Bit Geplaatst: 10 april 2013 Geplaatst: 10 april 2013 Ik sprak zojuist onze tuinbuurman en vroeg hem natuurlijk of hij wist wat we hebben staan. Zijn antwoord was: 'Het lijkt op een helianthus, maar is het niet. Het is iig hoog en heeft gele bloemen'. Joepie! Het lijkt toch de zonnekroon te zijn. Zodra er meer plant zichtbaar is zal ik nog een foto posten. Nou super zeg !! ( en een hoera voor Jet, vanzelf ) Je hebt een tuin overgenomen van een liefhebber dus ! Staan er niet méér leuke dingen ??En je mag blij zijn, dat je die Japanse knoop niet blijkt te hebben.
Sovreze Geplaatst: 11 april 2013 Geplaatst: 11 april 2013 Oh haha, een paar weken geleden vroeg ene tuinbuurman aan MIJ wat voor plant dat zou kunnen zijn. Ik zei ook koningskaars, maar hij lijkt er toch erg veel op. Zonnehoed is ook mooi, maar hij hefet hem dus al uitgestoken
thea Geplaatst: 11 april 2013 Geplaatst: 11 april 2013 Zonnekroon geeft grote wortels,dus even kijken onder de aarde.ik heb ze ook maar vind het geen onding.Mooi plant. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Janine~Bustani Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Ik heb ook nog iets....Vorig jaar spontaan aan komen waaien, toen waren er alleen blaadjes. Inmiddels is het ding bijna 2 meter hoog en zitten er op dit moment een soort katjes aan.TIs boomvormig (voor zover dat een vorm is )
thea Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 De rode wilg http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Janine~Bustani Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Dat zou leuk zijn! Komen die spontaan aanwaaien?
thea Geplaatst: 13 april 2013 Geplaatst: 13 april 2013 Hoofd waarschijndelijk een takje op de grond (vogel/ nest).Wil je meer snij ermaar een tak af en die in stukken en stop ze maar in de grond,dan komen die wel aan. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Saffier Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 Kan iemand me vertellen wat dit voor plant wordt?Ik was in de veronderstelling dat ik hier een hydrangea neer had gezet maar daar lijkt het in ieder geval niet op. Ja ik weet het, ik moet nodig schoffelen
Bit Geplaatst: 15 april 2013 Geplaatst: 15 april 2013 Hemerocalis ? ( weet niet zeker of ik het nu goed schrijf ) Tradescantia ? Aan die dingen moet ik het eerst denken. Kan als ik thuis ben verder op in gaan.
Jeroen2802 Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Deze komt in mijn tuin momenteel in tweevoud op. Het lijkt op een appel, maar die heb ik hier helemaal niet in de grond gestopt...Ondanks dat het waarschijnlijk niet te vreten appels zijn, wil ik ze in dat geval wel houden. Does anybody know what this is? by Forumgouda, on Flickr
Bit Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Kán. Maar ik denk eerder aan een acer-soortje. Een esdoorn-achtige dus. Is nog lastig te bepalen, als je de moeite wil nemen, met een week of 3 nog een keer een foto plaatsen ?
Janine~Bustani Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Denk het ook Bit....rood steeltje Jeroen?Ik trek er werkelijk honderden uit de tuin elk voorjaar
Jeroen2802 Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 Heeft inderdaad een rood steeltje.Er direct naast heb ik peultjes die aan het ontkiemen zijn. Op zich wel handig als het een boompje wordt want dan kunnen ze zich vastgrijpen. Of is dit weer een van die combi's die beter niet kan?
RvO Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 (aangepast) Bedenk je wel dat een deel van de esdoorns bomen worden van tientallen meters hoog.... 17 april 2013 aangepast door Gast
Bit Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 Heeft inderdaad een rood steeltje.Er direct naast heb ik peultjes die aan het ontkiemen zijn. Op zich wel handig als het een boompje wordt want dan kunnen ze zich vastgrijpen. Of is dit weer een van die combi's die beter niet kan? Hmmm , tja, das wel een combi van 3x niks. De esdoorn-zaailing ( als dat m is ) zal niet snel genoeg groeien om steun te verlenen aan de erwten.
jvdh Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 Past misschien niet hier, maar... Hoe ziet een pas opgekomen lupine zaadje er uit?
Bit Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 Dat is wel een erg moeilijke he ? Het is handig als je het andersom doet. Een foto plaatst, en dan vraagt of dat lupine is. Om nou te gaan omschrijven hoe dat er uit ziet ?
thea Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 Hele dikke ............ verdikte blaadje en daar komt een gekartel blaadje http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
foekje46 Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Hallo, ik ben Marieke en hen 3 jaar geleden deze plant gekregen. Hij was toen nog heel klei. Hij groeit maar door. Alleen water te geven. Vraag; weet iemand hoe deze plant heet?
D_SDennis Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Het is een Philondendron, maar welke soort precies.....
foekje46 Geplaatst: 19 april 2013 Geplaatst: 19 april 2013 Dank je wel voor je goede antwoord.Het is een Philodendron Imperial Green.Groet, marieke
Boerinnetje40 Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Dit lijkt op kleefkruid, maar is dat het ook? groene groetjes van Boerinnetje
Boerinnetje40 Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Deze mooie felblauwe 'sneeuwklokjes' stonden zomaar in het bos. Iemand enig idee?
thea Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Kleefkruid en bos hyacint http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 (aangepast) Zijn dit zaailingen van de Helleborus? Ze groeien in ieder geval eronder... 24 mei 2013 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten