Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb er totaal geen verstand van en zou je het dus ook niet gegarandeerd kunnen zeggen, maar het lijkt mij een klein beetje op een brandnetel of berenklauw.

Geplaatst:

Mariadistel lijkt me niet, die is bij mij veul groter en grijzer en mooi imposant geadert en komt al bijna in bloei ( een dezer dagen )

Melkdistel ? Mij lijkt het onkruid ja.

Melkdistel die niet zo superzonnig staat ( minder blauw-grijs ) en groener dus door alle regen vorige week.

Geplaatst:

Vandaag heerlijk losgegaan in het tuincentrum

Alleen van deze plant weet ik niet meer welke het is....was er natuurlijk ook weer net 1 zonder naamkaartje....

SL37010659521400279568.JPG

SL37010871771400279474.JPG

Sorry voor de slechte foto's...maar heb weer eens geen geduld tot morgen

Alvast bedankt!!

Geplaatst:

Ja klopt. Zinnia "Ploffer" ( WK- planten dit seizoen )

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben Bob Dissel en heb (of probeer)op ons balkon een moestuin te houden.

Nu heb ik in een bak wat planten staan waarvan ik niet meer weet wat het is.

Zou iemand me kunnen helpen??

Alvast bedankt

DSC000432281400432140.JPG

Geplaatst:

Kolen. Maar eerlijk, ik zie niet of dit nu Broccoli is of witte kool / spitskool / bloemkool. Hhaha. daar heb je dus niet veel aan.

Geplaatst:

Het is i.i.g. geen broccoli, savooiekool, boerenkool denk ik, dat blad is dan meer gekruld of gegolfd aan de randen. Rodekool valt ook af . Wat heb je gezaaid? Spruiten, witte kool, spitskool?

Geplaatst:
Kan het ook spruiten zijn?

Jawel hoor, het kunnen heel best spruiten zijn ja.

Geplaatst:

Mijn buurman heeft een gele roos die naar citroen ruikt. Ik dus Googlen op citroen roos, maar geen resultaten. Welke soort kan dit zijn en werkt dit tegen de muggen?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Wat leuk Appelvrouw, dat je zo'n roos met die naam weet te vinden

Maar dat zal m toch waarschijnlijk niet zijn.

Tig ( meer dan tig ) rozen zijn er op de markt, die aan de kant van de citroengeur zitten bij de gele rozen. Dat zijn er eigenlijk best veel. Ook nog, dat ze in Nederland verkrijgbaar zijn of waren.

Je zal toch echt een foto moeten plaatsen.

En of die dan ook muggen verjagen ? Lijkt me eerlijk gezegd niet, maar geen weet van of ervaring mee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...