thea Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Snijbiet of 7 jarige spinazie? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
mijke Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 7-jarige spinazie heb ik niet, snijbiet wel, die staat er naast en ziet er net wat anders uit. Bietjes zou wellicht kunnen (hoewel al mn andere bietjes roodnervig zijn), maar geen gewone bietjes dan denk ik? Moet ik daarvan rond deze tijd al een knol kunnen zien zitten onder de grond? schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Bit Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Bij snijbiet heb je ook zaadmengsels. Geven roodgenerfd, wat gelige en ook gewoon groene. Platgroen.Misschien ?
aalterse-willy Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 dit is waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik heb echt geen idee meer wat ik hier gezaaid heb Ik dacht eoa sla misschien, maar ik heb het geproefd en ik vind het maar raar smaken. Niet echt sla-achtig, en op een of andere manier zelfs een beetje alsof je het niet kunt eten (ik vind het echt niet lekker iig). Een vrij volle, zurige, haast chemische smaak. Dat is niet meer of minder dan zurkel (Rumex acetosa cultivar), heel lekker bij zevenjaarse spinazie (Rumex Patientia) of gewone spinazie.Daar een stamppotje van met een klets mosterd en een dikke saucis, mmmmm Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Denk het niet Aalterse. Eigenlijk alle Rumex soortjes hebben iets roods in de stengels en bladvoeten.Er zijn rumex soortjes die helemaal groen zijn, maar die zijn lancetbladig of bijna driehoekig.
aalterse-willy Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Bit, dan denk ik dat ge toch mis zijt hoor, zurkel heeft niets roods in de stengels, wel als ze doorschieten maar dat is hier nog niet het geval.Zurkel, voor zolang eetbaar, is volledig groen en dat geldt ook voor de 7 jaarse spinazie. Eens te oud zijn ze beiden niet lekker meer.Dat is nu eens een armemensen gerecht dat ik al sedert de laatste oorlog ken en eens de stengels begonnen door te schieten mochten we er geen meer plukken van ons moeder, hoe graag ze die ook zou verkocht hebben in haar winkel. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 7 jaars spinazie heeft wel rood in de stengel/het blad. Tenminste... in die van mij Kan aan grondsoort/voeding liggen?En dit lijkt daar dan niet op. Zurkel ken ik niet... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Kan aan grondsoort/voeding liggen?Dat klopt als een bus. Je kan de Rumex goed gebruiken als indicator. Deze houden van zure gronden(en weinig voeding) en als de bodem dus niet zuur genoeg is zal je de roodverkleuring gaan zien. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
mijke Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 nou, zurkel of zuring is het in ieder geval niet, want dat heb ik nooit gezaaid schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
RvO Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 (aangepast) Kers?Wat voor pit of pitten zitten er in? Edit: dit hoort denk ik bij een andere draad. Nog even zoeken welke. Sorry 30 juni 2014 aangepast door Gast
bio-fee Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Dat hoeft ook niet Mijke, dat kan ook vanzelf komen aanwaaien!Hier ook zuring zat... en nooit zelf gezaaid!
Jorieke123 Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Het lijkt op de 'doorlevende spinazie' van De Nieuwe Tuin (.be). :------------------------------------------------------------------------------------ is dan weer een selectie van de snijbiet met kleinere bladeren en bladstelen maar een hele zomer lang klaar om telkens opnieuw te snijden. Ook een stuk van de winter en het daaropvolgende voorjaar nog bruikbaar.------------------------------------------------------------------------------------Maar wat de Latijnse naam is moet ik nog even zoeken... Edit: als ik Google dan vind je juist weer die Rumex Patienta. Lastig hoor, die NL namen.... Edit 2: http://www.jout.be/moes-fruittuin-groenten/een-must-have-de-moestuin-doorlevende-spinazie Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 De zurkel staat er nu zo bij in mijn tuin, geen rood te zien hoor, wel wat bruin van verdroogde bladeren. En het zaad in wording. Rumex Patientia, zaad (7jaarse spinazie) En al weer uitschietende bladeren daarvan, tussen het onkruid. En dit moet een bonenveldje voorstellen. Ik tel er toch een dozijn en dat is maar 5%.Onze vriend de mol heeft er al veel kapot gemaakt met zijn gegraaf. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
kenbeimer Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Is dit een kalkbloem? Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Bit Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Dat lijkt me een zaadje wat heel vrolijk op een onmogelijke plek ontkiemd is.Wat is een kalkbloem ?
dennislp Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Kalktomaat gok ik > Planten kopen? Doe het bewust!
kenbeimer Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Ik gok ook op tomaat. Ik ga hem morgen verspenen, kijken wat het word. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
wilmer Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Ik vond dit net in de sla en heb misschien per ongeluk het steeltje gegeten dus nu ben ik wel benieuwd wat het is en of het giftig is:
RvO Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Ah, mooi, je leeft nog Komkommerkruid misschien? Net uitgebloeide bloem.Ik had me voorgenomen even in een bult "onkruid" te kijken,om te vergelijken,maar vergat het ook steeds weer.
wilmer Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb een rij verderop komkommerkruid gezaaid, was ik helemaal vergeten. Misschien dat er een zaadje verdwaald is. Het lijkt er wel erg op, hoewel het bloemknopje van binnen meer naar wit of geel neigde.
Naomivanochten Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Beste forum leden, Ik heb laatst bij de action zaadjes gekocht van aardbeien deze zijn geplant en uitgekomen in het begin zag ik nog niet veel van het blad maar nu zijn we een 6 weekjes verder en het lijkt wel degelijk niet op een aardbeienplant iemand enig idee wat dit dan wel kan zijn? Groetjes Naomi
druivelaar15 Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Het is volgens mij basilicum (denk ik) moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
Aanbevolen berichten