Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Vanmorgen worteltaart gebakken.

Ik twijfel nog of ik er toch nog een topping op doe. Meestal vinden wij zonder lekkerder.

Ik ga op 2 kleine stukjes proberen een sinaasappel topping erop te doen.

20250806_142207.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Wij aten kliekjes van wat er over was van afgelopen week. Verschillende soorten gemengde sla in dit geval.

Geplaatst:

Turkse frietjes wahooooo!
Maar iets te weinig gaten in de pepers geprikt. Levensgevaarlijk hier in de keuken. Ze vlogen uit de pan…. Dat was zonder grap heel heftig… al die knallen en rondspattend gloeiend heet vet.

407062795daedef3eabbb2a215b7fcf9.jpg

7d04cfd4c43aba98e76076eaba4cedb5.jpg

bc2c71bea52a816369f6158fef6e0b04.jpg

Met heel veel yoghurt ;-)
Erg genoten.

Geplaatst:
2 uren geleden, Jorieke123 zei:

zeekraal

En hoe smaakte het?

@Mellie levensgevaarlijk ben je bezig. En eet je die dingen zo gefrituurd, met pitjes en al? Bikkels.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De pitten eet ik niet. En het was niet expres he voor de duidelijkheid! Mezelf noch anderen verbranden is geen hobby. Vloer, muur, plafond, keukenkastjes, afzuigkap en kookplaat schoonschrobben overigens ook niet. Maar het vinkt wel weer. [emoji849]

Geplaatst:

Mooi dat kan ik ook doen. Had je het gekookt of?

Geplaatst:

Allerlei groentes uit de tuin (sperziebonen, patisson, courgette, paprika, knoflook, ui) gaar gestoofd in een sausje van kokosmelk, pindakaas, gember. En als het dan bijna klaar is grote garnalen erbij. Schandalig lekker weer.

Geplaatst:
Op 6-8-2025 om 19:42, Gitta zei:

Wij aten kliekjes van wat er over was van afgelopen week.

Hier ook en met toevoeging van elleboogjes macaroni heet het ineens minestrone soep 😋

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

De groentensoep die we afgelopen week hebben gemaakt met alle oogst die er op dat moment was. Heerlijk.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Poké plate met forum roots.

Tomaten komkommer en boontjes uit de tuin van @Jorieke123 , zeekraal uit de “tuin” van @henkg worteltjes uit de tuin van Knarrestein en verse vijgen chutney uit de tuin van @dibbessie. Heerlijk!

AFCD60A4-63A6-4F4C-9828-340A8B38E1F5.jpeg

Geplaatst:

Ziet er heerlijk uit @appelvrouw . Oh zeekraal is heerlijk, ooit een keer bij mijn schoonzus gegeten, geroerbakt. Ik heb het een keer ergens gezien volgens mij in Duitsland, ik houd het in de gaten.

Geplaatst:

Een broodje gerookte forel gegeten. Gewoon geen tijd vanavond. Een foto met een hap eraf.

20250807_213013.jpg

Geplaatst:

De rijpe gele snacktomaatjes als tussendoortje gegeten.

Geplaatst:

Een gemengde sla met cossla, basilicum, een oranje en 2 paarse wortelen, radijzen, snack komkommer uet. 4 sla blaadjes apart gehouden voor de hamburger die mijn man gaat maken. Het vlees ligt op de bbq op dit moment.

20250808_175557.jpg

De hamburger met blaadje sla en ui uet

20250808_180301.jpg

aangepast door Gitta
Foto’s toegevoegd

Geplaatst:

image.jpg

Een visstoof met 2 eigen pepers en de 3 laatste gekochte pepers met eigen knof en zo direct peterselie erover.

Geplaatst:
29 minuten geleden, Jorieke123 zei:

Weer zeekraal van @henkg , deze keer in een salade

En dat ga ik dan ook al zo doen, in mijn geval de zeekraal en tomaatjes van jou en van @jootje

Geplaatst:

Lekker Roti met onze eigen sperziebonen

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Barbecue bij ons met bonuszoon, vrouwtje en kinderen. Ik had 's morgens worteltaart uet, en 's avonds had ik aardappelsalade in de bindsla opgediend met zelf ingemaakte augurken, knoflooksaus, Tzatziki en Pesto gemaakt, alles uet. De bindsla aten ze niet op, maar die is ook wat stugger, vooral omdat hij al maanden in de bak stond om de bloemkool te beschermen. Ik had er geen probleem mee, ik eet alle sla.

De knoflooksaus gaat er altijd heel goed in, alle vier vinden dat zo lekker, dat ze de rest van de sauzen vergeten. Ik heb heel veel over. Ook eieren gekookt, nog vele over. De knoflooksaus verder meegegeven aan ze, ze gaan morgen nog een keer barbecueën op de camping met mijn knoflooksaus erbij.
Ze hadden veel te veel vlees en vis meegenomen. Dus wij zaten allemaal stampvol.

Ik had ook nog aalbessen uet, maar ook dat was te veel. 1 Persoon heeft nog aalbessen genomen. Dus morgen hoef ik niet te koken, er is van alles nog.
Wij zijn nu moe, vanavond geen slakken rapen.

20250806_221658.jpg 20250807_175353.jpg

20250807_204806.jpg 20250807_204950.jpg 20250807_195034.jpg 20250807_205056.jpg Schermafbeelding 2025-08-08 224314.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Spercie- en snijboontjes uJt en uJt😎

Geplaatst:

IMG_0907.jpeg

Wij gingen vandaag barbecueën. Heel veel eigen kruiden. Eitjes en zowaar fruit gegeten. Jaja, ik heb vijgen gedeeld… wel een beetje moeilijk, maar vooruit dan maar 😛

IMG_0899.jpeg

Çiğ köfte gemaakt met heel veel eigen kruiden, eigen peperpuree. Tomatenpuree en pepers.

IMG_0858.jpeg

IMG_0908.jpeg

Turkse wortelsalade zoals het hoort 😉

Morgen restant, want we hebben heel veel over…

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.