Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


arca

Aanbevolen berichten

Hallo medemoestuinders!

 

Had me vorig jaar ingeschreven voor een heuse moestuin! En na lang wachten, belde de beste man om me te vertellen dat hij een plekje vrij had! 'Oei dacht ik', en of ik over een uurtje kon komen kijken. Dus ik naar de moestuin, en trof een tuin aan waar de meningen over zullen verschillen (zie foto). Om een lang verhaal kort te houden, ik heb de tuin genomen (70 m2) en ben begin maart begonnen met het ontdoen van de 'rommel', want zo zag ik het. De buurman had het over horizontale- en vertikale woekeraars. Volgens de échte kenner staan er best interessante bloemen maar ik richt me voornamelijk op groentes, kruiden, bessen, en enkele bloemen. De tuin is nu ontdaan van de 'rommel', ik zal eerdaags een foto posten. Heerlijk om in de tuin te zijn (geeft rust) na al een aantal jaren op mijn balkon bezig te zijn geweest met tomaten en kruiden.

 

Groeten!

 

begin37261337987207.jpg

aangepast door Gast

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom

 

Thanx! Wat heb jij een leuke tuin, en scherpe foto's zeg jee, ik zie dat je aardig 'erin' zit! miss kun je me beetje helpen, heb nu een 20 tal dingen erin staan, en gaat best ok, al is de grond wel droog.

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arca:

 

Dank je wel

 

Mijn moestuin is een SFG systeem met wat aangepaste bakken zodat ik de tuin zoveel als mogelijk kwijt kan.

Dat werkt wel heel anders dan volle gronds teelt, daar heb ik ook niet echt 'verstand' van...(van de rest ook niet echt hoor... )

De bovenkant van grond lijkt al snel droog, maar vaak is het in de onderste lagen helemaal niet zo droog.

 

Het ligt dan een beetje aan wat voor soort grond je hebt, zand, klei etc.

Het meeste wat ik hier tegenkom is dat je je grond kan verbeteren en goed kan houden met compost e.d..

Ook onkruid kan je tegen gaan door karton op je grond te leggen. Dus als je stukken hebt met een hoop onkruid kan je zonder wieden daar goede resultaten mee halen.

 

Je zou wel rekening moeten houden met wisselteelt. Om ziekten te voorkomen maar ook om je grond niet eenzijdig uit te putten.

Je kan niet ieder jaar op dezelfde plaats kolen telen.

 

Dan heb je gewassen die niet zoveel bemesting willen, radijs en uisoorten en wortelen bijvoorbeeld.

Kolen daar integen of pompoenen willen wel graag een rijk bemeste grond.

 

 

Rechts bovenin zit een zoekfunctie, je kan dus gericht info zoeken.

 

Wat voor gewassen heb je nu staan?

En tegen wat voor problemen loop je aan?

Fouten maken gebeurd nu eenmaal en ondanks dat het jammer is dat iets niet lukt kan je er ook weer een hoop van leren en gaat het het jaar erop beter. Je hebt wel een super gorte tuin ineens erbij dus dat wordt gewoon een beetje avonturen...en genieten natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miranda,

 

ik zal eerdaags even posten wat ik er nu in heb staan, maar spannend is t al zeker! morgen even cd'tjes ophangen in de buurt van kool, en de tomaten, een 6 tal soorten, water geven, paksoi nog uitplanten etc.

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miranda,

 

ik zal eerdaags even posten wat ik er nu in heb staan, maar spannend is t al zeker! morgen even cd'tjes ophangen in de buurt van kool, en de tomaten, een 6 tal soorten, water geven, paksoi nog uitplanten etc.

 

--

heb een reeks foto's gemaakt vanmorgen, en links rechts informatie gekregen, ik zal ze eerdaags uploaden. en een schitterend ding gekregen van een mede tuinster waarmee ik rechte strepen kan trek, joh ik was écht blij.

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super, hartstikke leuk!

 

Hier kan je een eigen blogje maken. Leuk om zelf te lezen en leuk voor andere om te kijken hoe het bij je gaat

blog/

 

--

vind je t erg dat ik me beetje uit naar jou daar ik je tekst super vind op je site, en je aktiviteit met alles super, en ik eigenlijk aan t begin nog niet overal topics voor wil, maar zal tzt wel komen.

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom ! het enthousiasme straalt ervan af !

 

vind het heel leuk, en merk dat mensen in de tuin ook zo enthousiast zijn, en rol van de ene in de andere verbazing... ne nu volhouden )

genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...