Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Het is hier om 8.30 uur 6 graden in noord duitsland, er staat voelt als 4. Vannacht was het 5 graden.

De komende nacht 4 graden.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Nou, het is dus oktober. Herfst.

Screenshot_20251001-084211.png

Geplaatst:

@Arja dat had ik nog net door, maar de voorspellingen waren eerder nog een stuk hoger, tegen de 10 aan. En dan plotseling 4 graden...🥶

In de afgelopen 6 jaar dat ik moestuinier was de eerste nachtvorst in Boskoop op 31 oktober..

aangepast door acpronk

Geplaatst:
  • Auteur

Heerlijk! Regen! Het was hier echt al wel droog ook. Het water in de vijver blijft maar zakken dus dat vullen we zelfs nog aan.

Wel jammer dat we vanmorgen kippen gaan slachten en dan komt regen wat minder goed uit. Maar ja, we zijn niet van suiker! thumbup (en hebben overdekte plekken ingericht 8-) )

Geplaatst:

Hier heeft het een paar dagen geleden al gevroren.

Geplaatst:

Jeetje jongens, ik dacht dat het ergste wel achter de rug was… Maar Amy is een kreng zeg. Alles gaat tekeer en het hoost abnormaal hier. Ik hoop dat het straks allemaal afneemt. Regenmeter zit al vol. Tis wel mooi zo… 😳

Geplaatst:

gevroren.

3 uren geleden, Flup zei:

gevroren.

Gevróren. Wauw. En brrrrr. Ik ben net met spijt mijn zomerhemdjes aan het opbergen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Het viel gisteren gelukkig nog mee tijdens het kippen slachten maar volgens plaatselijk weerstation is er alles bij elkaar vanaf gisteren zo’n 45 mm gevallen. Dat is mooi, dat kunnen we hier in het bos wel gebruiken en misschien hebben de bomen er nog even baat bij voor ze voor de winter de sap stroom stoppen. In mijn regenmeter zit trouwens “maar” 40 mm. Het is wel fris..vandaag max 13 graden. Gelukkig ben ik brood aan t bakken en kip aan t braden, de oven verwarmt alvast de keuken voor.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier zat er vanmorgen 35 mm in de regenmeter. Was hier echt weer nodig. Ik heb vrijdag nog moeten gieten omdat bladeren slap gingen hangen. Alles staat nog overeind hier gelukkigna de harde wind van gisteren.

Geplaatst:

Hier hetzelfde. Eigenlijk mag er de komende weken nog wel wat regen bij.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ja, mee eens. Het was erg droog geworden weer.

Geplaatst:

Huh? Hier al dagen regen, vooral vandaag.

Allemaal mos straks in mijn bakken die ik eruut moet scheppen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

We krijgen twee prachtige herfstdagen cadeau, en dat nog wel in het weekend! Mijn huis warmt lekker op met de zon op de grote ramen. De nachten zijn behoorlijk koud, hier in het binnenland wordt zelfs al vorst aan de grond voorspeld.

Ik schiet zo in mijn oude kleren om de tuin in te gaan, plan is bedjes schoonmaken en de knoflook en pootuitjes de grond in. Fijne dag iedereen!

Geplaatst:

Was ik hier ook van plan, maar ineens rochel rochel snotter. Kak, verkouden 😠

Geplaatst:

Nou @acpronk het stormt inderdaad steeds vaker. Ik zag het net dus ook op de weersvoorspelling. Ik vind harde wind best eng en loop altijd vantevoren ee checkrondje door de tuin.

Geplaatst:

Hebben jullie alles al opgeruimd en vastgeknoopt in de tuin? Morgenavond komt er een heuse storm met windkracht 9 tot 10 aan de kust, dat is een flinke, ook al heet ie Benjamin.

Geplaatst:
Op 21-10-2025 om 14:41, acpronk zei:

eens in de 2 weken

Straks komen David en Goliath in november en december langs🫣

Geplaatst:

Alles vast gezet vandaag, enige wat ik nu nog moet doen is de planten een stormcursus geven zodat ze niet meer zo snel omvallen.

Geplaatst:

Maakt mij de pis niet lauw, zo'n bericht.

Maar ik woon niet aan de kust. Sterkte en veel tie-wraps gewenst aan zij die daar wel wonen, dus.

Geplaatst:

De hond zal vanavond en morgen aan de leiband naar buiten moeten of zit bij de buren, Benjamin heeft hier een paar tuinschermen laten sneuvelen, ik weet wat doen dit weekend.

WhatsApp Image 2025-10-23 at 18.53.44_804b14bf.jpg

Geplaatst:

Was na het werk nog even langs de tuin gegaan om het raampje in mijn kasje die al maanden open stond toch maar even dicht te doen. En nu maar hopen dat het zelfgebouwde kasje zelf een beetje stormbestendig is geworden. Het waait hier inmiddels stevig aan de kust.

Geplaatst:

En hier is er thuis inderdaad niets bijzonders gebeurt. Hoe ging het in de kustprovincies?

Morgenochtend hebben we opruimdag op de volkstuin, dus ik ben benieuwd wat voor weer het uiteindelijk zal zijn. Ik heb drie weer-apps op de foon (vinnik leuk), maar ze zeggen alle drie niet helemaal hetzelfde 🤨

Nu wordt miezerregen door de buienradar meestal niet waargenomen, alleen als bewolking. Maar we gaan het zien en anders ben ik vrij snel weer thuis 😁

Geplaatst:

Hier viel de storm erg tegen. Wel wat wind gehoord, maar om te zeggen dat het storm was hier. Nee.

Geplaatst:

Hier viel het ook mee. Wel wat rommel in de tuin, maar de foliekas stond zelfs nog.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.