Geplaatst: 18 november18 Nov Dat lijkt me lekker zeg! Ik wil wel graag het recept van de bulgurballetjes alhoewel ik al twee jaar of zo geen bulgur meer in huis heb ik zal het niet en twee drie maken. Kan ook met quinoa bv denk je? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 november18 Nov @Mellie Wat ziet je soep er heerlijk kruidig uit! Is dit het soort soep waarvoor je tarhana gebruikt? Ik bedenk me nu dat ik dat afgelopen zomer had willen maken, helemaal niet meer aan gedacht.
Geplaatst: 18 november18 Nov Alvast gekookt voor vanavond. Rijst met kip, paksoi en rode peper uet in de wok. Verder aangevuld met ui en knoflook van de groenteboer. Wat ketjap en een kipbouillonblokje erin. Een simpel maar erg smakelijk gerecht!
Geplaatst: 18 november18 Nov 6 uren geleden, Dahli zei:@Mellie Wat ziet je soep er heerlijk kruidig uit! Is dit het soort soep waarvoor je tarhana gebruikt? Ik bedenk me nu dat ik dat afgelopen zomer had willen maken, helemaal niet meer aan gedacht.Nope, tarhana is een soep op zich. Apart gerecht. Dit is een tomatenpuree basis wat heel veel Turkse gerechten uit bestaan. Olie/boter, tomatenpuree, iets pittigs en dan gekookt water erbij. Dit is dan met gedroogde pepermunt. Dat maakt het heel winters en kruidig. Beetje tegenstrijdig qua gevoel denk ik, maar is echt zo. Was helemaal geslaagd. Ik was ijskoud en was enorm opgekikkerd.
Geplaatst: 18 november18 Nov 8 uren geleden, appelvrouw zei:Dat lijkt me lekker zeg! Ik wil wel graag het recept van de bulgurballetjes alhoewel ik al twee jaar of zo geen bulgur meer in huis heb ik zal het niet en twee drie maken. Kan ook met quinoa bv denk je?Nee kan niet met quinoa en kan sowieso maar met 1 sport bulgur. Recept volgt later.
Geplaatst: 18 november18 Nov De rest van ons gezin had vroeg training en at daarom bijtijds, dan maak ik later voor mezelf iets. Het zijn gevulde paratha’s geworden met pepers en sugarsnaps uet, heel veel paprikapoeder umot (uit mellie’s ouders tuin), wat koriander, kip en ui. Daarbij een blus-yoghurtdip met knof, (gedroogde) peterselie uet en de laatste verse munt, ook uet. Paratha is ook zoiets fijns om in de vriezer achter de hand te hebben voor een snelle maaltijd, vind ik.
Geplaatst: 18 november18 Nov Ik moet wel lachen, jij schrijft umot waar ik uMMt schrijf.Een orzo ovenschotel met wortel uJt een hand kruiden uet en biefburger ook uJt.Tomaat uit blik en mozzarella en de orzo natuurlijk. Lekker joh we likten onze borden af. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 november18 Nov Gegrilde paprika met paksoi, beide uet, uit de oven. Aangevuld met champignons, ui, knoflook , kruiden, kaas. En gehakt van de buurtkoe. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 18 november18 Nov @Dahli ooo ik kan het bijna ruiken! Paratha kende ik niet, gaat op mijn lijst.
Geplaatst: 18 november18 Nov Ooow dat ziet er heerlijk uit @Dahli! 😍46 minuten geleden, Tanja65 zei:Gegrilde paprika met paksoi, beide uet, uit de oven. Aangevuld met champignons, ui, knoflook , kruiden, kaas. En gehakt van de buurtkoe.Dat is ook een goeie! Deze moet ik onthouden Tanja! Een keer wat anders maken met Paksoi!
Geplaatst: 18 november18 Nov @Mellie Paratha is wel iets vetter dan gewoon flatbread omdat er ghee tussen de laagjes zit. Ze zijn rauw in de vriezer per 5 verpakt en je bakt ze in zo’n minuut of 4 op in een droge koekenpan. Ze puffen dan zo mooi op. Je hebt ze ook naturel.
