in drogen.

Ah ok. Had je een specifieke reden om voor de stockli te gaan en niet voor bv een excalibur?

Ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn! Deel ze alsjeblieft!

Geplaatst:

@Aislinn

Wat is een excalibur? op google krijg ik alleen plaatjes van auto's en zwaarden.

En ik heb voor de stockli gekozen omdat ik er veel posiefs over gelezen had, en het is gewoon een handig

ding.

@Dennislp

Over een half uur weet ik het antwoord, dan hebben ze er 6 uur in gelegen en zijn de eerste klaar.

Geplaatst:

De appelschijfjes zijn heerlijk om zo op te eten!

Ze waren nog niet helemaal droog maar zo zijn ze wel het lekkerst.

Eigenlijk zonde voor in de thee...

Geplaatst:

Wat is het droog! Zelfs de fruitbomen willen water, en niet zo'n beetje ook!

Vannacht eindelijk een klein buitje gevallen... niet veel maar toch weer wat.

Ohja, de tomaten beginnen met bloeien

Geplaatst:

Het heeft eindelijk afgelopen week wat geregend. Nu is de bovenste laag grond toch weer een beetje vochtig . Het is aldoor wat slecht weer met gisteren en vandaag erg harde wind. Maar morgen gaat het prachtig weer worden

De Wieringer erwten beginnen te bloeien:

29meimoestuin001.jpg

Onrijpe jostabes:

29meimoestuin006.jpg

De peultjes bloeien ook al volop. De grote planten hebben al kleine gele puiltjes. Over een paar dagen zijn de eerste dus al oogstbaas

29meimoestuin012.jpg

Wat klimbonen met sla eronder:

29meimoestuin013.jpg

een stukje van de moestuin, in de cirkel staan allemaal kruiden:

29meimoestuin014.jpg

De citroenverbena:

29meimoestuin015.jpg

De jiaogulan(als ik het goed schrijf)

29meimoestuin018.jpg

De buitentomaten met nog wat sla ertussen:

29meimoestuin017.jpg

Vooraan slangenlook en erachter Egyptische ui:

29meimoestuin021.jpg

snijbiet:

29meimoestuin023.jpg

Palmkool:

29meimoestuin027.jpg

Geplaatst:

Echt mooie moestuin, gaat lekker bij je groeien, begrijp ik goed dat je de moestuin samen met je moeder doet ?

prachtige uiensoortjes !

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Het ziet er keurig uit Dennis! Complimenten voor de cirkel ook. En leuk met die boeddha erin.

Good things come in small packages

• Nieuwe aanmaken...