Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Hier wel een paar stortbuien gehad.

Geplaatst:

Eén buitje, duurde ongeveer 2 minuten.

Wel een heftig buitje: 2 millimeter!

Ik ben er blij mee, want de hele maand augustus had ik tot gisteren slechts 10 mm. Ja: zo weinig.

Geplaatst:

@woldistel Het verbaast mij omdat ik 17 jaar in Spanje heb gewoond. Als het daar ging onweren, dan kwam er heel veel water uit de lucht met soms stroomuitval erbij. Hier in Duitsland ben ik dat ook wel gewend, hoewel minder. Maar de onweer zette vanavond niet door. Ik geef de planten 's morgens water, maar 's avonds lusten ze nog wel wat. Dus het mag van mij gaan regenen.

Geplaatst:

Hier nog steeds volop zon met hier en daar een wolkje. Ik verwacht echt niks meer hier. Wie weet morgen.

Geplaatst:

Hier geen onweer en geen regen. De laatste dagen veel in het bos geweest en gezien dat vooral de beuken heel veel moeite hebben. De berken hebben geel blad. Maar bij de beuken ziet het er nog heftiger uit het blad valt verdroogd van de boom, en niet zo’n beetje ook hier en daar rij je door een dik tapijt van verkruimelde bladeren.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tja, die beuken weten heel goed wat goed voor ze is... weg met die ballast.

Geplaatst:

Gisteren terug gekomen van 2,5 week vakantie. Was wel erg droog geweest. In die tijd was er maar 3,8mm regen gevallen, en dat is inclusief de 1,6mm van gisteren. Ben nog niet naar de moestuin geweest, dat wordt hopelijk morgen. Dan even de schade opnemen.

Geplaatst:

Hopelijk gaat het later vanavond nog regenen. Ik heb voor de zekerheid maar weer gesproeid. Tot nu toe blijven de buien weg hier.

Geplaatst:

En het regent! 🎊🎊

Geplaatst:

Het zou vanmiddag de hele middag regenen in Midden Nederland. Dat was niet het geval. Wel 1 (korte) gigantische stortbui rond 19 uur, net toen we de stad in liepen om een hapje te gaan eten 🙁. Prima! De schotels staan vol en voor de volle grond zal het ook even fijn zijn geweest. Morgen hopelijk nog een keer.

Geplaatst:

Ja hier ook al! De kruidlaag knapt er van op, de rododendrons lijken er nog geen baat bij te hebben ze lijken alleen minder stoffig. Foto uit het keukenraam:

image.jpg

Geplaatst:

Alles bij elkaar opgeteld heeft het hier sinds vrijdag 5 mm geregend. Van mij mag er wat meer vallen.

Geplaatst:

Idem hier, in Boskoop viel er sinds 7 augustus slechts 7,6mm...

Uitgerekend toen ik op vakantie was en geen water kon geven.

Geplaatst:

Hier in noord Holland is er beduidend meer gevallen zeg… flinke hoosbuien sinds vorige week. Mijn regenmeter al 1 x geleegd. Vannacht ook weer spoken. Gelukkig slaap ik niet zo vast. Stel je voor dat je er doorheen zou slapen… duuuss n

Geplaatst:

Hier ook nog maar 10 mm over hethele weekend, kan wel wat bij.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Dit belooft Buienradar mij straks:

20250901_NeerslagBR.png

Bij elkaar iets van 4 à 5 mm. Eerst zien dan geloven.

(Aan de andere kant: weinig te mopperen. Hier in ZW-NL vandaag prima weer: 21 graden, ZW 4, zonovergoten. Gezwommen in Oosterschelde (19,5 graden). Ik tel mijn zegeningen veel meer dan mijn geklaag.)

Geplaatst:

Best wel wat wind vandaag.
Zit ik lekker mijn todo lijstje bij te werken van vandaag, hoor ik in eens, kraaaaakakrraaak kraaaaaak. Kijk uit het raam. Zie ik heel de top van één van de wilgen uit de boom scheuren.

Geplaatst:
7 uren geleden, rorror zei:

kraaaaakakrraaak kraaaaaak

Ja zo was het ook in het bos hier rond Knarrestein. Voorlopig waren het alleen maar kleinere takken die uit de bomen kwamen morgen maar eens een controle rondje maken. Was het een oude wilg Rorror?

Geplaatst:

Schijnt vandaag nogal koud te worden. 🤡

IMG-20250908-WA0000.jpg

Geplaatst:

Eindelijk 😁.

Geplaatst:

Vooral die gevoelstemperatuur.

Kijk @Jorieke123 dit staat erop voor morgen..we zullen zien

BCC3F7FE-301F-487F-AC9D-5FA415BD3E7C.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.