Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

O ja, nog vergeten te vermelden: hier staan de boerentenen ook al in de grond.

Onder bekertjes, om de aarde nog wat op te warmen en tegen de beestjes, die boerentenenzaden eten.

Geplaatst:

Alle tomaten en capsicum.
Morgen mijn bloemen.

Geplaatst:

Chayote, yakon, paprika, peper, tomaat.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Zondag de knolvenkel en bladvenkel uitgeplant. 

Gisteren 2 tomaten planten uitgeplant. 

Straks knolselderij uitplanten en nog wat tomaten uitplanten tot de potgrond op is.

Geplaatst:

Voorgekiemde courgette in de grond gestopt, met een bekertje er over, Trombolino, Green trrailing en Black Forest, allemaal klimcourgettes.

Komkommer Kaikura en Market More.

En bonen uitgeplant: Westlandse dubbele, Blauhilde en kouseband.

De rest volgt.

Geplaatst:

De laatste 5 tomaten in de volle grond (Black Opal x 3 en Trixi x 2) gezet, 5 OI-kers uitgeplant + 3 Borages. Na het eten ga ik nog zo’n 70 Kangkung zaden zaaien en flink wat radijs Tondo Bianco. Ook de dubbele goudsbloemen hebben grotere potjes gekregen en een amarant opgepot. Oh en de 2 Golden eggs zijn naar grotere potten verhuisd. De Early Jalapeno’s staan ook in hun definitieve potten. Die zullen vrijdagnacht wel weer naar de schuur moeten. Kan net met die grote potten.

Geplaatst:

Mais en pronkbonen uitgeplant 

Geplaatst:

Paksoi uitgeplant en heel veel koriander rondgestrooid.

Geplaatst:

De zomer-,  herfst- en winterprei uitgeplant.

Groei preitjes, groei!

P1060352.thumb.JPG.34062058e11719d44f7f1ab89fadfd43.JPG

P1060353.thumb.JPG.b0fc543b66a8a43dd5d1be7fe587bfed.JPG

Geplaatst:

Met de oudste zoon gisteren de hoge zonnebloemen voorgezaaid.

De al eerder gezaaide lage zonnebloemen uitgeplant. Ze zijn nog klein, maar met dit weer durf ik het aan. Ik zie morgen of ze er nog zijn. Anders kan ik nog opnieuw beginnen. 

Geplaatst:

Alle lathyrus die nog in potjes zaten, uitgeplant. Grond was kurkdroog…. Wordt echt nog wat. Lathyrus tingeltangus was al helemaal verdroogd…. Helft ingekort en hopelijk loopt het groene stuk nog uit.
Paar pakchoitjes uitgeplant op lege stukken. Ze gaan wel lekker met dit weer.

Geplaatst:

De voorgetrokken dahlia uitgeplant. De uitgebloeide tulpen vervangen door spaanse margrieten

Geplaatst:

Zoveel gezaaid en uitgeplant! Stambonen gelegd (Red swan en Maxi-dinges) en de voorgekweekte Herrenböhnli uitgeplant.

Chirimen, Golden nugget (4 planten! Vorig jaar deden ze niks) en groenvlezige butternut pompoenen uitgeplant, alsmede Moneta komkommer. Artisjok zaailingen. De zoete bataatknol met uitlopers onder de golfplaattunnel gezet en aan de andere kant nog een Mitoyo aubergine. Nog wat pepers her en der in de tuin geplant. Waren over. 

Geplaatst:
1 uur geleden, woldistel zei:

De zoete bataatknol met uitlopers onder de golfplaattunnel

Je hebt toch wel de uitlopers van de moederknol af gehaald?

Als ze nog aan de moederknol zitten, dan geven de stekken een deel van de energie in de groei van de moederknol en krijgen ze minder (en kleinere) nieuwe knollen.

Mijn bevinding, en werd bevestigd door Ecohoeve den Oude Kastanje.

Geplaatst:

Maakt me niet uit. Ik kweek ze vooral voor het blad. Ik heb nog een vaasje vol slips op de vensterbank.

Geplaatst:

Ik ga dat toch eens eten van de zomer.

Ik wist niet eens dat dat kon, tot ik dat van jou hoorde.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Nog wat tomatenplantjes buiten in de tuin gezet, samen met 3x paprika

Geplaatst:

ik wist wel dat je het blad van de zoete aardappel kan eten, maar mijn bladen zagen er niet uitnodigend uit en wij zijn niet zo'n bladeters.

Geplaatst:

2 soorten bonen gelegd (Blauhilde en Borlotti). Nog cossla voorgezaaid. 

Geplaatst:

Paar extra paksoi uitgeplant en wat sla zodat ze een krop kunnen worden. Courgette en pompoen uitgeplant. Nog een lathyrus. De dwergzonnebloemen hoeven niet meer. Opgeknaagd.

Geplaatst:

Rabarberplantje in de tuin gezet. Had m'n peperplantjes ook klaarstaan om in de tuin te zetten maar toen sloeg de twijfel toe omdat de temperaturen de komende dagen nogal omlaag gaan, ze toch maar weer in huis gezet 

Geplaatst:

Het was gisteren, maar had toen te weinig tijd om het hier nog te plaatsen. Ik heb de voorgekiemde courgette zaden in potjes gestopt. 

Geplaatst:

Voorgezaaid: nog wat Neckar Gold stokbonen, die doen het voor geen meter.

Maar ook de Neckar Königin doet het niet goed.

Ook een voor mij nieuwe stokboon: Cosse Violette, met dank aan @Erny.

Geplaatst:

De wedstrijdaubergines uitgeplant.

Sperziebonen Cobra gelegd.

Droogbonen Cerise du Japon gelegd.

Edamame gelegd (het zijn tenslotte ook bonen he, dus leggen we die).

Wortelpeterselie gezaaid.

Mini boerenkool Dwarf Green uitgeplant. 

En verder veel gewied, water gegeven, wat bloemenspul uitgeplant en bonenstokken gezet. 

Geplaatst:

Palmkool, sprouting broccoli (paarse) en Pe-tsai voorgezaaid. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic