Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik hoef er niet meer hoor, het is goed zo. Mijn drietal 🌱🌱🌱 gaat ongetwijfeld heel succesvol zijn. En zo niet, dan ga ik jullie aanmoedigen vanaf de zijlijn, dat is ook leuk!

.

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Nou, ik was heel voorzichtig aan het proberen met de pincet het hoedje van de derde zaailing af te nemen, liet deze los. De zaailing liet los van de grond, bedoel ik. Waar wortels zouden moeten komen was het snotterig, verrot. De eerste twee zaailingen bleken bij nader onderzoek ook geen wortels te krijgen, in plaats daarvan een bruine plek, ook verrot. Ze zagen al zo bleek en kregen al dorre puntjes aan de lobblaadjes. :cry:

Er was nog geen teken van kiem van de overige zaadjes te zien, vóórdat de kweekbak viel... Met behulp van stoffer en blik de zaaigrond weer terug gedaan en de kweekbak weer óp de metalen driepoot onderzetter óp de stoomluchtbevochtiger geplaatst. Het past precies, dus als ik goed zou opletten, zou er niks gebeuren. Nu afwachten, maar de kans is klein dat het zaad op goeie hoogte zit, en nog kleiner dat er nog wat van opkomt. Ik denk dat ik er alweer uit lig. :cry:

aangepast door HuubvG
  • Like 1
Geplaatst:

Mijn nummer drie heeft zijn hoedje nog stevig op zijn hoofd zitten, en vanmorgen was hij erbij gaan liggen. Ziet er niet goed uit, ik durf er ook niet aan te zitten, hij heeft zo'n fragiel steeltje. Tijd voor een schietgebedje.

• Like 5
Geplaatst:

Hij staat weer rechtop! \o/

(al houd ik nog steeds mijn hart vast)

PXL_20250317_143607588.jpg

Zijn collega's zien er stukken fitter uit. Ze krijgen ook al een echt blaadje. 

PXL_20250317_143646721.jpg

PXL_20250317_143650709.jpg

• Like 6
Geplaatst:

@Lia56 Het klopt natuurlijk dat het nog lang duurt voordat het oktober is, maarrrrr:

Vanaf begin juni moeten de planten buiten blijven staan. Over een kleine 2,5 maand is dat zover 😳.

Met deze mini-variant-plantjes en groei-traagheid, is dat best snel 🙂. Wat ik mezelf steeds voorhoud, is dat, indien je het tot 1 vrucht weet te brengen (hoe klein die vrucht ook is) de kans dat je wint heel groot is 😉! En dat is natuurlijk een leuk perspectief.

• Like 5
Geplaatst:

Oh wauw Mellie, wat een sprint nam die opeens dan. Ik trok ook gelijk een sprintje naar mijn propagator. Mijn zaaisel van 12/2 niets, helemaal niets. En de deno van 4/3 ook niets. Ik begin er een steeds harder hoofd in te krijgen. Wanneer zaaide jij?

• Like 3

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Nummer 1 en 2 staan er nog steeds fier bij. Nr 3 heeft nog steeds zijn mutsje op, en bij aanraking viel hij om. Hm. Maarrrr! Nummer 4 is wakker geworden! Kijk:

PXL_20250322_110806856.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Wow AartVV wat een joekels!

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Over jaloersmakend gesproken! Jeetje die van @AartVV zijn echt wel de voorlopers! Zo zie je maar hoe wat extra licht, warmte (en voeding?) de eerste maand al doet! Knap hoor!

• Like 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Lia56 zei:

Jeetje AartVV wat geef jij ze voor voeding?

Nog helemaal niets behoudens liefdevolle aandacht 😇. Ze staan in Bio Kultura potgrond.

Binnenkort ga ik me wel even verdiepen in de voeding die ze binnenkort wellicht nodig hebben. Zal dat bij een volgende post ook melden.

• Like 5
Geplaatst:

Liefdevolle aandacht krijgen die van mij ook, dus ik gok dat de hoeveelheid licht doorslaggevend is (tenzij mijn liefdevolle aandacht van beduidend mindere kwaliteit is dan die van @AartVV 😅). Met vensterbanklicht, zonder extra warmte staan die van mij er zo bij. Nummer 1 maakt een 2e echte blaadje en nummer 2 lijkt z'n eerste te gaan maken.

20250321_165543.thumb.jpg.47f2af569262b2fe4aaa93e4f0d08f6c.jpg

• Like 4
Geplaatst:

Ik heb de andere 2 zaden in de deno weggedaan. Ze deden nog steeds niets. Mijn hoop gevestigd op de ene die is overgebleven. Deze blijft mooi rustig groeien. Het 5de echte blad in de maak zag ik. 

• Like 4
Geplaatst:

Van de test 2 serie zaadjes was er 1 heel klein opgekomen. Die heb ik nu in zaai- en stekgrond gedaan. Niet aan gedacht dat er nog 2 in zaten (potje met 3 stuks direct gezaaid op 8 februari) en de aarde in andere bak leeggegooid. Ik heb later nog gekeken of ik zaadjes zag of groen puntje, maar ga maar eens zoeken tussen de Vermiculiet, niet te zien natuurlijk.

Van de test 1 serie (3 zaadje op 5 februari in de Deno gezet en die op 10 februari in 3 aparte potjes in de aarde gezet. Maar ik dacht dat het al langer in de Deno stond. Ja ik was er toen helemaal niet bij helaas. In 1 van de 3 potjes zag ik 1 groen puntje opkomen. Daar zit ook geen zaai- en stekgrond in, dus moet ik goed in de gaten houden.

Van de test 3 (2 zaadjes tussen vochtig papier in bakje vanaf 13 februari) zie ik nog steeds niets.

Van de test 4 (2 zaadje in natte Vermiculiet op 4 maart) zie ik ook niets gebeuren.

Niet erg hoopvol dus.

In zaai- en stekgrond gezet.jpg

• Like 1
Geplaatst:

ik duim mee @Lia56, wat een mooie planten al @AartVV. Bij de eerste die hier opgekomen was zat ook het zaadhulsje vast, verwijderd  en een deel van de kiemblaadjes was al bruin, het plantje heeft het toch overleeft zonder kiemblaadjes.

image.thumb.jpeg.7e26ddc9479ec8b2141defb6ad4209c6.jpeg

2 weken later zijn (dus pff een maand kiemtijd), zijn ook 2 anderen opgekomen.

20250323_182618.thumb.jpg.4fccaea4e063f4d19a5e1af9f453e769.jpg20250323_182630.thumb.jpg.37d0f81e1ea4620de2d84c09c3c4988a.jpg

• Like 6
Geplaatst:

Een maand! Oh wauw, dan ga ik in mijn kelder eens opzoek naar een potje geduld. ;-) Die ik 12 feb zaaide, heb ik nu wel opgegeven. Mijn deno mag dan nog even, die zijn 'pas' 20 dagen onderweg. 

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...