Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb denk ik een fout gemaakt.

Vandaag langs de moestuin geweest, en met de regen vanavond en morgen in het verschiet geen water gegeven. Kijk ik net op buienradar, verwachting dit weekend is met >90% verlaagd naar 2,5mm. Gelukkig wordt een deel wel op maandag gegeven, als de voorspelling tenminste stand houdt.

Geplaatst:

Het is bijgewerkt tot ongeveer 17:15 en in Boskoop is volgens het weerstation 0,0 mm gevallen terwijl er in Gouda afhankelijk van de lokatie 6,0-12,2 mm is gevallen, en in Bodegraven stonden de plassen op de weg.

Geplaatst:

Het zal mij benieuwen. Mijn regentonnen zijn leeg, dus een beetje hemelwater is welkom. Maar het is wel vaker zo dat de buien al leeg zijn tegen de tijd dat ze hier zijn.

Screenshot_20250720-174140.meteoblue~2.png

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@woldistel Volgens jouw plaatje zaten wij om 17.45 in het paars… het heeft 5 minuten geduurd en nu schijnt de zon 😳. Maar goed, ik hoor de bomen en planten nadruppelen dus er is in ieder geval iets gevallen. Wel lekker opgefrist 😃.

Geplaatst:

Hihihi, dat is nou eenmaal de waan van de Radar 🤷

Geplaatst:

En hier stort het momenteel wel zo hard dat de toiletpot staat te ploppen 😲

Het dakwater gaat onder het huis naar het riool voor.

Geplaatst:

Ik vind dat noodweer best spannend. Er schijnt mogelijk hagel te vallen vanavond in Apeldoorn. Ik zie het wel als ik weer thuis ben of er schade is. Ik zal het morgen ook even aan de buren vragen.

Geplaatst:

Eindelijk wat regen in Boskoop, 9,6mm vandaag.

Nog wel minder dan in Gouda, met afhankelijk van het weerstation 12,2 tot 28,6mm.

Het is dat die dingen best prijzig zijn, anders had ik er zelf wel eentje in Bodegraven laten plaatsen.

aangepast door acpronk
Correctie foutieve hoeveelheid neerslag in Gouda.

Geplaatst:

Hier staat alles wat in pot staat maar weer opgepropt in de schuur en de kas. 4 keer alles heen en weer gesjouwd vandaag😅

Geen hagel en inkakkende buitjes voor hier.. maar ik neem liever geen risico als het kan. Na een uitputtende lading bladluizen wil ik nu niet gemulcht blad na een hagelbui..

Geplaatst:

Beetje vreemd vanochtend...

Toen ik even na zonsopgang buiten liep, was het nevelig.

Er zat ook zo'n fris herfstknispertje in de lucht, ik weet niet hoe ik dat moet omschrijven.

De ganzen waren al gakkend bezig met verzamelen, het is nog steeds juli!

Ik vraag me dan af, of zij iets weten, wat wij nog niet weten...

P1060531.JPG

Geplaatst:

Hier in Zweden is t blijkbaar de warmste zomer in vele jaaaaaren, volgens buren dan. Nu 2 weken +27gr, maar gezien de zon sterker voelt dan in Nederland, vind ik dan gezuen t wel echt snel brandt, is t echt warm!

15 minuutjes wandelen met mn hond is natte rug bij thuiskomst en gevoel van verbrandde voeten in mn teenslippers. De schaduw vd bossen opzoeken is lastig ivm de absurde hoeveelheid muggen en andere steek-/bijtbeesten :(

Wel geregeld even een hoosbui en onweer voor een minuut of tussen de verder straalbkauwe luchten door, dus mn 500l regenton blijft gelukkig goed gevuld.

Geplaatst:
1 uur geleden, Rookie zei:

fris herfstknispertje

Van augustus ken ik dat wel misschien is ook dat een beetje vroeg dit jaar🤷🏼‍♀️

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

In het bos lopen met teenslippers en een hond? Dan loop je wel gevaar voor horzels, teken e.d. en ik zou een hond niet kunnen houden met slippers. @Vlavlip 😀

Ik heb je ook een bericht geschreven, heb je die gelezen?

