Patrijs Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Een warmte record van 1,5 graad vandaag. Een pot uitgebloeide narcissen gekopt en terug in de kas gezet en een pot narcissen in de knop meegenomen van de tuin om weg te geven. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Nee he? Nu al slakken? Ik heb alleen onder de tuinbonen gestrooid en bij de rucola. Morgen maar alles doen. Anderhalve doos? Je strooit toch niet elke dag 2 dozen leeg? Quote
Rookie Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari De hele tuin zal zo'n 2,5 doos zijn. Maar dat hoeft toch niet elke dag? Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Nee dat klopt, maar jeetje! Wij doen een paar keer met zo'n doos, maar je moet het denk ik wel 1 x per week doen, tenminste in het hoogseizoen. Als jij ze gaat halen, wil je dan voor ons ook 1 doos meenemen? Zet maar op die massamarktdoos.😂 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari (aangepast) Vandaag eindelijk de tuinbonen in de bestemmingsbak kunnen zetten. Een bak van 70 x 35 x 30. Ik heb er nu 19 ingezet. Heb ik het zo een beetje goed gedaan? Of konden er nog veel meer tuinbonen in? Want dan zaai ik nog wat extra voor. Ik heb er voorlopig vlies overheen getrokken vanwege de vele vogels die daar in de hoek zitten. 21 februari aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Oogsten Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Telt gewoon lekker in de zon zitten in de moestuin ook als “iets doen”? Het beviel wel in ieder geval! 4 Quote
Mellie Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Heerlijke dag vandaag zeg. Wat een cadeautje!In de tuin bezig geweest. Veel takken en takjes geruimd. Gazon is niet tak rij, maar ziet er wel een stuk beter uit. Veel ander dood spul of ander troep opgeruimd. Het plastic kasje gered. Laatste X Spinazie eronder gezet. 2 van de 3 weggewaaide moestuinkappen vervangen met vliesdoek van de action. Nou, echt dikke vette prut. 4 lagen en dan is het 1 laag van wat ik normaal heb. Je niest, hoppaaa, gat erin geniest. Flutspul… maar het staat voor nu in elk geval. Kan mijn sla wat sneller groeien. De koude bak water gegeven. Gezien dat de eerste daslook alweer omhoog komt! Zoemende hommels, ook leuk!En tadaaa, nog een verrassing in de tuin: Mijn lievelingsklimroos had ik 2 x gestekt en ze zijn aangeslagen! Ik heb wat bedden schoongemaakt. Koemest korrels gestrooid (al was cow meat wel een erg lollige autocorrect!). ik heb veel nieuwe kasten en heb dat karton opgespaard. Flinke stukken belegd met karton. Op naar minder onkruid. Er is een aardbeibak ingestort. De bak zelf niet, maar de paaltjes waar het aan vast zat…. In delen de bak opgetild. Loeizwaar! Snap wel dat de paaltjes het hebben begeven. Zooi opgeruimd. Belachelijk veel slakken gedood. Alle kleintjes fijn geknepen, de dikke platgestampt. Veel gras tussen de tegels verwijderd. Patio geveegd. Ziet er weer een stuk netter uit. Zin in de lente! 4 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari En wij hebben alvast 1 van de grote bakken omgeschept, voeding erdoor en tijdelijk mijn erwten potjes vanuit de kas bovenop in de bak van 120 x 120 gezet, omdat ik ze van de week niet kwijt kon in de bak, omdat het bevroren was. Nu maar even wachten totdat ze naar boven komen, dan kan ik ze in de bak zetten. 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari 1 uur terug, Mellie zei: Gezien dat de eerste daslook alweer omhoog komt! Hier nog niks! En het zou zichzelf uitzaaien in de schaduw - nou, ik kom elk jaar niet verder dan een zielig polletje en dat is het. En ze mag nog wel de hele bak! Enfin. Eerst maar eens wat mos uit de bak verwijderen, misschien krijgt ze er dan zin an. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
driepinter Geplaatst: 22 februari Geplaatst: 22 februari Vandaag weer een beetje gespit in de kas. En een 2e verhoogd bed erin gemaakt, zodanig dat mijn tafeltje nog past. En een schuifregelaar vastgeschroefd, en 2 klokken opgehangen. Die waren slechts 2 euro per stuk, en dan zit er ook nog een thermometer en een hygrometer op, en een batterij zat er ook bij. Ik had geen energie meer om de bak te vullen met tuinaarde, dat komt de volgende keer wel. 5 Quote
Dahli Geplaatst: 22 februari Geplaatst: 22 februari @driepinter ik vind het enorm knap dat je dit helemaal vanaf de grond zelf gefabriceerd hebt! Het ziet er supergoed uit allemaal, echt complimenten en bewondering voor! Kan niet wachten om straks de foto’s te zien van je kas vol met planten. 4 Quote
Flup Geplaatst: 22 februari Geplaatst: 22 februari Weer een stuk onkruidvrij gemaakt, de wilg afgezaagd (die was vorig jaar bij een storm al zo vergroeid, dat die overhing naar de buren en ons hek beschadigde), knoflook gepoot, brandnetels verwijderd en nog wat vergeten wortels geoogst (en gegeten). 2 Quote
