Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is idd belangrijker.

ze zijn van de propagator naar de koude kas gegaan. Thuis geen plek meer. Meteen in een pot van 20x20x18 cm gezet.

Was ook wel nodig.

IMG_2363.jpeg

IMG_2364.jpeg

IMG_2365.jpeg

IMG_2366.jpeg

• Like 11
Geplaatst:

@MROE Ik schrik er gewoon van 😳. Niet te geloven wat een mooie planten en zo groot al! Ik ben benieuwd wanneer bij jou de eerste bloemen zullen verschijnen, dat kan niet al te lang meer duren. In ieder geval weet de rest waar we naar toe moeten werken 😃.

• Like 3
Geplaatst:

Wauw @MROE, wat een prachtige exemplaren! Je kunt zien dat jij het professioneel aanpakt. 

Mijn enige zaailing begint nu lekker de vaart er in te krijgen. Bezig aan zijn (of haar) negende echte blad, en flink wat beginnende bladeren in de punten van de oksels. Het lijkt alsof de besmetting met rouwvliegjes an deze voorbij is gegaan. Hoop dat dat zo blijft!

IMG_3141.thumb.jpeg.c4e61cdc629178d20f56cebda0c98f08.jpeg

• Like 8

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Jeetje wat een grote planten allemaal! Bij mij gebeurt er niet veel, maar ja dat is ook bij andere groente zo.  Ik weet niet wat jullie allemaal doen, maar mij lukt het gewoon niet: bij aubergine, bij paprika, knolselderij, bloemkool, spitskool.  Alles blijft zo klein. 

• Like 1
Geplaatst:

Hier is het een beetje een tombola, @Petrasmoestuin. Sommige andere aubergines zijn nog heel klein, gelijk begonnen, en ook binnen dezelfde soort veel verschil. Ik ben niet erg kieskeurig geweest met de potgrond, en had ook restjes van van alles en nog wat. Ik vermoed dat de verschillen in groeisnelheid daaraan liggen. Tot nu toe was voor mij potgrond gewoon potgrond. Ik denk dat het tijd wordt (voor mij althans) daar meer over te leren. Ik vermoed ook dat het van de soort plant afhangt of dat veel of weinig verschil maakt. Sommige planten groeien overal in.

• Like 3

Geplaatst:

Sommige planten doen het heel goed gelukkig. @Tanja65 ik had alvast 3 augurk en 4 komkommer gezaaid, omdat ik het vorig jaar overnieuw moest doen. Maar die staan er heel mooi bij. Gaat niet hard, maar dat hoeft ook niet. Geen lange nekken in ieder geval dit jaar. Meer komkommer hoefde ik niet te zaaien, zoveel klimrekken heb ik niet en ik heb liever veel courgette en pompoen. Maar die ga ik pas de eerste week of nog later voorzaaien. Gewoon geen plaats in huis.
En de plantjes die ik krijg van vriendinnen, die doen het gelukkig ook goed.

• Like 4
Geplaatst:

Bij mij is mijn enige aubergieplantje die is opgekomen ook nog heel heel miniscuul. Ik hoop hem binnenkort in de kas te kunnen neerzetten voor een beetje zonlicht, ik vermoed (althans hoop) dat ie het dan beter gaat doen, Maar ik ben nog een beetje voorzichtig vanwege de nachttemperaturen.

• Like 2
Geplaatst:

Die van mij lijkt nu weer iets te gaan doen. Had blijkbaar een week nodig om bij te komen van het verpotten. Er zitten nu ook van die kleine blaadjes in de oksels en een nieuw echt blaadje begint weer te verschijnen in de top. 

• Like 3
Geplaatst:

Mijn twee hebben in een propagator gestaan met vloerverwarming van 20 graden.

Onder twee lichtbalken van led. Deze waren 12 uur aan per dag.

Ze waren te groot om daar nog in te houden, ben benieuwd hoe ze er vanavond uitzien in de kas….. ik verwacht nog wel een terugslag.

Foto’s volgen wel.

• Like 2
Geplaatst:

Spannend @MROE. Hier blijft het plantje nog even binnen staan. Kijken of ze eind mei naar buiten kan. Dan zijn de nacht temperaturen meestal ook wel goed hier.

• Like 1
Geplaatst:
11 uren geleden, MROE zei:

ben benieuwd hoe ze er vanavond uitzien in de kas….. ik verwacht nog wel een terugslag

Mijn ene plantje lijkt de overgang naar de kas goed te hebben doorstaan…

• Like 2

Geplaatst:

Wat zijn er al veel mooie plantjes!

De zaadjes zitten hier nu bijna drie weken in de grond. 

IMG_9681.thumb.jpeg.79db633013ee82c664fafec002b1c174.jpeg

De eerste rij zouden de aubergines moeten zijn… Nog niets opgekomen dus. Ze krijgen de tijd tot de pepers verpot worden, daarna geef ik het op. 

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

In memorandum

Golden egg "Gine" aubergine

Helaas moet ik u mededelen, dat onze liefhebbende Gine niet meer onder ons is.

Begin maart is ze neder gelegd, samen met haar 10 broertjes/zusjes, in mooie grond om te ontspruiten tot een volwassen plant.

Waar wij al voor vreesden, hebben haar broertjes en zusjes nooit het daglicht mogen aanschouwen.

Maar Gine, dochter van Auber en Bergine, kwam boven rijzen.

We hebben genoten, wat een levensvreugde heeft zij ons gebracht.

Tot helaas, deze ochtend Gine ons verlaten heeft.

Ze was erg dankbaar voor alle warmte en liefde die we haar geven hebben, maar het heeft niet mogen baten.

Het afscheid is in besloten kring.

GINE, RUST IN VREDE!!!

20250425_071613.thumb.jpg.a1bc49af900980fa9eef91851d938b36.jpg

aangepast door Plotiemoos
  • Like 12
  • Thanks 1
Geplaatst:

Zucht….

Ik was met vakantie. Zorgeloos, want broer en schoonzus verbleven in ons huis. Dus geen stress om de kippen noch mijn zorgvuldig opgekweekte plantjes en dan vooral die zeur van een aubergine.

De aubergine is hartstikke dood. Ik doe niet meer mee. İk kan het heel rustig typen, maar toen ik het ontdekte, was ik echt wel verdrietig. Sommige plantjes zijn verzopen en sommigen volledig verdroogd. De oppassen maakten zich ook enorm zorgen wanneer een plant nou genoeg water had. Dat zie je toch? Vond het zo gek. Sommige mensen niet kennelijk. Toch wel heel erg balen… ik loer nog in de bak waar nu pepers staan of er niet per ongeluk een zaadje is opgekomen. Zou toch mooi zijn.

• Like 1
Geplaatst:

Echt sommige mensen hebben echt geen verstand van planten! Ik laat alleen m'n moeder plantenoppas zijn, anders echt gewoon niemand! Zo zonde van al je werk en dan verzuipen ze de boel! Zo balen voor je! Ben je nog meer verloren waar je gehecht aan was?

(Wel lekker vakantie gehad!!)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...