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Mooie foto, Rookie. Ik ben blij dat jij dat ook had, ik had het hier afgelopen woensdag, liep om half 7 buiten en “ rook” de herfst. Maar niet iedereen heeft dat schijnbaar, want “ ze” verklaarden me voor gek…..😂

Geplaatst:

@petra ja, tot echt t warme weer begon had ik nergens last van, ook niet met slippers en shorts/een rokje. Nu kan ik zelfs met anti-muggenspul geen stap richting bos zetten, want ik word helemaal lek geprikt. Teken lijken erg mee te vallen. Tot nu toe in 3 maanden tijd 2 op mn hond gevonden en ik heb er nog nooit eentje op mezelf gevonden.

Vorige week poging gewaagd met lange broek (zo'n flodderig zomerding met elastiek onderaan de pijpen) en gympen.....in nog geen 20m bospad 7 keer gestoken/gebeten, waaronder dus 3x door mn broek heen.

En mn hond is gelukkig behoorlijk voorspelbaar en luistert erg goed zolang ze geen vriendjes ziet....of water, dus uitlaten met slippers aan gaat prima.

Ik zal m zo lezen.

Geplaatst:

O, jij dus ook @jootje ?

Nee hoor, je bent niet gek...😄

Geplaatst:

Muggen vinden je minder lekker als je vitamine B1 slikt.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@tanja ik slik vitamine b complex ivm b12 tekort en dit t enige was dat ik hier zo snel kon vinden. Helaas vinden ze me alsnog heerlijk :(

Maar, de voorspelling is dat t weer komende week om zal slaan en de temperatuur zal zakken richting 23-24gr, dus hopelijk is t daarna beter.

Geplaatst:

@Vlavlip misschien zit er niet genoeg B1 in 😬

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Een strakke legging aantrekken en daarover heen je sokken. Geen gympen waarbij je benen nog bloot zijn.
Ze steken inderdaad door je broek heen. Ik heb er zelfs blaren van en sommigen gaan nooit meer weg.
Omdat ik ook steunkousen moet dragen, dan heb ik een dubbele laag op mijn benen, dan heb ik geen last ervan dat ze prikken. |
Alleen als het heel erg warm is (ook vandaag) dan draag ik het soms niet.
Het beste is toch om een wat dikkere legging te dragen als je niet geprikt wilt worden.
Ik draag zelfs een blouse met lange mouwen en een kraag. Zeker 's middags zijn er veel horzels en ik woon in Duitsland.

Geplaatst:
  • Auteur

Allemaal hele nuttige info, maar kunnen we terug naar het weer? thumbup

Wij vinden het heerlijk weer, al mag er hier in Zelhem echt nog wat meer regen vallen. Of alleen op ons adres, als verder niemand het wil hebben? angel

Voor het gras en de moestuin enzo valt erop zich al wel genoeg, maar de bomen en struiken willen nog wel iets meer.

Geplaatst:

Niet echt fijn moestuinieren nu, vooral als je het van de middagen moet hebben. Ik ben gisteren en vandaag diverse keren nat geregend. Soms moet je even verder en dan ga je even door. Gelukkig heb ik ook een overdekt gedeelte waar ik dan even mijn telefoon kan gebruiken of iets voorbereiden.
Maar ja een hele bak oogsten en het mos weghalen, daar moet je even droog weer voor hebben.

Geplaatst:

In de afgelopen twee weken is er op Knarrestein 30 liter water/m2 gevallen. Sinds gisteren alweer 9 liter /m2.

Er staat een aardige laag water in mijn kruiwagen en de roodborstjes nemen een bad in de plantenschotel die ik even onder de plant had uitgehaald. Dat is dan wel weer lollig. Het is ook best koud in ons bos voor begin augustus, het scheelt zo een paar graden met onbebost terrein. 16 graden zojuist. Brrr

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oei, das best koud! 🥶

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.