Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

even voorstellen


sluipwesp

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Mijn naam is Ad en kom uit het westland. Mijn grootste hobby is tuinieren van groente en fruit in onze hobbykas en in de vollegrond.

Ik hoop hier wat op te kunnen steken en mijn kennis weer aan anderen door te geven.

Groet, Ad

 

Foto vorig jaar

kasje41981338746733.jpg

Foto vorig jaar

garden-2011-03578241338746979.jpg

Foto vorig jaar

garden-2011-00365981338746987.jpg

 

Hier dan nog enkele foto's die vandaag (12 juni) gemaakt zijn van in de kas en de moestuin buiten.1-boontjes26681339513001.JPG

Snij en pronkbonen, daarachter komkommers en meloenen

 

2-kas-links97521339513016.JPG

3-kas-midden24951339513030.JPG

4-pepers93951339513048.JPG

Pepers, meloen en snoeptomaat

 

5-rode-groente31741339513062.JPG

chinese groente, koolrabi en daarachter spinazie voor het zaad

 

6-tomaten47451339513086.JPG

Tomaten en klimcourgette

 

7-druiven16331339513102.JPG

4 soorten druiven (klaar met krenten)

 

8-perzik83331339513117.JPG

twee soorten perzik en een nectarine

 

moestuin-voor13891339513150.JPG

moestuin-midden12421339513173.JPG

Pruim, kers, abrikoos, (nasi)peer en appelboompjes in langs de waterkant

 

moestuin-midden-218011339513218.JPG

Koolrabi en mais

 

moestuin-achter72531339513232.JPG

Tuinbonen en appeltakjes op de voorgrond

aangepast door Gast

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Ad! Die foto van die druiven roept bij mij nostalgische herinneringen op..als kind logeerde ik in Poeldijk bij familie die druiven kweekte..ik speelde vaak in de kas en heb dit plaatje heel duidelijk in mijn hoofd. Leuk..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie warme onthaal!

De foto’s zijn overigens van vorig jaar zomer.

“Appelvrouw” ik kan mij de nostalgische herinneringen goed voorstellen want mijn ouders hadden ook druivenkassen waar ik vroeger in speelde als kind.

 

De hobbykas is zo’n 200m2 groot en heb ik overgehouden nadat ik gestopt ben met mijn tuinbouwbedrijf. In de kas staan 4 soorten druiven, 2 perziken, 1 nectarine en een klein kaki boompje. Ook staan er diverse groenten in en verder experimenteer ik met groente zaden die uit China komen en die hier niet bekend zijn. Nu hebben wij een soort van klim courgette met meterslange ranken en daaraan ronde vruchten. Iemand die deze groente herkend?

courgette52811338822223.JPG

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waspompoen (Benincasa hispada)

 

De buitenkant is een beetje harig, en als je er over wrijft dan gaat de wittige waas weg (was-pompoen), de binnenkant is als de courgette en smaakloos.

In de buurt van Den Haag worden ze (in kassen?) gekweekt in de zomermaanden. Dan kunnen ze zo groot zijn als enorme watermeloenen. Maar ze worden ook heel klein (grootte van 2 grapefruits bv.) geïmporteerd uit Azië.

Ze worden meestal gebruikt om soep mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Wow, van die druiven krijg ik trek

Helaas Rantje, alle druiven zijn al opgepeuzeld want de foto was van vorig jaar anders had je zeker een trosje gekregen

 

Waspompoen (Benincasa hispada)

 

De buitenkant is een beetje harig, en als je er over wrijft dan gaat de wittige waas weg (was-pompoen), de binnenkant is als de courgette en smaakloos.

In de buurt van Den Haag worden ze (in kassen?) gekweekt in de zomermaanden. Dan kunnen ze zo groot zijn als enorme watermeloenen. Maar ze worden ook heel klein (grootte van 2 grapefruits bv.) geïmporteerd uit Azië.

Ze worden meestal gebruikt om soep mee te maken.

Jasmin, ik denk dat het is wat je schrijft.

Vorig jaar hadden we een Tong Kwa volgens mij (zie foto onder) waar we de zaden van bewaard hadden en die we dit jaar gezaaid hebben.

Helaas groeide er dit jaar een soort courgette uit, die ook eetbaar is vooral in de soep maar zeker niet zo lekker als die Tong Kwa. De soort courgette heeft inderdaad een vettige waslaag.

 

koko21191338975010.jpg

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...