Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen!

Suzanne78

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn naam is Suzanne, 33 jaar oud, moeder van een zoon (2010) en een dochter (2011). Ik heb jarenlang een pony gehad en niets deed me zo goed al 's avonds heerlijk even met het beestje in de weer te zijn. De afgelopen jaren is er veel veranderd, de pony is niet meer onder ons, en ik merk dat ik in mijn drukke leven als moeder van twee jonge kinderen, een 24-urige baan en een freelance bijbaantje als redacteur ERRUG de behoefte heb om me met enige regelmaat even helemaal terug te trekken en lekker geestdodend met iets bezig te zijn.

Nu hebben aan huis een aardige tuin waarin ik een klein moestuintje heb gerealiseerd (van zo'n 10m2). Tevens hebben we een bijgebouw waarin ik wat tomaten kweek.

p103083855971338042378.JPG

p103084043421338042389.JPG

p103084356951338042422.JPG

Verder staan er op diverse plekken potjes met van alles wat, zoals pompoenen en sierfruit

p103084144601338042400.JPG

en courgette

p103084220391338042410.JPG

Omdat deze manier van tuinieren en ontspannen mij erg goed bevalt, ben ik op zoek gegaan naar een grotere oppervlak om me op uit te kunnen leven. Dit heb ik gevonden op een volkstuinencomplex in de buurt. Het is er vrij groot met 220 tuinen en evenzoveel leden en er was toevallig nét een tuin vrij (en geen wachtlijst). Het stuk grond is 100m2 groot, helemaal kaal op wat onkruid na, en wordt een dezer dagen voor me gefreest. De foto plaats ik nog!

Ik ben er helemaal hyper over: lekker helemaal mijn eigen plekje!! Overigens vind ik het ook een prettige bijkomstigheid dat ik mijn kinderen al spelenderwijs kan bijbrengen dat aardappels uit de grond komen en niet aan een boom hangen en aardbeien niet uit een plastic bakje ontspruiten.... En lekker wormpjes en spinnetjes vangen enzo, ik verheug me er nu al op.

Ik wil er voornamelijk groenten en wat bessen op verbouwen, maar ook een (halloween)pompoenenplant en wat sierfruit. Mocht er dan nog plek over zijn dan zijn wat bloemen ook altijd fijn. Mijn tuintje thuis houd ik aan voor alleen kruiden.

Ik heb me al wat ingelezen maar de informatie is onuitputtend.... Ben mijn hoofd nog aan het breken voor een praktische, maar ook mooie indeling, want mijn oog wil ook wat. Als iemand tips heeft voor de indeling houd ik mij aanbevolen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...