Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog wat van die hoge potten waar bijv fruitboompjes vaak in geleverd worden. Iemand belangstelling? Volgens mij heb ik ze in kleinere en grotere maten, ik kan ze wel even opmeten als iemand wil weten hoe groot ik bedoel. 

Geplaatst: (aangepast)

Arja ik meld me af voor de rabarber. Ik zie die plant nog niet echt een goede plek krijgen hier in het bos. 
O en het is geen tomatenzaad dat je hebt gevraagd maar peperzaad. ( tres doux des landes) En natuurlijk kan je neuzen in de overgebleven zaden.

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aanvulling: boomtomaat.

Vorig jaar van @Goldfishgekregen, staat de hele zomer al buiten in de volle grond. Ik wil hem niet in mijn huis laten overwinteren, is er iemand die hem wil een vorstvrije plek voor de winter hiervoor heeft?

Geplaatst:
Op 16-9-2024 om 12:56, Arja zei:

stekken bosaardbei

Echte bos aardbeitjes, van die eetbare, niet van die sier dingen ( waar mijn voortuin vol mee staat) ?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

20220616_194840.thumb.jpg.003c0b96dadb10fabda4f63c93bdfd26.jpg

Jazekers, van die kleine, echte bosaardbeien die nét iets anders smaken dan gewone aardbeien, maar heerlijk zijn in de jam. 

20220620_154135.thumb.jpg.59495f7ccad37cba7d1193f17f4dbdd8.jpg

Even foto opgezocht van een paar jaar geleden.

Vlnr: aardbei, bosaardbei, sieraardbei. 

Het sierding heeft gele bloesem en groeit bovenop de plant, van de echte aardbeien hangen de vruchten. 

• Like 1
Geplaatst:

Bloesem en vrucht zijn de twee momenten waarop ik weet welke ik moet rooien en welke mag blijven. De bosaardbei is bij mij ook een super bodembedekker. Ik zal er wat voor je oppotten. 

Geplaatst: (aangepast)
On 9/18/2024 at 7:50 PM, Goldfish said:

Hoe groot is ie op dit moment? 

Iets van 70 - 80 cm hoog. Mooie plant, stevig blad, verder gebeurt er weinig. Geen zijtakken, geen bloei of vruchten. Staat daar gewoon te staan. Hm. Doe ik iets verkeerd? Wil je 'm terug? 

aangepast door Arja
Geplaatst:
59 minuten geleden, Arja zei:

Iets van 70 - 80 cm hoog. Mooie plant, stevig blad, verder gebeurt er weinig. Geen zijtakken, geen bloei of vruchten. Staat daar gewoon te staan. Hm. Doe ik iets verkeerd? Wil je 'm terug? 

Mijn exemplaar is exact t zelfde verhaal.  80cm, geen vertakkingen haast, geen bloei.  Staat bij mij nb in een kas.  Als hem weggooit dan wil ik hem terug, maar nog liever zie ik iemand anders het een 2de kans geven volgend seizoen

Geplaatst:

Rare jongens, die boomtomaten. 

Ik graaf hem uit en neem hem mee de 28e. Tenzij iemand anders hem wil, overhandig ik hem dan weer aan jou. 

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...