Geplaatst: 31 december 20241 j Het topic uit 2024: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 januari 20251 j Moin. Het sneeuwt al weer. En het stormt. Iets eerder dan voorspeld. Gisteren alle mutsen van de bakken verwijderd. 3 januari 20251 j aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 3 januari 20251 j Nu weer helder en fris en de maan en venus doen hun best elkaar de loef af te steken wie het meeste straalt als de dag ten einde gaat. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 januari 20251 j Auteur Mooi, wij stonden er ook al naar te turen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 januari 20251 j Mooi he? Ik zag de maansikkel en de planeet Venus vanuit de auto, had ik even mazzel dat ik in precies de goede richting reed. Ondanks sneeuw, regen, hagel en strooiwagens.
Geplaatst: 5 januari 20251 j Mooi jongens ik heb het helaas helemaal gemist! Ik ben wel erg benieuwd hoeveel de regenmeter morgen aangeeft..het sijpelt hier - nadat de sneeuw ook smolt- de hele dag al aardig door in het bos en ik zag zelfs plassen in de tuin. Nu regent het nog steeds aardig door. Het is wel een stuk warmer buiten dat voel ik zelfs binnen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 januari 20251 j 1 uur terug, appelvrouw zei: heb het helaas helemaal gemist! Ik begreep van het journaal dat aanstaande vrijdag eenzelfde soort fenomeen plaatsvindt. Ga proberen het nu wel te zien, fascinerend zulke verschijnselen.
Geplaatst: 6 januari 20251 j We hebben het wel gezien, maar ik wist niet dat het een fenomeen was...😁
Geplaatst: 6 januari 20251 j 9 uren geleden, Rookie zei: fenomeen fenomeen is een bijzonder (natuur)verschijnsel, bijzondere gebeurtenis. Het verschijnsel van afgelopen week komt eens in de 10 jaar voor. Met recht een fenomeen m.i.
Geplaatst: 6 januari 20251 j Vanochtend rond 11:00 was het aangenaam, maar wel een forse wind. Was half uurtje kerstbomen klein aan het knippen. Vanmiddag daarentegen, rond 16:00 was het flink afgekoeld. Kwartiertje geknipt maar handen begonnen flink koud te worden, want had geen handschoenen aan. En nog hardere wind. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 januari 20251 j Het heeft stevig gesneeuwd hier, kans op matige vorst vannacht bij open hemel boven het witte dek,
Geplaatst: 9 januari 20251 j Auteur Hier ook een laagje, maar ook al wel weer lichte dooi er overheen gehad dus er is ook alweer wat weg. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 januari 20251 j Gelukkig is het hier wat minder koud, vanochtend 9;00 zat er wat half vastgevroren (dooiende) hagel op de auto. Vandaag weer +6 graden geweest en de minimumtemperatuur verwachting voor de komende 2 weken is tussen 0 en +6 graden. Dus voorlopig alleen lichte nachtvorst verwacht. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 januari 20251 j Hier is het vooral opletten voor de nacht van vrijdag op zaterdag (matig tot strenge vorst), morgen ga ik toch voor de zekerheid een aantal planten beschut zetten, volgende week na dinsdag zou het ook terug wat warmer worden.
Geplaatst: 9 januari 20251 j Hier heeelemaal niks, alleen wat glad her en der. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 januari 20251 j Vanmorgen konden kinderen schaatsen op het schoolplein als ze schaatsen bij zich zouden hebben. Maar het was er spekglad. De kids vonden het geweldig.
Geplaatst: 10 januari 20251 j Hier ook niks. Geen ijs, geen sneeuw, geen winter. Alleen koude nattigheid, bah. @Gitta ik herinner me een winter dat her zo had geijzeld dat we op de schaats naar school konden. Fantastisch! Tot er een of andere gek zijn stoepje had gepekeld en ik met mijn schaatsen op een geweldige manier crashte. Enfin. Sweet memories. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 10 januari 20251 j @Tanja65mijn moeder heeft ook zoiets gehad tijdens haar jeugd. Ik niet helaas. Wel veel geschaatst op ijsbanen vroeger (jaren 80 en 90).
Geplaatst: 10 januari 20251 j Haha @Gitta, dat is ongetwijfeld dezelfde winter geweest waar jouw moeder over vertelde. Het was spectaculair. Ik was 13 volgens mij en ik ben uit 65. De winter van 78/79 dacht ik. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 10 januari 20251 j Ik denk dat de winter van mijn moeder in 1963 was. Toen was zij 13. Ook zo'n strenge winter.
Geplaatst: 10 januari 20251 j Hier was het wel aardig glad toen ik om 11 uur naar huis fietste. Overal diamond glints op straat. Dus rustig naar huis gefietst en niet te roeg de hoek om 😄. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 januari 20251 j @Dahli Heeft me altijd diep ontroerd, maar ik vind het ook heel troostend. Welke versie maakt me niet zoveel uit, eigenlijk. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.