Geplaatst: 17 februari 20251 j Hier -4 en helder. Ik moet alleen werken. Maar vanmiddag tijdens de lunch een lekkere wandeling maken.
Geplaatst: 18 februari 20251 j Hier nog steeds sneeuw Er is geen nieuwe meer gevallen maar door de vorst ligt er nog steeds genoeg voor een sneeuwballengevecht en ook sleeën lukt nog in de schaduw. Nog zien of we morgen kunnen schaatsen, ik vermoed van niet met dat lekkere zonnetje. 18 februari 20251 j aangepast door loes
Geplaatst: 18 februari 20251 j Zondag en maandag was het maximaal ruim 22 graden in de Kas , maar daar buiten zeker 20 graden kouder. Maar je kan merken dat het voorjaar er aankomt en de zon kracht aan het winnen is.
Geplaatst: 18 februari 20251 j 7 uren geleden, Goldfish zei: je kan merken dat het voorjaar er aankomt en de zon kracht aan het winnen is. Ja hè?! Mijn man ik werkten vandaag allebei thuis en hebben tussen de middag zelfs samen buiten in de tuin uit de wind in de zon lekker een broodje gegeten. Heerlijk! Dat was lang geleden.
Geplaatst: 20 februari 20251 j Auteur Zo, de dikke kniesokken liggen weer achterin de kast, sjaal en winterhandschoenen zijn opgeborgen, het wordt lente! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 februari 20251 j Het was zo lekker om vandaag in de tuin te werken! Normaal waren we veel sneller binnen geweest. Nu kan ik weer genieten ipv mezelf dwingen om even een paar tuintaakjes te doen.
Geplaatst: 21 februari 20251 j Wow, de deuren open. Én de eerste vlinder ( citroentje) én de vink doet de hele morgen al zijn vinkenslag. Wát een heerlijkheid🙏☀️ We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 februari 20251 j Hier wilde een wespenkoningin graag weer naar buiten. Ik heb het zolderraam maar even op een kiertje gezet 🙂 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 februari 20251 j Heerlijk weer. Vanmiddag lekker bezig geweest in de (moes)tuin. En thee gedronken in het zonnetje buiten.
Geplaatst: 21 februari 20251 j Jazeker goed weer @Gitta Wij moesten helaas vanmorgen weg, maar vanmiddag nog wat uurtjes gewerkt en morgen weer. In de zon zitten kan ik helaas niet meer doen.
Geplaatst: 21 februari 20251 j De eerste grondbijen gespot, met pootjes zwaar van het stuifmeel van de krokussen :-D.
Geplaatst: 1 maart 20251 j Zweefvlieg is vandaag ook wakker. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 maart 20251 j Auteur Zo, nog best wat koude nachten hier! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 maart 20251 j Het vriest hier ook nog best wel, maar overdag, met het zonnetje, is het heerlijk.
Geplaatst: 3 maart 20251 j Het beste bewijs dat het de goede kant op gaat. De automatische dakramen gaan weer open -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 3 maart 20251 j Hier ook @Lia56! Maar toch, alhoewel mijn man vanochtend moest krabben, voelde het zonnetje zo lekker dat ik met jouw thermometer even in de zon heb gemeten hoe warm het in de zon was: 26 graden 😃. Dus een paar van mijn zaailingen een paar uurtjes laten genieten. De sugarsnap om alvast te wennen aan het buitenleven (die gaan ook niet meer naar binnen totdat ze geplant worden, vannacht nog wel in de schuur) en de Habanada’s. Die laatste staan alweer in de vensterbank. M.a.w. het ‘grote slepen’ is weer begonnen.
Geplaatst: 12 maart 202512 Ma Voorlopig 'mooi' droog weer, we gaan zo wel droog het nieuwe seizoen in. Nou staat vorig voorjaar nog scherp in m'n geheugen gegrift, maar dit neigt alweer extreem de andere kant op. Zo weinig neerslag dat de aarde in potten al volledig uitgedroogd is en de toplaag erg stuift. Paar nachtjes regen kan geen kwaad. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.