Tanja65 Posted Sunday at 10:00 PM Share Posted Sunday at 10:00 PM (edited) Niet echt ‘in’ de moestuin gewerkt vandaag, maar wel ‘aan’ of ‘voor’ de moestuin. Onze zoon is recent verhuisd, zijn kamer staat leeg in afwachting van een grote opknapbeurt, en hij had verreweg de lichtste kamer van het huis. En nu met voor het eerste warmtematjes zie ik aankomen dat ik straks heel veel zaailingen ergens op een lichte plek zal moeten laten. Eén en één is… een tijdelijk verbrede vensterbank aldaar! Dus hebben we vandaag ergens in de buurt (via de weggeefhoek) twee brede, enigszins gehavende houten planken opgehaald (voormalige zijkanten van een kast), deze op maat gezaagd en een geimproviseerde hoge tuintafel op twee poten geconstrueerd, de andere zijde ligt rustend op de vensterbank. Het geheel is redelijk stevig, en zit bovendien (bonus) boven de verwarming. Morgen nog een verstevingskruis aan de poten maken, en e.e.a. aan beide zijdes met lijmklemmen vastzetten, en dan staat hij als een huis. De plantjes staan er al op, met warmtematjes en verlichting. Het begint er zowaar op te lijken! ps bijkomend voordeel van een dergelijke constructie is dat je deze ook net zo makkelijk weer afbreekt en opbergt, zonder dat dat veel moeite kost of veel opslagruimte vraagt (we wonen niet zo groot). Paar schroefjes loshalen en klaar. Dit is denk ik een blijvertje, al dan niet in die kamer - die ik tot werkruimte wil ombouwen. Pech voor mijn klanten volgend jaar, dan moeten ze maar leven met wat extra plantjes. Maar dat zien we dan wel weer! Nu heb ik er alvast veel lol van. Edited Monday at 09:51 AM by Tanja65 4 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted Monday at 08:53 AM Share Posted Monday at 08:53 AM Heel veel plezier ermee! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted Monday at 08:57 AM Share Posted Monday at 08:57 AM O, wat gaaf, een grow room! *Stiekem best een beetje jaloers..* Daar ga je vast heel veel plezier van hebben. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted Monday at 09:50 AM Author Share Posted Monday at 09:50 AM Thanks @Lia56! @Rookie een growroom is wel een hele fancy benaming voor een geimproviseerd project. Maar voorlopig alles daar bij elkaar is wel een feestje! 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted Monday at 09:54 AM Share Posted Monday at 09:54 AM Je moet jezelf altijd maar een beetje kietelen @Tanja65. Het is een kamer, waar je dingen in gaat laten groeien, toch?😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted Monday at 09:56 AM Author Share Posted Monday at 09:56 AM (edited) Sort of, @Rookie. Het is vooral een flink verbrede vensterbank. Voor de rest is de kamer op dit moment een opslag/sport/rommelkamer. Maar de fun is er niet minder om. Edited Monday at 09:56 AM by Tanja65 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahli Posted Monday at 05:33 PM Share Posted Monday at 05:33 PM @Tanja65 Als je wil, zou ik het leuk vinden om een foto van jullie DIY-project te zien 😊. Ik ben ook een beetje aan het puzzelen met wat hier binnen kan. En twijfel tussen een plantenflat zoals @Arja en @Petrasmoestuin en hetgeen jij beschrijft. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrasmoestuin Posted Monday at 05:51 PM Share Posted Monday at 05:51 PM Ik moet veel geduld hebben. Ik heb de warmtematjes en de ledlampjes vrijdag binnen gekregen, maar er moet nog een plankje bevestigd worden (nu gedaan, na verzoek van mij), snoer moet gemaakt worden, want wij hebben een lamp op de keukenkast staan met stopcontact en daar moet dan een speciale verdeelstekker komen voor mijn snoer naar de groenteflat waar straks ook andere voorzaaiingen komen. Dus nog even geen paprika, aubergine en prei voorzaaien. De prei heeft alleen licht nodig, moet dus even kijken hoe het allemaal past. Ik heb voorlopig 2 setjes besteld om te kijken hoe het gaat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted Monday at 08:00 PM Author Share Posted Monday at 08:00 PM @Dahli ik kijk of ik morgen even een foto kan maken. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spike1983 Posted Wednesday at 12:17 PM Share Posted Wednesday at 12:17 PM Klinkt misschien een beetje misplaatst, maar hebben jullie wel eens gedacht aan een growshop? Wat geschikt is om wiet te kweken in huis, is natuurlijk ook geschikt om andere dingen te kweken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted Wednesday at 01:11 PM Share Posted Wednesday at 01:11 PM Hihi... Ik woon op het platteland, waar de politie het heel druk heeft met de illegale wietteelt in boerenschuren en zo. Mijn grow lights zijn duidelijk zichtbaar door de ramen, ik verwacht toch elke keer wel een politie auto het erf op te zien draaien. Tot nu toe nog niets...😁 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted Wednesday at 04:24 PM Share Posted Wednesday at 04:24 PM Nee joh die gaan niet op hun ogen maar op hun neus af. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted yesterday at 04:34 PM Share Posted yesterday at 04:34 PM Wat een leuk project @Tanja65 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted yesterday at 06:14 PM Author Share Posted yesterday at 06:14 PM (edited) Zo ziet het er uit @Rookie, sorry, ik dacht dat ik de foto's al lang had geplaatst. Ik zag dat je inmiddels een tent/flat had. Er zit hier inmiddels nog een extra lamp op aan de andere zijkant. @Gitta ik ben er ook erg blij mee! Edited yesterday at 06:21 PM by Tanja65 1 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted yesterday at 06:16 PM Author Share Posted yesterday at 06:16 PM (edited) De ‘poten’ (planken) zijn vastgezet met haakse hoekjes en (nog niet op deze foto) een steunkruis van Ikea Ivar. Edited yesterday at 06:18 PM by Tanja65 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted yesterday at 06:24 PM Share Posted yesterday at 06:24 PM Super! Ook zo lekker boven die verwarming. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted yesterday at 06:24 PM Author Share Posted yesterday at 06:24 PM Zeker! Maar ze staan ook nog op matjes. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted 8 hours ago Share Posted 8 hours ago Onze venterbank in de woonkamer. Gele plank in een oude smalle deur die op 2 plastic krukken ligt. Sinds kort die led stripjes, lijkt wel goed te werken. Die nieuw opgekomen peper/paprika groeien wat minder slungelig dan de eersten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted 6 hours ago Author Share Posted 6 hours ago Ja @Wortel, ongeveer hetzelfde. Werkt goed he. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted 3 hours ago Share Posted 3 hours ago Jazeker, voor het tijdelijk tuinspul perfect! De led is overigens paars van kleur, de buren waren al nieuwgierig wat ik nu weer aan het doen was 😀 Ik heb overigens ook een vitrinekast bij de ikea geshopt voor een meer permanente oplossing voor de kamerplant probeersels, maar dat is een ander topic (komt als die af is). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted 3 hours ago Author Share Posted 3 hours ago Ik ben zeer nieuwsgierig naar je IKEA project. Hun spul laat zich perfect ombouwen tot allerlei prachtigs. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrasmoestuin Posted 2 hours ago Share Posted 2 hours ago (edited) Mijn man zei ook al dat de buren aan de overkant ons licht kunnen zien. Wij hebben er geen gordijn voor. Edited 2 hours ago by Petrasmoestuin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts