Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

wow, da's alsem genoemd naar mij

Geplaatst:

De uitleg hierboven komt uit "Planten die elkaars gezelschap zoeken - 1975". 't Was de tijd dat ik begon te tuinieren

Geplaatst:

dennis,, jij hebt echt veel, wat doe je met al die pepers??

nogal heet..

gr theo

Hallo. ook zo'n groentetuin fan?

Geplaatst:
  • Auteur

Opeten

Geplaatst:

hoi deniis,, heb je nog zaadjes van die peper??

gr theo

Geplaatst:
  • Auteur

Nee, van de meeste soorten heb ik maar 5 a 10 zaadjes, maar volgend jaar heb ik genoeg om te ruilen

Geplaatst:

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

De eerste aardpeer bloeit

16oktober2011047.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

HELP! Er groeien bakstenen tussen de oregano

16oktober2011020.jpg

Geplaatst:
HELP! Er groeien bakstenen tussen de oregano

Dennis heeft een nieuwe, goedkope manier uitgevonden om bakstenen te produceren. De prijs van oregano zal enorm gaan stijgen!.

Dennis, die avatar van jou, een kalkoen?: levensgevaarlijk, met de kerstdagen voor de deur ....

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Ik ben begonnen met het oogsten van de amarant. Met een kam is het makkelijk van de stengels af te ritsen. Dan gaat het door de zeef, en klaar is kees(he dat rijmt)

Geplaatst:

Wat doe je met amarant? Is dat geen sierplant dan??? Ikke benieuwd

Geplaatst:
  • Auteur

Je kunt de zaden als een soort graan eten, zelf nog geen ervaring mee.

Geplaatst:

ok! alweer slimmer...ben benieuwd naar jouw ervaring hoe ze zullen smaken.

de bladeren kun je ook als spinazie eten en de wortels kun je ook eten ...las ik hier: http://www.warenwelenwee.nl/agf_amarant.html ...heb je dat al geprobeerd???

er staat wel bij : de meeste eetbaar....hoe weet je dat je een eetbare hebt?

Geplaatst:
  • Auteur

Geen idee. Ik heb het blad nog niet gegeten, dat komt volgend jaar wel

Geplaatst:
Ik ben begonnen met het oogsten van de amarant. Met een kam is het makkelijk van de stengels af te ritsen. Dan gaat het door de zeef, en klaar is kees(he dat rijmt)

Denk dat jij nog wel flink mag oefenen met rijmen voordat die goede ouwe man ons land weer binnen gesmokkeld wordt!!! (of je moet heel erg slissen dan rijmt het wel )

Even a broken clock is right twice a day

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Wel in het Wieringer dialect

Geplaatst:

Hee Dennis, maak je nog eens wat foto's? Dit gedeelte gaat binnenkort 'op slot' en dan kan je niets meer toevoegen. Misschien leuk om volgend jaar terug te kunnen kijken hoe het er nu uit ziet! (en wij zien ook nog wat )

Geplaatst:
  • Auteur

Is goed

Geplaatst:
  • Auteur

Een vochtige zomer heeft toch zijn voordelen. Hier vlakbij staat een aardappelveld waar het te vochtig was om er met de machine's op te gaan, dus was een deel verrot. Van de week hadden ze de aardappels naar boven gewerkt(is nu wel droog genoeg) zodat ze bij de eerste vorst kapotvriezen. Dus er liggen nu tonnen aardappels voor het rapen Meer dan 100 kilo aardappels geraapt dus. Een een deel weggegeven.

Toen bleek het dat de worteltjesoogstmachine(leuk woord voor galgje) niet overal kon komen en er nog heeel veel wortels staan. Mochten we ook uit te grond trekken, dus zo'n 30 kilo wortels....

Voorlopig dus vele aardappels eten en recepten met wortels opzoeken

Foto(met een orb )

344777b72591371148694.jpg

Geplaatst:

super joh, wat een mooie oogst Jeanne

Geplaatst:

Ja lachen ik vindt dat soort dingen echt leuk, en scheeld echt weer boel aardappelen/wortelen kopen.

Players only love you when they're playing.