Arja Posted August 21, 2024 Share Posted August 21, 2024 (edited) Ik neem mee: een versgebakken bananencake, een chocoladetaartje en twee pakken sap. Note to self: koelbox, koelelementen, gripzakjes, labels, pen. Ik bied aan: - jam (rabarber met zwarte bessen). ruilen voor andere jam of lege jampotten. - stekken kruiden: bieslook, rozemarijn, oregano, verbena officinalis, bosaardbei. - aardperen, oerprei. - stekken/zaailingen: stokroos, grote kaardenbol, 2x stek van de uiensoepboom (Toona sinensis) - zaden Szechuan - Zonnebloemzaden div soorten: groot of juist mini, tros of solo, geel of rood, klassiek of fluffy. - hoge potten - boomtomaat - boerenwormkruid - smeerwortel Bocking 14 Ik zoek nog: - Jampotten. Bonne Maman (of klonen hiervan) met geruite deksels, of kleine Hak potjes. - zaden van milde pepersoorten. - stekjes van vijverplanten. Ik krijg: - Jampotten en banaan en tomatenzaad en peperzaad en varen van @appelvrouw - eitjes, broccoli, jampot, watermunt, schenkel, tijm en roomse kervel van @Jorieke123 - vijverplant stekjes en bubbels en tulpenbollen van @angela - honing van @Nasuada €8 en broodje en boeken - olifantenknoflook en zaden milde pepers van @jootje - kouseband van @Claudy - peperzaden van @Goldfish Ik geef: - broodje, koffie (voorraadkast), flesjes, doppen, bigbag aan @Jorieke123 - bananencake aan @jootje - 2 cassisbessen, 1 appelbes, oerprei, jam, teunisbloemzaden, smeerwortel en bosaardbei aan @appelvrouw - 1 appelbes aan @Claudy? - pompoen en ijzerhard en smeerwortel voor @angela - jam en verbena en div stekjes van tuin- + kamerplanten voor @Nasuada - boomtomaat retour aan @Goldfish tenzij iemand anders hem (de boomtomaat, niet @Goldfish ) wil. - bieslook voor @bonnie f @appelvrouw Edited September 25, 2024 by Arja 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 26, 2024 Author Share Posted August 26, 2024 Ik zoek zaden van milde pepersoorten en We gaan binnenkort een kleine vijver aanleggen voor kikkers en padden en salamanders, voor de leuk en om wat beesten te kunnen huisvesten die slakken eten. Misschien heeft iemand stekjes van vijverplantjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 28, 2024 Share Posted August 28, 2024 Als wij komen heb ik wel vijver plantjes moet je me even aan herinneren dan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 29, 2024 Author Share Posted August 29, 2024 De verbena officinalis zaait zichzelf goed uit. Gewoon tussen de stenen van de oprit. Zaailingen beschikbaar voor wie interesse heeft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MROE Posted August 30, 2024 Share Posted August 30, 2024 Ik heb er wel belang bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted August 30, 2024 Share Posted August 30, 2024 Op 26-8-2024 om 21:26, Arja zei: Ik zoek zaden van milde pepersoorten en We gaan binnenkort een kleine vijver aanleggen voor kikkers en padden en salamanders, voor de leuk en om wat beesten te kunnen huisvesten die slakken eten. Misschien heeft iemand stekjes van vijverplantjes? Ik heb dit jaar van het Canarische Eiland La Palma, de lokale rode peper meegenomen die ze gebruiken voor de traditionele saus (Mojo). Vreeken verkoopt er ook zaden van en heeft het over 20.000 tot 30.000 Scoville (maar ja, je weet dat Vreeken soms er naast zit). dus wellicht iets te heet. Of niet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2024 Share Posted August 30, 2024 Mojo is niet een bloedhete saus dus de peper zal ook wel meevallen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 30, 2024 Author Share Posted August 30, 2024 15 hours ago, MROE said: Ik heb er wel belang bij. Ben jij ook op de mtfd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MROE Posted August 31, 2024 Share Posted August 31, 2024 Nee, dat ben ik helaas niet, dan wordt het wel een gedoe. Ik kijk verder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 31, 2024 Author Share Posted August 31, 2024 Kom je wel eens in Heerde of Wapenveld? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 8, 2024 Author Share Posted September 8, 2024 Varens! Die zoeken we nog. Wil iemand een varen kwijt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 8, 2024 Share Posted September 8, 2024 Ja ik heb hier wel overal varens. Van die gewone. Lie kan er wel een voor je uitgraven Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 8, 2024 Author Share Posted September 8, 2024 Graag! Twee mag ook, kleintjes is prima, groeien vanzelf groot. Dank! 🪴 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted September 9, 2024 Share Posted September 9, 2024 Wat een grappige combi rabarber bessen jam, lijkt mij heel lekker. 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 12, 2024 Share Posted September 12, 2024 Ik heb weinig weet van vijverplanten, er groeit hier van alles in die van ons maar ik weet niet hoe het heet en of het misschien wel heel vervelend invasief spul is ofzo wat aan is komen waaien. Wel hebben we gele lis, ooit van Henkg gekregen, al groeit dat erg snel je hele vijvertje vol denk ik, als die ondiep is. Met hele dikke rizoom-wortels die elkaar nog verdringen om hogerop te komen. En wat ik zelf leuk vind: watermunt. Maar dat is misschien ook wel vreselijk onkruidspul...? Hier nu nog niet, het heeft van de winter heel wat maanden helemaal onder water gestaan en dat vond het niet leuk. De geur is ook... tja. Bijzonder. Moet je van houden denk ik. Geen echt-echte pepermuntgeur volgens mij. Het komt nu weer her en der op dus ik kan zo een stukkie voor je oppotten. 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 12, 2024 Author Share Posted September 12, 2024 (edited) Stukje watermunt vind ik leuk, @Jorieke123, dank je. Ik lees idd dat je die ook moet bijhouden, omdat ie zich gemakkelijk uitbreidt met drijvende wortelstokken. En dood blad in najaar afknippen. Edited September 12, 2024 by Arja 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted September 13, 2024 Share Posted September 13, 2024 Ik heb vannacht bedacht dat ik langs de weide nog een stukje “ tuin/border” ga maken met wat vaste leuke plantjes. voor dat project zou ik graag wat verbena willen hebben en evt andere stekjes van plantjes. Als ruil heb ik nieuwe 500 gram potten met zwarte deksel ( die ik ook voor de honing gebruik). 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 13, 2024 Author Share Posted September 13, 2024 Wij hebben ook twee appelbessenstruiken over, en twee stekken van de uiensoepboom (Toona sinensis) in de aanbieding. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 13, 2024 Author Share Posted September 13, 2024 8 hours ago, Nasuada said: verbena willen hebben en evt andere stekjes Ik zoek wat spul voor je op. Maar ga je me nu nieuwe potten aanbieden? Dat hoeft ook weer niet hoor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 13, 2024 Share Posted September 13, 2024 Appelbes is wel leuk. Maar weet jij welke variant? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 13, 2024 Author Share Posted September 13, 2024 (edited) Nee, weet ik niet. Zou wel bij je nickname passen 😆 Edited September 13, 2024 by Arja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 13, 2024 Share Posted September 13, 2024 Heb je er al bessen aangehad(foto), of heb je van iemand stekken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 13, 2024 Author Share Posted September 13, 2024 Ik heb ze ooit als stekken gekregen van iemand. Er hebben bessen aangezeten, volgens mij kleine zwarte of donkerblauwe. Ik heb ze in de verzameling jambessen gemikt, samen met cassisbes, aalbes en kruisbes. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 13, 2024 Share Posted September 13, 2024 Voorjaar 2023 toch? Toen had je er ook wat op de MTFD uitgedeeld. Ik heb de mijne vorig jaar het hele jaar in een 5L pot staan, was dus niet veel gegroeid. Dit voorjaar in de volle grond uitgeplant, maar nog geen vrucht. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 13, 2024 Author Share Posted September 13, 2024 Klopt. In de grond doen ze het een stuk beter, is mijn ervaring. Maar ik heb vrij veel bessen, en wil er wat kwijt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts