Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

@ Appelvrouw. Sorry, daar ga ik te snel de mist in, met nog niet rijpe vruchten. Als je dat Topic ziet met die Opal-pruim

@ Conny : Clematis Vitalba, oftewel Bosrank. Gewone wilde Clematis.

Geplaatst:
`Geen Mexicaanse komkommer Thea, maar misschien wel de olijfkomkommer? ( Die heb ik dit jaar, maar heeft nog geen vrucht)

Dit is mijn oost van de mexciaanse komkommer,vandaar dat ik dacht dat het de M K is?

p105052151471375340522.JPG

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Nee, dit is olijfkomkommerje. Mexicaanse komkommer (vele namen, ik kocht ze als "Mexican sour gherkin") ziet er uit als een kleine pompoen. Zie op deze link: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/vruchtgewassen/mexican-sour-gherkin/

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Deze heb ik als Mexciaanse komkommer gekocht.

Geplaatst:

He deze heb ik ook en ik dacht ook dat het mexicaanse komkommer was, vind ze trouwens om te eten erg tegenvallen. wat vind jij?

Geplaatst:

BEdankt voor jullie antwoorden. Ik heb gisteren toevallig een echte oranje citroen komkommer geoogst, die was veel harder geworden en proefde ook lekker gewoon als een komkommer.

Die mexicaanse komkommer vind ik trouwens tot nu toe vies, ik heb kleine vruchtjes net als hier op de foto's staan en die zijn niet lekker, misschien dat die in een groter stadium wel lekker worden?

Ik had volgens mij daar trouwens de sikkimkomkommer gezaaid, maar dat is het overduidelijk niet.

Geplaatst:

Ben er achter zijn geen mexciaanse komkommer maar mexciaanse augurk.cyclathera pedata.

En de olijfkomkommer is melothria scabra

in zoetzuur.en wokken en vullen doe ik.

Geplaatst:

Net even op de Latijnse naam gegoogled en kom er achter dat ze het in het Engels Achocha noemen.

Er is ook een grote gecultiveerde variant die caigua heet en vooral geschikt is om te vullen.

Er is ook eentje die explodeert met zaadjes, voor de avontuurlijke moestuinier.

De variant die de meeste hier lijken te hebben heet lady slippers.

Geplaatst:

Weet iemand wat voor boom dit is?

boom-lis45051375529165.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Hallo! Ik ben hier terecht gekomen omdat ik twee plantjes heb die ik niet thuis kan brengen.

Hopelijk kan iemand me helpen. Bedankt!

kc0221.jpg

Het lijken op kleine tomatenbloemetjes, best grote bladeren. Ik heb wel veel tomatensoorten in de tuin.

o6wdw6.jpg

De bladeren zijn soms wel 20-25 cm lang.

Geplaatst:
welke bodembedekker is dit bij de lavendel?

P1060651640x480.jpg

P1060652640x480.jpg

het plantje heeft witte bloemetjes.

ik had vorig jaar ook een variant met roze bloemetjes in de andere bloembak maar die heeft het niet overleefd.

eenmaal een schopje omhoog.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Hallo! Ik ben hier terecht gekomen omdat ik twee plantjes heb die ik niet thuis kan brengen.

Hopelijk kan iemand me helpen. Bedankt!

kc0221.jpg

Het lijken op kleine tomatenbloemetjes, best grote bladeren. Ik heb wel veel tomatensoorten in de tuin.

o6wdw6.jpg

De bladeren zijn soms wel 20-25 cm lang.

De bovenste lijkt op mijn jaltomato plantjes vind ik.

Geplaatst:

De bovenste is nachtschade. GEEN TOMAAT.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

De onderste is volgens mij karmozijnbes.

Geplaatst:

Ik dacht bovenste paprika. Of zat ik er zo naast met mijn zaadjes?

Geplaatst:

@Ien, ben je er nog? Één bericht en verder niets? Ik denk ook nachtschade, er komen groene of paars/zwarte bessen aan.

En ik weet nog steeds niet welk gewas dit nu is. Ik dacht hier een slasoort gezaaid te hebben, maar ik herken het niet. Ook als het een onkruid is, ik zou niet weten welk. Het ziet er niet uit, maar ik wil het er nog niet uithalen zolang ik niet weet wat het is. Wie helpt mij?

buitendoen48973211375812857.jpg

Duidelijk lijkt me, de drie knoppen, de gele punten aan het blad.

aangepast door Gast

Geplaatst:

@ HuubvG : Dat lijkt wel iets op de eenjarige aster ? zoiets. Lijkt ke een bloem te worden toch ? Ik ken het niet echt / iest van papierbloem wellicht ? Strobloem ? iets eenjarigs.

@ Wilmer. Is die 1e geen Aubergine ? De 2e is Karmozijnbes ja.

@ Loes. Nee. Weet het echt niet, anders had ik het 2 weken terug al wel gezegd. Ik denk misschien een saxifraga- soortje ? edit : Saxifraga arendsii bv ??

Geplaatst:
@ HuubvG : Dat lijkt wel iets op de eenjarige aster ? zoiets. Lijkt ke een bloem te worden toch ? Ik ken het niet echt / iest van papierbloem wellicht ? Strobloem ? iets eenjarigs.

@ Wilmer. Is die 1e geen Aubergine ? De 2e is Karmozijnbes ja.

Mijn aubergine heeft stekels en grote bladen, maar verder lijken ze er wel op.

Jaltomato en nachtschade lijken trouwens erg op elkaar, ik zou het verschil graag weten als iemand het weet want ik heb jaltomato staan en durf het niet te eten tot ik 100% zeker ben wat wat is.

Geplaatst:
@ Loes. Nee. Weet het echt niet, anders had ik het 2 weken terug al wel gezegd. Ik denk misschien een saxifraga- soortje ? edit : Saxifraga arendsii bv ??

ik denk dat je met Saxifraga arendsii goed zit of in ieder geval heel warm.

zowel blad als bloem lijken te kloppen. zie foto's van zowel de rode/roze als de witte variant dus ook dat klopt.

Geplaatst:

@Wilmer kijk anders even hier of dit je plant is. (Volgens mij is jouw blad heel anders.) http://home.scarlet.be/~fk392454/I-J.html

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Hallo, o,

Wie o wie weet welke plant dit is. Hij is 2 jaar geleden spontaan verschenen. Opvallend aan de plant zijn de zwarte stipjes op de bladeren. Dit komt niet door een ziekte maar hoort zo! De bloemen die hij geeft zijn licht lila van kleur.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet want ik ben ontzettend benieuwd.

groetjes,

Monique

0708201301321531375966100.jpg

0708201301499001375966120.jpg

Geplaatst:

Nicandra physaloides - Zegekruid.

Nachtschadefamilie, dus niet opeten

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
@Ien, ben je er nog? Één bericht en verder niets? Ik denk ook nachtschade, er komen groene of paars/zwarte bessen aan.

Ja ik ben er nog Ik dacht zelf ook nachtschade (maar ik lees overal dat die plant een zwarte stengel heeft). Maar die heb ik niet geplant, ik heb wel zaadjes van een zwarte tomaat (biologische verzameling uit de supermarkt) geplant. Kan daar ook nachtschade uit komen, dat het een soort hybride soort is die alleen uit gemodificeerd zaad te verkrijgen is, of zit ik er helemaal naast. Heb je meer foto's nodig?

aangepast door Gast

Geplaatst:
De onderste is volgens mij karmozijnbes.

Ik heb gegoogled en kwam op een site terecht over de karmozijnbes. Hij lijkt inderdaad

karmoz10.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.