henkg Geplaatst: 26 maart Auteur Geplaatst: 26 maart De stand van zaken hier, van een paar pepers die verspeend moesten worden (na de foto gedaan). ^ Aantal dagen tussen zaaien en nu / tussen haakjes de kiemduur. Potmaat: P9. Wat opvalt is dat de kiemduur van de Chinenses (CRR en Mdme Jeanette) zo kort was. De wedstrijdplant staat er ter vergelijk bij. Ik had verwacht dat aubergine minstens zo snel als peper is. Maar ja, ik mis de Steen der Wijzen, om gewone eieren in gouden eieren te veranderen. 3 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Gitta Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Hier gaat het ook goed met de verrassingspepers. Ik ben benieuwd wat voor soort er op is gekomen. Hoe heet ze zijn. Spannend. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart @henkg Wat gaat alles goed. Jij bent ook heel georganiseerd. Ik noteer ook alles (mij suf). Quote
rorror Geplaatst: 27 maart Geplaatst: 27 maart Hopen dat de tent er snel is, want het word weer veels te krap! Dan ook meteen verpotten. 8 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Arja Geplaatst: 29 maart Geplaatst: 29 maart Van de Piment doux trés longs des landes die nauwelijks kiemden had ik al het resterende zaad in een denootje gedaan, en inmiddels kiemt er wat! 5 Quote
Arja Geplaatst: 29 maart Geplaatst: 29 maart On 3/14/2025 at 4:43 PM, Rookie said: Ik heb nog wel een espelette plantje voor je @Arja. Dat kan ik meenemen naar de MTFD. Rookie, graag! De espelette is hier niks geworden. 1 Quote
Arja Geplaatst: 29 maart Geplaatst: 29 maart Weet iemand of er verschil is tussen de peppadew en de malawi peppadew? Beide komen uit de biozadendoos. Quote
rorror Geplaatst: 1 april Geplaatst: 1 april Weer een paar dagen verder. Ondertussen is het pakket met de groeitent in het sorteercentrum in Duitsland. Verpotten en de nieuwe kweekruimte is hard nodig. 5 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Weet iemand of er verschil is tussen de peppadew en de malawi peppadew? Beide komen uit de biozadendoos. Malawi is spitser van vorm, zeg maar puntmutsje achtig de peppadew is meer een bolvorm. 1 Quote
rorror Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Zojuist verpot. Todo; Morgen langs de gamma nieuw materiaal halen om frame te maken om de 4 extra lampen ook op te hangen. Vraag me wel af of 8 battens voldoende is. Denk ook dat ik foliedoek aan de tentstokken ga bevestigen, want licht weerkaast een stuk minder vergeleken met de groeidoos. Dan nog op zoek naar twee lekbakken van 90x60cm. Bij de tent zit wel een lek doek/zeil bij, maar beter het zekere voor het onzekere. Ook moet ik nog opzoek naar een beter mechanisme om de lampen op te hijsen, hoe het nu zit is tijdelijk. Nu komende tijd kijken wat de temp gaat worden in de tent, en eventueel nog extra vervarmen of koelen. 6 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Eerste rondje bloemknoppen verwijderen gedaan, zeker 50knopjes verwijderd. Ook langs de gamma geweest nieuwe metaal gehaald voor het frame, morgen inelkaar zetten. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april Frame gemaakt, lampen opgehangen. Zit wel wat verschil tussen de led lampen. 4oude in het midden, de buitenste 4nieuw. 3van de 4 komt het licht niet meer door plastic. Voor frame misschien nog 1extra metaal strip erbij, want achterste rij zakt iets door in het midden. 4 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 5 april Geplaatst: 5 april (aangepast) Wat stoeien met de verhouding N/P(K) door N relatief op te schroeven om door de eerste groeipauze/knopzet periode te pushen kan ook. WIl je je pakken niet iets van het zeil houden? Euronorm is 60x80 (meervouden van 30 en 40/20), Euronorm is goed vindbaar, zelfs grotere bakken, aar afwijkende maten weet ik niet waar je terecht kunt, naast HDPE plaatlasser. 5 april aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
rorror Geplaatst: 5 april Geplaatst: 5 april 19 uren geleden, donaldk zei: Wat stoeien met de verhouding N/P(K) door N relatief op te schroeven om door de eerste groeipauze/knopzet periode te pushen kan ook. Ik ga dat proberen. Meng wel wat Peters 30-10-10 erbij De leds vind ze naast elkaar denk ik het best ogen, anders komen ze half om half naast elkaar. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dahli Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april De pepers staan vandaag beschut in het zonnetje (met de golden eggs en 3 borages). De bovenste bladeren vinden het niet allemaal even fijn, maar dat zij dan maar zo. Hopelijk kunnen ze binnenkort ook ‘s nachts in het foliekasje want de tomaten moeten verpot de vensterbank in. 5 Quote
