appelvrouw Geplaatst: 27 april Geplaatst: 27 april Ja Mellie dat is zo jammer. Eigenlijk kan je als tuinier niet op vakantie. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 28 april Auteur Geplaatst: 28 april @Mellie Dat is balen zeg. Ook hier altijd gezeur met plantenoppas, ze voelen de planten echt niet aan. 1 Quote
redzebra Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april 2 van de 3 plantjes verpot, stonden in p11 en verhuisd naar de tunnel. Eentje blijft voorlopig nog binnen als reserve. 8 Quote
Gitta Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april @Melliewat ontzettend jammer. Sommige mensen hebben echt 0 verstand van planten. Onze buurman die nu de planten verzorgd heeft zelf ook tomaten planten, dus ik ga ervan uit dat het goed komt bij ons. En zo niet, dan lig ik ook uit de wedstrijd 🤞🏻 2 Quote
Mellie Geplaatst: 28 april Geplaatst: 28 april Sja, snik… beetje zinloos. Ze hebben echt wel hun best gedaan, ik kan het ze niet kwalijk nemen. Maar… wel echt echt echt heel zuur. Er zijn wat pepers dood. Holy moly waar er maar 1 van was opgekomen en een paar anderen. Tomaten maar 1. En mijn enige wedstrijdaubergine. Vakantie was gelukkig geslaagd. Ik heb er zoute banaan meegenomen. Ontopic: allemaal succes met de wedstrijd. Een pittige dit jaar! 9 Quote
driepinter Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei Mijn enige aubergine plantje die opkwam blijft een minkukeltje. hij leeft nog, maar ik vind er eigenlijk maar niks aan. Geeft weinig voldoening zeg maar. Hij gaat binnenkort verhuizen van het warmtematje naar de kas , hopelijk doet zonlicht hem goed . En gaat ie dood omdat het 's-nachts te koud is, so be it. 5 Quote
redzebra Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei s'nachts gaat waarschijnlijk nu niet meer te koud zijn (wacht even na zondag en maandag), zet hem in je serre en dan kan het snel gaan. wedstrijd is ook maar voor de zwaarste vrucht tegen eind jaar, niet voor de meeste of grootste bladeren, of grootste plant. 5 Quote
Dahli Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei Hierbij mijn begin-mei-bijdrage. Ze staan overdag buiten in de open lucht en gaan ‘s nachts nog naar binnen. Vanaf morgen wordt het koeler, ik denk dat ik ze dan overdag in het foliekasje zet. Er zit af en toe een groene luis op, die verwijder ik trouw. Ze groeien wel, maar nog steeds traag. En ik vind dat het blad erg verticaal blijft staan in vergelijking met de foto’s van anderen die ik hier zie. Maar ik mag niet klagen, ze doen het nog 😃. 10 Quote
Fombel Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei Hier gebeurd er nog weinig, voor mijn idee is ie nog net zo groot als vorige maand. Ik snap ook niet goed hoe dat komt, hij staat toch relatief warm en licht in een raam op het zuidwesten. Voor mij bleef dan de grond over, dat was best 'zware' grond met een hoog gehalte wormenmest. Dus ik heb hem gisteren maar omgepot naar lichtere potgrond, wie weet is dat de truc? Kortom, ook bij mij wil het niet zo. Ik durf hem ook nog niet naar buiten te brengen om af te harden. 7 Quote
Dahli Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei Hoe groot is jouw potje @Fombel? Ik heb gemerkt dat steeds wanneer ze hier een grotere pot krijgen er een groeispurt(je) optreedt. Na de deno-ontkieming in koffiefilter staan ze nu in hun derde potje. 5 Quote
driepinter Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei Mijn ieniemienie plantje heb ik vanavond in mijn kasje gezet, het is dat blauwe potje met dat roze labeltje. Als ik kijk naar hoe snel mijn tomatenplantjes groeien hoop ik dat de zon ook mijn aubergine plantje alsnog doet groeien 9 Quote
Liekie Geplaatst: 2 mei Geplaatst: 2 mei Vandaag stonden mijn 2 eerste zaaisels en de 2 nakomertjes er zo bij. Overdag staan ze buiten, half in de schaduw en in de nacht staan ze in de kas. Die kleine sprieten ook gewoon hup buiten spelen, kan mij het schelen 😀 9 Quote
