Geplaatst: Dinsdag om 13:152 d Toch al het eerst ei zichtbaar voordat we op vakantie gaan. Ik wilde voeding gaan geven en zag het daardoor. 🥳
Geplaatst: Dinsdag om 13:172 d Leuk! Ik zie nog maar een heel klein knopje, maar ik denk dat er bij mij dus ook wel wat komt.
Geplaatst: Dinsdag om 19:511 d Ik doe dit jaar een keer niet mee met de MTF wedstrijd maar volg het wel. Interessant om te lezen dat het begin heel erg lastig ging maar dat nu toch her en der de eerste vruchten gezet zijn.Ben benieuwd hoe groot die nog gaan worden. Blijft toch een uitdaging aubergines buiten kweken. gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: Gisteren om 09:521 d Op 13-7-2025 om 20:59, Jorieke123 zei:Mijn plant doet nogal moeilijk, met veel blad wat lelijk wordt en er dan af valt.Bij mij heeft de plant rechts op de foto er ook last van Jorieke. Geen idee waar dat aan ligt want beide planten krijgen een gelijke behandeling.De rechter plant heeft ook de meeste vruchten. Momenteel ruim dertig van het formaat kleine knikker tot ei. Door ze allemaal aan de plant te laten hangen wordt de kans op een winnaar wel erg klein maar daar kan ik me niet druk over maken.De eerste 'gouden' komt er aan. Moet nog wat meer afrijpen denk ik. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: Gisteren om 09:571 d Nou, verder staan die van jou er prachtig bij Frans , die sneue van mij heeft nog geen 1 ei hangen. Als ie niet heel hard opschiet dan laat ik hem overwoekeren door de zoete aardappels die er naast groeien Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: Gisteren om 10:001 d De klagers van nu worden de winnaars van morgen. Let op mijn woorden . -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: Gisteren om 11:341 d Zoooo Frans, wat een vruchten zeg! Prachtig.Ik vind het steeds meer zonde dat mijn zaadjes niet wilde kiemen. Alhoewel. Ik heb ook een paarse aubergine staan en die heeft het ook maar zielig op mijn zandgrondje. Dus of ik met een plant wel echt eieren had gekregen.... dat weet ik niet. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: Gisteren om 12:411 d 2 uren geleden, Frans zei:Door ze allemaal aan de plant te laten hangen wordt de kans op een winnaar wel erg klein maar daar kan ik me niet druk over maken.Aubergine kan niet goed tegen te hoge vruchtbelasting: groei gaat er uit, lelijke bladeren en extra gevoelig voor "belagers". Dus los van de wedstrijd zou ik overwegen wat vruchtsnoei toe te passen gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: Gisteren om 14:281 d Jee, wat een eieren! Hier zitten er veel bloemen aan de plant, maar tot nu toe nog geen ei gezien. Hopelijk komen die ook snel.
Geplaatst: 23 uren geleden23 u 4 uren geleden, Mai Pensato zei:Aubergine kan niet goed tegen te hoge vruchtbelastingWeer wat geleerd, dank je! Is er een streef aantal vruchten? En is dat met deze kleine anders dan met een grotere? Ik heb diverse andere aubergines ook staan (in de kas), daar moet ik er dus ook op letten. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Ik lees in de beschrijving van de aubergine Golden Eggs dat de vruchten wit zijn, en laat afrijpen naar geel. Geel is dus de rijpe vrucht, eetbaar is de witte. Voor de wedstrijd gaat het om het gewicht toch @Lia56? Niet de kleur? Ik twijfel omdat er staat ‘de zwaarste gele aubergine’. Maar ik wil ze ook wel eten en niet alleen voor de sier en de zaden hebben hangen… 23 uren geleden23 u aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Op 3-1-2025 om 15:32, Lia56 zei:De winnaar is de deelnemer die de "zwaarste" gele aubergine kweekt. Dus echt wel geel.je kan ondertussen evenwel ook wat andere witte oogsten, dat doet men bv ook met paprika's, elke keer maar enkele laten kleuren en de rest vroegtijdig groen oogsten. En mmm "slechte te goede tip van @Mai Pensato " jij doet niet mee, @Frans staat er al veel te sterk voor 😁, maar op de manier van maar enkele laten kleuren en de rest oogsten heb je ook minder vruchtbelasting. 22 uren geleden22 u aangepast door redzebra
Geplaatst: 20 uren geleden20 u 3 uren geleden, Tanja65 zei:s er een streef aantal vruchten?Dat weet ik niet voor deze mini aubergines. En als ik het wel wist zou ik het niet melden hier, niet iedereen vindt het leuk als ik adviezen geef terwijl ik zelf niet meedoe 😅 gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 20 uren geleden20 u 1 uur geleden, redzebra zei:ondertussen evenwel ook wat andere witte oogsten, dat doet men bv ook met paprika's, elke keer maar enkele laten kleuren en de rest vroegtijdig groen oogsten. En mmm "slechte te goede tip van @Mai Pensato " jij doet niet mee, @Frans staat er al veel te sterk voor 😁, maar op de manier van maar enkele laten kleuren en de rest oogsten heb je ook minder vruchtbelasting.Oeps sorry 😇Vruchten eerder oogsten kan natuurlijk ook. Wordt inderdaad wel eens gedaan door paprikatelers als de plantbelasting hoog is en de prijs voor groene paprika's okay. gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 20 uren geleden20 u We mogen wat dollen 😄, hoopgevend voor ons is dat de kleuring nog redelijk snel gaat, @Frans eerste eitje was rond 10/06 dacht ik en nu al een golden. 20 uren geleden20 u aangepast door redzebra
Geplaatst: 17 uren geleden17 u 3 uren geleden, Mai Pensato zei:Dat weet ik niet voor deze mini aubergines. En als ik het wel wist zou ik het niet melden hier, niet iedereen vindt het leuk als ik adviezen geef terwijl ik zelf niet meedoe 😅Wat is het probleem? Iedereen kan toch meelezen hier en er voordeel van hebben? Enfin, tnx anyway. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 17 uren geleden17 u 5 uren geleden, redzebra zei: Op 3-1-2025 om 15:32, Lia56 zei:De winnaar is de deelnemer die de "zwaarste" gele aubergine kweekt. Dus echt wel geel.ja, lezen kan ik zelf ook. Maar het gaat om hoe je dat interpreteert. Aangezien deze soort ‘golden eggs’ heet, is technisch gezien elke aubergine van deze plant een geel/gouden ei, ongeacht de kleur. Ik dacht ik check even bij de wedstrijd organisator @Lia56 hoe eea uit te leggen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 5 uren geleden5 u 23 uren geleden, Mai Pensato zei:Aubergine kan niet goed tegen te hoge vruchtbelasting: groei gaat er uit, lelijke bladeren en extra gevoelig voor "belagers". Dus los van de wedstrijd zou ik overwegen wat vruchtsnoei toe te passenPsst ... iemand nog aubergines kopen ? -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur 19 minutes ago, Frans said:Psst ... iemand nog aubergines kopen ?Wooow.. dat zijn er veel!
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur 12 hours ago, Tanja65 said:Ik dacht ik check even bij de wedstrijd organisator @Lia56 hoe eea uit te leggen.Voor de wedstrijd gaan we voor de zwaarste GELE. Ook al zitten er meerdere vruchten aan, we gaan niet voor "wit goud" maar voor "geel goud"
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur 16 hours ago, Mai Pensato said:niet iedereen vindt het leuk als ik adviezen geef terwijl ik zelf niet meedoe 😅Serieus zeg... Ik ben blij met alle adviezen, of iemand wel of niet mee doet. Ik kan er alleen maar van leren ( ben nml geen doorgewinterde tuinier en alle hulp is welkom)@Mai Pensato hoe meer tips hoe beter. Gewoon doen dus
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Oei, ik dacht dat het wel duidelijk was en Mai erin meeging dat voorgaande stukje om te dollen was en niet serieus moest genomen worden. De altijd zeer goede tips van Maio Pensato en andere worden altijd geapprecieerd daarom is zo'n wedstrijdje altijd zeer leervol voor een groente die je vaak voor de eerste keer teelt, langs de andere kant hoop ik toch dat er af en toe ook eens wat geplaagd en gelachen mag worden, het is en blijft een wedstrijdje voor de fun denk ik dan toch.
Geplaatst: 37 minuten geleden37 min Hèhè, eindelijk zijn de vruchtbeginsels begonnen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.