Geplaatst: 18 november18 Nov Vanavond Posteleinsoep gemaakt. Ik had 200 gram en was op zoek wat ik ging maken en ik heb er weer mijn eigen draai aan gegeven en was heel lekker.Daarna zoete aardappel pizza gemaakt en er ook mijn eigen variatie aan gegeven en wat was die geslaagd! Het lukt mij niet altijd met pizzabodems, of ze zijn te hard of niet echt gaar. Maar deze blijft erin. Geen eigen zoete aardappels helaas, maar wel de vulling die ik gebruikte.En ja: ik stond 3 uur in de keuken bij elkaar, maar dat mag de pret niet drukken. Ik maakte 2 maaltijden tegelijk. 18 november18 Nov aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 19 november19 Nov Het waren er 70 in totaal. Mijn moeder vroeg waarom zo veel. Nou… omdat wij er tussen de 25 en 30 voor onszelf al nodig hebben. Ze vond het heel sneu dat ik zo lang in de weer was geweest, maar we hebben gesmuld. İk had dankzij @acpronk zijn vijgenstekken, ee vroeg hapje. De allerlaatste ging mis. Ik knal met mijn hand tegen een uitstekende tak. Pot valt om. Snel opvangen wat ook daadwerkelijk is gelukt zonder te morsen! Maar wel een gehandicapt flatbread. Die heb şk zelf maar opgegeten. Je zult toch maar je medemens met zon verfomfaaid ding opzadelen 😛Iedereen blij. Was heel lekker. Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Er zaten 2 suger rush oranges in uet. Ik was bang dat het te pittig zou zijn, maar ging prima. Die hitte is heel anders. Je proeft pas vrij laat dat het pittig is, omdat je het achterin je keel pas proeft. Mijn ouders hebben nog een klein stapeltje meegekregen. Morgenochtend met een gekookt eitje en verse pepers uet bij het ontbijt. Nog een dagje plezier van.
Geplaatst: 19 november19 Nov Wow dat ziet er geweldig lekker uit. Je bakt de broodjes dus eerst en dan gaat de saus met gehakt erop. En dan nog een keer verwarmen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 november19 Nov Oh wat lekker! Die yoghurt erbij ziet er ook zo verrukkelijk uit 😃. Man, man, man, ik zou dichtgroeien bij jou 😄. En wat je zegt over die oranje SRS, precies zo hier. De ‘klap’ komt ietsjes later, maar zo’n lekkere peper. Zeker ook de oranje.
Geplaatst: 19 november19 Nov Dit gegeten: foto komt uit het boek: de wereldse bakplaat. Was vergeten een foto te nemen, maar mijn foto zou er precies zo uitgezien hebben. Was onwijs lekker, met rijst en zure room!
Geplaatst: 19 november19 Nov 5 uren geleden, appelvrouw zei:Wow dat ziet er geweldig lekker uit. Je bakt de broodjes dus eerst en dan gaat de saus met gehakt erop. En dan nog een keer verwarmen?Ik had alles weer terug in de pizzapan gedaan (de broodjes) en met lagen warm gehouden. Die pan was warm nog van al het bakken. Dat was een paar uur later nog lauw. De saus kokend heet opwarmen en dat over de flatbreads heen. Dan wordt het brood ook weer warm. Dus niet extra opwarmen.
Geplaatst: Donderdag om 19:425 d Ik heb de Cubaanse zoet-zure geroosterde groente met pompoen gemaakt die Jootje gisteren noemde. Echter ik kreeg niet alles naast elkaar op de plaat wat moest, waarschijnlijk omdat ik hele kleine paprika's moest nemen. Dat stond er niet bij vermeld. Dus ik noteer straks halve paprika's en wat minder pompoen. Ik heb dubbele dressing gemaakt, dus het was best pittig. De smaak was wel goed, echter omdat ik grotendeels zoete aardappel had gebruikt zag ik op vele stukjes wat groen zitten, die vraag zal ik elders stellen. Tijdens het snijden was het goed van kleur. Verder wel voor herhaling vatbaar. Ik heb pijnboompitjes genomen i.p.v. zonnebloempitten, die vind ik te hard en niet zo lekker erbij. En een broodje i.p.v. rijst. Donderdag om 19:425 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Donderdag om 21:165 d Lie kookte en dus hadden we een AVGeetje dat is zijn specialiteit☺️Uit eigen tuin de kleine bietjes die nu helemaal op zijn. Uit Joriekes tuin de wortel en de biefstuk die heerlijk mals was. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zaterdag om 19:203 d Groentesoep van pompoen (uit de tuin van @Martijn ) en uit de tuin van Jorieke wortel, een stuk pastinaak en een stuk witte kool. Uit eigen tuin kwam er nog marjolein, verse laurierbladeren, selderijblad. Verder op smaak gebracht met specerijenMix uit de super waarin o.a. venkel, peterselie, komijn en koriander en laurier( Andalusië ). Fijn samen met Jorieke en Joep opgegeten onder het genot van meegenomen luxe broodjes😋😋 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zondag om 09:253 d Tosti met chilisaus! Hij is de lekkerste tot nog toe. Pittig, maar ook fruitig en toch dat zoetje
Geplaatst: Zondag om 18:002 d Lasagne met eigen tomatensaus. En straks, als heel Holland bakt begint dan eet ik appeltaart…van de eigen appeltjes! Ik probeer om elke week iets te bakken als dat programma er is. 😋Anders zit ik alleen maar trek te krijgen in alles wat voorbij komt. En maar mopperen als ik teveel aankom…😂
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.