rorror Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Bovenste bladeren hebben het zeker zwaar, maar verder zien de planten er gezond uit! Vraag me wel af waardoor dat blad zo raar groeid. Meest rechter plant, heeft deze edema? Kleine bolletjes(lijkt beetje op crystalletjes) onder het blad? De meest 2 linker planten? Hebben die planten een tijdje veels te nat gestaan? Heb je van beide foto's van dichtbij van het blad? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dahli Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april (aangepast) @rorror Ze zullen sowieso stress hebben ervaren. De afgelopen dagen zet ik ze ook in het foliekasje overdag, met de deur open. Maar ik kan me voorstellen dat het verschil in temperatuur (misschien te) groot is met ‘s avonds weer binnen. Hierbij de gevraagde foto’s van de achterkant van de bladeren. Eerst de rechter plant van de overzichtsfoto, daarna de linkerplant. Ben benieuwd wat jij er van vindt. Ze hebben de afgelopen dagen overigens eerder te droog dan te nat gestaan. De ‘Krul’ zit er al wat langer in. in vrijwel alle planten begin ik kleine bloemknopjes te zien. Die wilde ik eigenlijk laten zitten, of is dat onverstandig? 7 april aangepast door Dahli Quote
rorror Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Heb dit nooit gehad in deze vorm. Maar het lijkt er op dat de nerven niet mee gegroeid zijn, maar wel het blad tussen de nerven. Als neven niet meegroeien vaak is van calciumgebrek, en dat is vaak voldoende beschrikbaar, behalve als ze voor wat langere tijd te droog hebben gestaan. Stikstof kan nog wel opgenomen worden als er wat vocht te kort is, vandaar dat tussenblad nog kan groeien. Insecten sluit ik eigenlijk wel uit. Al waren dit insecten zijn, dan zie je dat vaak de nerven nog wel groeien, en het blad er tussen blijft klein. Met vervorming als resultaat. Ik heb jouw foto's in een pepper discord groep gezet, kom daar op terug als ik van andere wat feedback heb. Bloempjes zou ik er nog uit halen, tot een week of twee weken na het uitplanten. Komen ze in een kas of buiten? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Heb je ook nog een foto van de nieuwe groei toevallig? of dat er al wel beter uitziet? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dahli Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Dank voor je bericht @rorror. Ik heb geen nieuwere foto’s dan deze, alledrie zijn van vandaag. Ik ga de planten allemaal over een week of twee (per drie zoals ze nu ook geplant zijn) in een grotere pot zetten. Daarna, als ze weer wat groter zijn, komen ze in hun definitieve grote pot. Mijn potten staan buiten, ik heb alleen een foliekasje voor de opkweek/afharden. Ik geef de planten overigens regelmatig voeding (nu nog 50% van de aanbevolen hoeveelheid). Dat wordt binnenkort 100%. Ik zal morgen even verhouding ingrediënten hier neerzetten, misschien dat jij daar toch een tekort uit kunt opmaken. Dank voor het meedenken in ieder geval! Quote
rorror Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april De foto's met het blad wat je hebt laten zien is geen tekort aan voedingsstoffen. Komt eerder door te veel hitte en droogte, of langere tijd te nat. Maar denk eerder het eerste. Ook op discord gaf al iemand aan, hoe heet de plek werd van de zaailingen in de volle zon en achter het raam. Even een keer de temp meten. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Dahli Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april Dank je @rorror. Ik denk zelf ook oververhitting. Die bovenste blaadjes zijn het teerst natuurlijk. Ik ga ze voorlopig niet meer in de volle zon zetten en misschien ook niet meer in het foliekasje met de deur open. Het is daar nu 28 graden. ‘s Nachts staan ze binnen bij 15. Misschien is het verschil te groot. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt overigens 😃. Quote
rorror Geplaatst: 8 april Geplaatst: 8 april Ok... Moet toch beter me best gaan doen als ik dit zie.. https://www.youtube.com/watch?v=YCkyjowxTPM 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april Update; 7 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.