Geplaatst: 8 september 20258 Sep Auteur facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 september 20259 Sep De weergoden besloten dat de zuidwestelijke Delta al nat genoeg was. De rest van Nederland hoeft deze week ook niet te sproeien.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep 13 minuten geleden, Arja zei:De weergoden besloten dat de zuidwestelijke Delta al nat genoeg wasNiks van gemerkt, hier op Tholen. Laatste 30 dagen: 18 mm. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Maar jij kunt vandaag de tuin in. De rest van het forum gaat gewoon jam maken ofzo.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Klopt! Jam( van perkels) en lekker regen..mals, heerlijk maar nog lang niet genoeg, 10 mm tot nu toe. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Hier 20 mm ofzo. Wel fijn dat het net even droog was toen ik naar huis moest fietsen 🚴 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Auteur Hier toch ook wel zo'n 20 mm! Het leek eerst echt niet op te schieten maar het ging gestaag door en leverde dus best nog wat op. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Hier ook zoiets, al zijn onze waarnemingen tegenwoordig wat schimmig, omdat er een struik over de pluviometer is gaan groeien. En inmiddels droog, da's mooi want de jam is klaar en de keuken weer schoon, dus kan ik nog even naar buiten.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep 20L/m2 ook op Knarrestein. Ik had emmers en kruiwagen uitgezet en daar zit ook een fijn laagje water in! Kan ik de regenwater fles voor de Kaapse zonnedauw ook weer bijvullen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Hier ook 20 mm. Heb geen jam gemaakt maar 1,5 kilo bonen geblanceerd en ingevroren.
Geplaatst: 9 september 20259 Sep Regen? Welke regen?Waarom blijft het westen verstoken van enige regen, terwijl ik vanochtend op weeronline keek en er een groot buienfront over zou trekken...Het zou ergens tussen 10:30-11:00 beginnen met regenen (in Bodegraven). Om 10:00 ging ik naar Rotterdam toe, en na een tussenstop van 45 minuten naar Dordrecht (helaas niet naar Vreeken, zat er wel vlak bij maar had niets op mijn lijstje staan, slechte voorbereiding). Voor de zekerheid een paraplu meegenomen, want ik verwachtte eind van de ochtend regen. Nou niet dus, maar gelukkig was ik niet de enige met een paraplu, er liep er nog iemand mee.Op de terugweg, rond 14:00 ook geen regen gezien, en de wegen waren droog. Pas iets van 200 meter van mijn huis zag ik wat natte weggedeelten. Blijkbaar is het niet veel geweest, want maar 3 van de 31 actieve weerstations heeft regen gedetecteerd! https://www.hetweeractueel.nl/nederland/zuid-holland/ 2 keer slechts 1,0mm en 1 keer 13,4mm (Meerkerk, waar dat ook moge liggen, die heeft denk ik een storing want daar is deze maand al 37,4mm gevallen tegen 6,2mm in Boskoop).Dus in Zuid-Holland snakken we nog steeds naar water... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 september 20259 Sep 4 minuten geleden, acpronk zei:Meerkerk, waar dat ook moge liggenDat is ook niet eerlijk, Meerkerk ligt volgens Google in Utrecht.Dus die telt niet mee voor Zuid-Holland..Alle weerstations (30 stuks) geven samen 2,0mm regen vandaag, in de hele provincie. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 september 20259 Sep 1 uur terug, acpronk zei:Dat is ook niet eerlijk, Meerkerk ligt volgens Google in Utrecht.Die weersite heeft zijn topografie niet op orde. Meerkerk behoort sinds 1 januari 2019 tot de gemeente Vijfheerenlanden (sinds die datum een nieuwe samengestelde gemeente) die vanaf dat moment tot de provincie Utrecht behoort. Voor 1 januari 2019 behoorde dat gebied (en dus ook Meerkerk) tot de provincie Zuid Holland. De weersite loopt dus bijna 7 jaar achter voor wat betreft hun provinciale gegevens. In ieder geval voor wat betreft ZH en Utr. 😉. Ik woon in Vijfheerenlanden, niet in Meerkerk overigens 😊. En het heeft hier vanaf halverwege afgelopen nacht tot een uur of 15 vanmiddag hard geregend, aan één stuk door. Dus de mm van Meerkerk zouden best eens kunnen kloppen, alleen daar heeft ZH niets aan.
Geplaatst: 10 september 202510 Sep Hier ( Midden Brabant) zijn het 18 mm geworden.De weersvoorspelling had aangegeven dat het weinig of niet zou regenen in het zuidwesten. Komende dagen valt er vooral neerslag aan de kust en in een brede kuststrook. In het najaar is dat gebruikelijk vanwege de combinatie warme zeewater en koude bovenluchten.
Geplaatst: 10 september 202510 Sep Hier ook flink wat regen, rond de 20mm vermoed ik maar geen idee hoeveel precies want de weerkaartjes zijn nogal tegenstrijdig. Misschien toch eens een eigen weerstationnetje al vraag ik me af hoe betrouwbaar dat is in een postzegeltuintje. Veel regen dus maar de natuur had deze hoeveelheid regen duidelijk nodig want er ontstonden dit keer geen grote plassen tot teleurstelling van mijn kinderen die uit school met hun laarzen en regenpak van plas naar plas wilden springen.
Geplaatst: 12 september 202512 Sep Ha, regenbogenweer 🌈! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 september 202516 Sep De wind heeft mijn bonen rekje schuin geblazen, en dat terwijl we best beschut zitten. Hopenlijk heeft niemand echt storm schade.De bonen groeien wel verder, na de wind even recht drukken.
Geplaatst: 16 september 202516 Sep Auteur Ik ben echt wel blij met de regen hoor. Echt. Echt. En op zich was het vandaag nog lang zo goed als droog. Maar de laatste uren... pfff. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 september 202516 Sep Ik lees net dat de zomer vrijdag en zaterdag nog een korte nabrander geeft van rond de 26 graden. Gelukkig is de ventilator nog niet opgeborgen. Ik was net zo blij met die koele nachten!
Geplaatst: 16 september 202516 Sep Ik ben ook blij met de regen. Eindelijk de tekorten hier weg. Plassen blijven er niet eens staan. Dus de regen die morgen komt kan er nog prima bij. De harde wind ben ik minder blij mee. Hier 2 peper planten los gewaaid, deze heb ik vanmorgen toen het even droog was weer opgebonden. Alle pepers zaten er nog aan en geen schade aan de planten verder. Alle andere planten zijn gebleven zoals ze waren.
Geplaatst: 16 september 202516 Sep Ik ben helemaal niet blij met de regen, mijn tuin is van zichzelf al zo vochtig, en ik blijf mos weg krabben en dus de bovenste laag aarde weer weggooien.Mijn pepers staan gelukkig stevig in een bak en aan stokken met klemmen vastgezet op het terras.Maar er moet nog even zon komen, want ik heb nog pompoenen die moeten rijpen.
Geplaatst: 17 september 202517 Sep Heeft er iemand een lege regenmeter?! De drooggevallen sloot is weer helemaal vol. Wat een regen…. De kracht van de natuur blijf ik me elke x weer over verbazen.
Geplaatst: 1 oktober 20251 Okt Mijn smartwatch en weeronline zeggen dat het nu 4 graden is, buienradar geeft 8 graden aan. Zo koud!!Heb ik iets gemist?☹️ Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.