Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Keuringsdienst van waarde

Featured Replies

Geplaatst:

Er is weer een nieuw seizoen van Keuringsdienst van waarde gestart. Vanavond de 1e (vernieuwde) aflevering om 20:25 op Ned. 3. Het programma wordt nu uitgezonden door de KRO. Vanavond de aftrap met het onderwerp Filet American. Voor de geïnteresseerden.

Good things come in small packages

Geplaatst:

mhh en ik vind filet americain net zo lekker... moet ik wel gaan kijken vanaaf?!?! mmmhhh.....

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:
  • Auteur

Kan je iig zien waar je die t beste kunt halen qua gezondheid

Geplaatst:
  • Auteur

Hmm heb ergens verkeerd gelezen. De American Filet aflevering is eind maart al geweest, te zien op de gemist filmpjes. Vanavond hebben ze t over een spraybus met 'buitenlucht'. Niet echt voeding gerelateerd

Geplaatst:

Ik heb die aflevering gezien... En hier komt NOOIT geen filet american meer in huis!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
  • Auteur

Oh nou wordt ik benieuwd naar die aflevering..

Geplaatst:

Ow.....spraybussen met buiten lucht.....verkoopt dat goed???

Ik heb nog buitenlucht over hiero

Geplaatst:

nee, de filet is niet zo mager als men denkt

Geplaatst:

Ik heb het net gezien..levensgevaarlijk die " buitenlucht"...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
:shock: Ow.....spraybussen met buiten lucht.....verkoopt dat goed???

Ik heb nog buitenlucht over hiero

haha gat in de markt!!

love life!!

Geplaatst:

Goh, laat ik nu denken te hebben ingelogt op het moestuinforum

met vriendelijke groet, Rubo

Geplaatst:

Klopt helemaal rubo....mijn buitenlucht ruikt ook naar moestuin

Geplaatst:

@ Filet American:

Haha,... heb ooit bij de Fred van de Werff (daarna super en de boer etc...) distributiecentrum in Leek vakantiewerk gedaan...(80'r jaren), op de vleesinpakafdeling (lopende vleesbandinpakwerk)... uhum.. laten we zeggen.. voorheen at ik wel graag Filet A. maar dáárna zeker (voor zeker 30 jaar) nooit niet meer...

Bakken vol prut, kwam nog meer prut doorheen... kwam door de machien en hopla plop into bakjes... brrr....

Ook trouwens sindsdien nooit meer een sausijsjeworstdingsjes gegeten (ook niet bij anderen!, maar was zelf zowiezo meer van de "verse worst" van huis uit ipv de saucijs...)... haha heb ze toen zelf mogen maken met de sausijsenworstenmachien met het vreselijke gruwelijke vette vreemde mengsel...

Mijn verbazing als 16-17-jarige ging vooral over het feit hoe er werd omgegaan met die bulken met vlees... als er een brok op de grond viel werd die er net zo makkelijk weer bijgegooit bijvoorbeeld...

Soms als de gehakt in de aanbieding was en alle lijnen gehaktbakpakjes maakten hadden we gehaktgooi gevechten onderling... maar dan werd écht de gegooide gehakt gewoon weer verzameld en in de mix gegooid.. uhum... Dát soort dingen. Door het ervaren van dát soort onverschilligheid van diegenen die direct dat voedsel hándelen.... hmmm, deed mij toen wel anders naar de vleesafdeling van onzer supermarkten kijken. Bijvoorbeeld dus...

Geplaatst:

Dat van die spuitbus vond ik wel een beetje onzinnig. Je weet van tevoren zelf ook wel dat er niet daadwerkelijk ' buitenlucht' in zo'n spuitbus zit.

Maar dat het bestaat uit verschillende chemische bestandsdelen. En ja, dat die niet gezond zijn om in te ademen... daar hoef je ook geen rocket-scientist voor te zijn...

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:
  • Auteur

Dat zeg je nu wel, maar als je die reclames over al die sprays/spuit-dingen ziet, dan zou het gezond kunnen zijn het in te ademen, immers die dames (en heren) in de (verschillende merken) reclame die gebruiken dat en gaan gelijk staan ruiken aan dat spul want oh oh is dat toch lekker.. ongezond verklaard dus.

Mijn vriend heeft bij de Unox fabriek gewerkt in Oss, en sindsdien hoeft hij er geen knakworst meer van. Zegt genoeg. Ik denk dat als iedereen achter de schermen mag kijken, niemand meer iets voorbereids eet.

Ik kan me nog zo'n aflevering herinneren van geraspte kaas. Dat de chef absoluut dat niet kant en klaar eet. En dat ie in de pizzeria gaat vragen welke die in huis heeft. Wordt namelijk van half palmvet, half echte kaas gemaakt. Tja.. is dat logica die iedereen kan weten?

Geplaatst:

Hi people, ik ben de vriend van Helly

Even reageren op het Unox verhaal - ik heb er idd vakantiewerk gedaan. Het gaat mij er vooral om wat er in gaat (en weer terug gaat van de retourafdeling). Vooral de knakworsten hoeven voor mij niet (meer). Rookworstje eet ik af en toe nog wel (meestal zo'n Hema geval, maar die komt ook van de Unox).

Er is overigens niets mis met de hygiëne aldaar, en wat er in gaat is schoon.... maar ja.... feit is wel dat je slachtafval zit te eten. Eigenlijk is het hetzelfde als de moestuin, wat is eigenlijk onkruid? Dan zou je kunnen stellen.. wat is eigenlijk slachtafval . In het kader van 'er gaat niets verloren'

Geplaatst:

Ha Dirk..ja dat laatste heb je wel gelijk in. Hier eten wij zoveel mogelijk van t varken op..tot aan de kop en het slachtafval is de huis en de botten..de hoefjes. De neus gaat naar de buurman, die is er gek op..zo ook de nek en kop van de kip, die eet hij zowaar met huid en haar op ( niet de snavel). Hij eet ook gamba`s en garnalen met pantser en al..ik heb het ook eens geproefd want zegt hij..daar zitten de lekkerste smaakstoffen in..het klopt en dat klopt ook voor vetten.

Geplaatst:

ach ja, wat is slachtafval, t is maar wat je gewend bent.

dat je buurman de garnalen eet met "huid en haar" , heerlijk en gezond (althans dat zegt m'n man ook altijd), maar wel ff wennen in t begin.

als je hier in Nederland zegt dat orgaanvlees lekker is, kijkt de helft van de mensen je aan met braakneigingen, maar echt, als t goed is schoongemaakt (en bereid), dan is dit waanzinnig lekker.

Geplaatst:

((sorry off topic)

Tja dat is zo..mijn moeder was in de wijde omtrek vroeger de enige die niertjes at. Het zullen haar Franse genen wel zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms nog wel een beetje een "tut" ben..zo kreeg ik laatst ergens gekookte kalfskop aangeboden..die wangen..dat was even "slikken"...)

Geplaatst:

Grappig...zoals iedereen anders denkt!

Ik heb de aflevering gezien van de filit americain, en had juist zoiets van, hmm..valt wel mee, kan ik gewoon blijven eten! Maar ja, ik vind ook knakworstjes, saucijzen en zelf frikandellen lekker! Terwijl ik in mijn achterhoofd ergens ook wel weet dat er van alles doorgedraaid word. Tis maar net wat je een probleem vind denk ik....

Geplaatst:

Over de garnalenschillen: vroeger had ik potjes van die ingemaakte schillen, fijngemalen... daar zat een geweldig sterke garnalensmaak aan.... volgens mij import uit de Filipijnen... erg lekker om een paar lepeltjes van dat spul door een paëlla, of aardappel-zeefruitsalade of zo te draaien...

enne... mijn man en zijn vrienden eten de graten mee met gebakken vis... behalve de dikkerds dan...

Geplaatst:

Hee dat kan ik wel eens proberen als ik zelf de gamba`s pel..drogen die schillen en malen..een soort droge trassi. Ja mijn buurman eet ook graten. Hij heeft dan ook een gebit als een Neanderthaler..

Geplaatst:

Ik eet en kook zo veel mogelijk van pure producten. Als ik zelf pizza maak, wil ik dus ook geen kant-en-klare bodem... En ook geen voorgeraspte kaas! (veel te duur.. ) Een blok kaas koop ik wel, want aan kaas maken ben ik nog niet begonnen

Nou ben ik niet zo'n vleeseter (al houd ik wel van een lekker (bio) varkenshaasje, of gebakken (bio) kippenlevertjes...), maar frikandellen en knakworsten... Tja, daar maak ik me ook wel eens schuldig aan! Schnitzel paneer ik wel weer altijd zelf, want die melige schnitzels uit de supermarkt... Das meer bloem/granen/soja dan vlees!

Ach ja, tis maar goed dat we niet alles weten denk ik. Al ben ik wel blij dat ik nu weet dat er in veel broodjes filet rauw varkensvlees verwerkt zit, wat dus echt niet gezond is! Dat de slager zn gehakt op de grond laat vallen... Tja, ik laat het ook wel eens vallen, goed voor de weerstand! Al geldt bij ons wel de 3-seconden-regel

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
Hee dat kan ik wel eens proberen als ik zelf de gamba`s pel..drogen die schillen en malen..een soort droge trassi. Ja mijn buurman eet ook graten. Hij heeft dan ook een gebit als een Neanderthaler..

Dat was prut op zout water, niet droog... maar je kan zelf experimenteren natuurlijk... enne trassi... je wilt ECHT niet weten hoe dat traditioneel gemaakt wordt (al vermoed ik dat jij, Jet, het wel weet)...

Paar jaar geleden was de import van trassi een tijdje verboden... vanwege het productieproces... producenten hebben inmiddels zich aangepast, en we kunnen er weer van genieten...

(ik gebruik het nooit trouwens)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.