Geplaatst: Dinsdag om 14:242 d Eén potje heeft voldoende vloeistof, dus die bewaar ik. De ander heb ik al open en de boontjes verdwijnen zienderogen 😁. Qua smaak zijn ze net als boontjes uit een hakpotje. Vers vind ik lekkerder, maar het voordeel zit em dan in het voorradig zijn en niet in de diepvries.Ik krijg binnenkort ook nog halve liter weckflesjes om mee te spelen.
Geplaatst: 31 minuten geleden31 min De vorige keer heb ik een heleboel passata gemaakt van mijn tomaten en ingemaakt met de pressure canner. Maar omdat ik niet genoeg potten had, had ik ook een aantal chineesbakjes gevuld en ingevroren.Ik heb nieuwe potten besteld maar deze krijg ik waarschijnlijk op zijn vroegst over 2 weken binnen.Mijn vriezertje zit ondertussen weer redelijk vol met tomaten en dit weekend moet ik weer tomaten oogsten en ik kan ze niet meer kwijt dus ik wil een 2e ronde doen met mijn nieuwe tomatenmolen en wil ze weer gaan pressure cannen. Ik heb nog wel kleinere mason jars (maatje half-pint) maar ik vermoed dat ik weer potten tekort zal komen en zal dus weer het restant moeten invriezen.De ruimte is ons vriezertje is erg beperkt en potjes kan ik voorlopig nog wel kwijt . Ook vind ik tomatensaus uit potten wel zo handig qua gebruiksgemak tijdens het koken,Mijn vraag is : kan ik die ingevroren passata later ontdooien, verhitten en alsnog inmaken met de pressure canner om het alsnog in potten lang te bewaren zodra die zijn binnenkomen ? Of is dat niet aan te raden ivm bederfelijkheid ofzo ? 27 minuten geleden27 min aangepast door driepinter
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.