koenraaad Geplaatst: 22 februari Geplaatst: 22 februari Vandaag een mini tunnel gemaakt voor mijn sla plantjes. 5 Quote
Tanja65 Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Gisteren ergens planken vandaan gehaald en deze vandaag naar de moestuin versleept. Ze moeten een vloertje gaan vormen in ons tuinhuisje, waarvan de bodem wat gammel begint te worden. Dat zou verder verval moeten voorkomen. Huisje staat nu vol met hout en karton dus dat zijn de volgende twee klussen. Toen we er toch waren nog even gauw wat vroege spinazie gezaaid en een heel klein laagje compost er over gestrooid zodat de zaadjes niet wegwaaien of direct worden opgegeten. Morgen gaat het regenen en zakt het zaad wel verder in. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Vandaag de tweede van drie grote bakken in elkaar gezet. Het begint weer wat te worden, morgen verder. 2 Quote
driepinter Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Mijn verhoogd bed gevuld met 6 kruiwagens tuinaarde, en nog een beetje geschilderd . Het was prima temperatuurtje! 6 Quote
woldistel Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Bladharken en schoffelen en wieden en wat kalk rondsmijten, nog wat snoeien en rabarber verplanten. Het was vooral fijn toen de zon ging schijnen 🤗 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Heerlijk genoten van t weer. Geschoffeld, onkruid verwijderd, tegels geschoond en nog meer van die dingen die je in t voorjaar doet. Lekker kneuteren.. 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari (aangepast) De Opal pruimenboom geplant. Alle oer preitjes uit de bak gehaald en in potjes gestopt de prei heeft het niet naar zijn zin in de bakken. Van vlechtwilg braam en bamboe stok een frame gemaakt voor het ledlicht voor boven de zaailingen. Enkele stukjes varen plus drie taxus zaailingen in potjes gestopt. 23 februari aangepast door appelvrouw 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
woldistel Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Oerprei moet gewoon het hele jaar in volle grond. Whatever the weather. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Bakken gevuld met potgrond, dingen buiten gezaaid op de patio en geveegd na het met aarde smijten (en binnen wel 4 x gestofzuigd….!) 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari Jawel Wol, maar mijn volle grond is zonder zon dus heb ik ze in mijn grote moestuinbakken. Daar heb ik ook ladingen bosgrond ingemikt en blijkbaar vind juist de oerprei dat niet zo leuk. Ze waren meer dan pielig. Dus heb ik ze eruit gehaald en in potjes gedaan en ga ik eens studeren op het houden van oerprei in een grote pot..welke aarde dan enzo. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
ElkeV80 Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari De tunnelserre eindelijk geïnstalleerd, met alle tips van extra palen en dergelijke. Superblij nu :-D. En sneller dan verwqchg dus nu kan ik ook nog een vroege zaai in de serre plannen. 6 Quote
bonnie f Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Opgeruimd en een aardbeibed opgeknapt. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Mellie Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari Pruim opal, kers kordial van Lidl en vijg grisette in de volle grond gezet. Die vijg uit zijn pot krijgen was echt nog wel lastig. Uiteindelijk gelukt met overal potgrond…toen moest er ook een kleine schoonmaak aan te pas gekomen wat resulteerde in onkruid weghalen. No worries. Alles is weer schoongeveegd. Ik heb heel veel meters onkruid tussen de tegels weggehaald. Ook de aardbeien tussen de tegels. Heb alleen wat peterselie en wat bloemen tussen de tegels laten zitten. Vind ik dan toch weer gezellig ofzo. En dapper ook van die bloemen elke x. Paar andere zomerbloeiers geplant en heb pootui in wat potten en totdat het op was (300 gr is dan toch echt wel veel en heb nog 600 gr!) her en der in de grond gestopt. Slakkenspul gestrooid. Kennelijk moet ik echt beginnen daarmee, want ik heb handenvol slakkenkindjes opgeruimd. Handenvol! Paar actievelingen tussen de planten geplet. Geveegd. Takken opgeruimd. Aardbeien geschoond en in de kas gezet. Bij de buurman die alle klinkers eruit haalt wegens nieuwe oprit, 12 klinkers gehaald en 8 al gebruikt. Een verhoging voor 2 batobakken dat ik minder ver hoef te bukken. Sjonge man pas 11 u en ik heb al mega veel gedaan! Helemaal happy. Kippen ook met al dat onkruid. Edit: ik wil toch deze foto’s toevoegen bij gebrek aan het kunnen vinden van een wat groeit er tussen de tegel achtige topic. Volgens mij bestaat er zoiets, maar na 10 min zoeken vind ik het mooi geweest. Dit is onder het kippenhok. Op het dak groeit o.a. peterselie en al dat zaad wat naar beneden is gevallen, is overal rondom het hok aan het kiemen Kijk die krokus dan! Zo mini! Alles is inmiddels netjes geveegd hoor! 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.