Rookie Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Er staat een pannetje met kippensoep te trekken op de houtkachel. Bleekselderij, tijm, wortel en ui uet. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 januari Auteur Geplaatst: 13 januari Zometeen een broodje salami-uit-eigen-tuin. Met zelfgemaakte roomboter ook, van melk van de koeien van de buurman. Verder 'moeten' we de komende tijd wat extra eieren eten want de dames leggen goed. Ook ben ik bezig met het verzinnen van gerechten met potjes inmaak die we nu toch wel eens een keer aan moeten breken omdat ze al wat jaartjes in de kelder staan... Dan komt er een stellingkast leeg om komend seizoen weer te vullen 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Jan in de Zak.. vraag van kinderen en kleinkinderen wanneer ik t eindelijk weer eens ging maken. Super simpel en helaas niets uet maar wel lekker 5 Quote
Tanja65 Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Jan in de zak? Tisdah? 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Lekker zeg! Mijn moeder maakte het ook, ik nooit eigenlijk. Heerlijk met stroop ! Wij aten shakshuka van bleekselderij, verrassend lekker en daarin eieren uit de tuin van Jorieke. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Jan in de Zak.. vraag van kinderen en kleinkinderen wanneer ik t eindelijk weer eens ging maken. Super simpel en helaas niets uet maar wel lekker Oh. Mijn lieve oma maakte het. Met rozijnen. En boter/stroopsaus! 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Petrasmoestuin Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari (aangepast) Alleen de tomaten uit eigen tuin. Macaroni met van alles en nog wat. Ik had geitenkaasjes over de datum en een overrijpe avocado en toen heb ik snel een salade bedacht en die was overheerlijk. Morgen maar weer maken, want ik houd niet van weggooien. En dan heb ik nog meer kaasjes over die ik van de week elders ga gebruiken. Ik heb het ook uitgeschreven. 13 januari aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari 11 uren geleden, Rookie zei: kippensoep Ik maak dat eigenlijk nooit, ik houd van gebonden soepen en bij kippensoep gaat dat niet. Trek jij dan ook kippenbotten? Want dat schijnt weer goed te zijn voor je kraakbeen b.v. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Op 10-1-2025 om 18:31, Rookie zei: zure haring Ik heb dit nooit geprobeerd, wel zure haring bij de supermarkt die je overal ziet. Die vinden wij niet lekker, maar in de biet zal dat heel anders smaken. Ik hoef het niet te proberen, want Cees is geen liefhebber van biet en als hij weet dat ik zure haring erin doet, dan zeker niet. 😂😂 2 Quote
Rookie Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari 8 uren geleden, Petrasmoestuin zei: Ik maak dat eigenlijk nooit, ik houd van gebonden soepen en bij kippensoep gaat dat niet. Trek jij dan ook kippenbotten? Want dat schijnt weer goed te zijn voor je kraakbeen b.v. Ik heb ook liever gebonden soepen, maar deze was wel heel lekker. Ik heb een pot met kippenbotten bouillon gekocht, daar zit ook collageen in. 1 Quote
Roelie Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari Vandaag; Stamppot mous. Rookspekjes er door en uiteraard de lekkerste rookworst erbij, van de Hema. 😊 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari 6 uren geleden, Rookie zei: kippenbotten bouillon Oh dat is wel een goed idee. Heb je dat bij de Jumbo gekocht? Dat schrijf ik dan gelijk op. Binnenkort weer shoppen daar. Quote
Mellie Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari 2e pot mango jam is op en 1 pot framboos. De mango jam gaat met grote lepels door de yoghurt… framboos gaat braaf op brood. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 januari Auteur Geplaatst: 14 januari Palmkoolstamppot met een osse-ragoutje er overheen 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari Stoofpot met witte bonen, prei en wortel. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Veldjesgraaf Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari Echte winterkost. Ovenschotel met spruitjes van eigen tuin. Heerlijk met draadjesvlees. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 januari Auteur Geplaatst: 16 januari Een grote salade van bijijijna de allerlaatste radicchio, winterpostelein, maïs en gepofte kastanjes uit de vriezer, en een restje kaas. Gisteren pannenkoeken met spek, en een paar met kaas. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari Eigen kaas vast ! Hier vanavond een bloemkool schotel met tonijn en béchamel. Niet mijn favoriet zo’n papje maar Lie zat te smullen. We hadden er wel lekker gebakken aardappels bij🥔 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari Chinees! Deze all purpose white sauce is fantastisch en ik gebruik hem graag https://thewoksoflife.com/chinese-white-sauce/Er zit in van mezelf de soepengewurz en bouillon. Zakje paddenstoelen uit de vriezer en verder helemaal niks! Heb wel de zaden van een prachtige bruine dulce de espana eruit gevist en paar al gezaaid. In dit ding zit mijn zoetzuur voor vanavond erbij klaar en uit de vriezer een zakje molukse atjar. Past er vast goed bij. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari (aangepast) Vandaag weer heerlijk gegeten. Mengelmoes aardappelen, groente, sla en mijn vegetarische balletjes van kikkererwten - quinoa balletjes die ik fijn geprakt heb met tomaten ketchup. En alles bij elkaar zo heerlijk. Mijn man zei het wel een paar keer. Eigenlijk allemaal heel simpel en daarom ga ik ook minder ingewikkeld koken als het seizoen weer begint en dan hoop ik wat meer tijd over te houden voor andere dingen. Zie ook bij mijn recepten wat ik gedaan heb. 19 januari aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Mellie Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari Wij hadden gisteren een wingerbarbecue met allerlei hapjes. O.a. Turkse wortelsalade met eigengemaakte yoghurt en ‘atom’ met eigen yoghurt en pepers. Atom = atoom en als je het proeft, weet je waarom…! De yoghurt is broodnodig voor het afblussen. Maar superlekker! Was heeeerlijk! 8 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 januari Auteur Geplaatst: 23 januari Ik snoep nootjes We hebben er weer lekker wat gekraakt Na het uitpluizen en sorteren: 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Petrasmoestuin Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Gisteren mijn eigen spruitjes uit de tuin gegeten, super klein waren ze. Met aardappelen en uitjes en spek. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 januari Auteur Geplaatst: 23 januari De rest van mijn hazelnoten en amandelen (Robijn) gingen door de granola. Nu al zin in het ontbijt van morgenochtend! Nu piepers schillen voor zuurkoolstamppot met 'casselerrib' van eigen varken 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.