MROE Geplaatst: 3 mei Geplaatst: 3 mei Hierbij de foto’s van de maand mei. Er zit 1 bloempje in. Ook nog wel een aantal kleine knopjes. 12 Quote
Fombel Geplaatst: 3 mei Geplaatst: 3 mei Op 2-5-2025 om 16:41, Dahli zei: Hoe groot is jouw potje @Fombel? Ik heb gemerkt dat steeds wanneer ze hier een grotere pot krijgen er een groeispurt(je) optreedt. Na de deno-ontkieming in koffiefilter staan ze nu in hun derde potje. Hij stond in een P9, maar nu in een P11. Een groeispurt zou ik niet erg vinden als ik de planten van @MROE zie. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 3 mei Auteur Geplaatst: 3 mei @Fombel Jeetje wat een geweldige plantjes heb je, ws toppers en winnaars Quote
Arja Geplaatst: 3 mei Geplaatst: 3 mei He Lia, nu niet partijdig worden he! Jij bent toch de neutrale jury? 😋 1 Quote
rorror Geplaatst: 3 mei Geplaatst: 3 mei @Arja Gelukkig juicht ze het verkeerde persoon aan 🫣 6 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei Geplaatst: 3 mei Mijn grootste plant: Er kwamen nog 2 deno-ukkies achteraan, 1 daarvan lijkt al weken niet verder te komen dan zijn kiemblaadjes. De ander staat nu in een p7 potje in de vensterbank naar zijn grotere broer daar buiten te kijken. 10 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 4 mei Auteur Geplaatst: 4 mei @Arja Ik ben neutraal maar vond t hele mooie plantjes @MROE ook al lekker gegroeid, ws doordat ze hoog in de kas staan? Zo verschillende groei bij iedereen, maar wel leuk om te zien 2 Quote
Flup Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Mijn enige aubergineplant beginteindelijk wat te groeien. De zonnige en warme dagen hebben de plant goed gedaan. Overdag buiten en 's avonds weer naar binnen. Nu is het weer koeler en nat en blijft de plant overdag ook binnen. Een echte diva. Overigens laadt deze website tergend traag bij mij sinds een paar weken. Heel irritant! 8 Quote
Frans Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Ik heb ze lang als sukkelaartjes beschouwd maar nu er eindelijk groei in begint te komen word ik wat optimistischer. Ze hadden nog wel een tijdje in hun p9 potjes kunnen blijven staan maar omdat de potjes genoeg doorworteld waren heb ik ze vandaag al over gezet naar p20 potten. Vanuit deze potten worden ze eind deze maand in de vollegrond gezet. 10 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Tanja65 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei (aangepast) Help! Mijn prijswinnaar wordt opgegeten! Ik vermoed door een (of meer) hongerige slak(ken) die zich in de kas heeft/hebben verschanst. Maar het kan ook een rups zijn geweest, vlinders genoeg in de tuin die af en toe de kas ook invliegen. Hoe het ook zij, ik wil ‘m graag laten overleven. Toch maar slakkenkorrels dan. Het is trouwens een erg lekkere soort, blijkbaar. De rest van mijn aubergines, een stuk of zes pardon vier in totaal, zijn met rust gelaten. Nou, jippie. Wisten jullie trouwens dat auberginebladeren een stekel hebben midden op elk blad? Dat merkte ik bij het afspoelen van de planten ivm bladluizen. De andere soorten hebben het ook, maar niet meer dan een bobbeltje. Deze heeft echt punten. Wat een kanjer. 5 mei aangepast door Tanja65 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Dahli Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Oh wat erg @Tanja65! Hier overigens geen stekel op het blad, wel een aantal duidelijk zichtbaar op de stam en bladstengels. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Wat grappig @Dahli. Ik heb nu eens extra goed gekeken bij de rest. Ze zijn allemaal net anders. Een soort heeft alleen stekels op de nog jonge bladeren. De andere heeft alleen flauwe bobbels op alle bladeren. En deze dus duidelijk één stekel middenop de bladeren. Grappig. Weer wat geleerd. Het zal wel verdediging zijn. Heeft niet geholpen dus 🫣 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.