Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand vertellen wat dit voor een plant is?

Deze is waarschijnlijk door de wind of door vogels meegevoerd en gezaaid.

Wij hebben totaal geen idee.

vrucht216081410289740.jpg

De macro functie werkt niet meer goed, vandaar de onscherpe foto`s.

Het lijken wel stekelige vruchten.

vrucht-147491410289752.jpg

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Jorieke , angela en thea hartelijk dank voor uw (snelle) antwoorden.

Ik had op het internet niets gevonden.

Een Doornappel dus.

Ik maar hopen dat de bessen eetbaar zouden zijn.

Niet dus , hallucinogeen giftig.

Daarom doen de tuinkabouters zo gek, de laatste tijd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doornappel

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

heb net een bosje bloemetjes geplukt in de tuin en wat blad verwijderd en in een vaasje op tafel gezet maar mijn handen ruiken nu niet lekker en vind ze stinken wat is dit voor een struik?

DSC0572433071410612909.JPG

Geplaatst:

Dat is het! Dankjewel!

Lees net:

Omdat de plant fototoxisch is, kan bij zonnig weer bij sommige mensen huidirritatie ontstaan.

Dat had ik ook, maar dacht, ach ik zal het me wel verbeelden

Geplaatst:

Zijn dit sterappeltjes ?

Ik heb zelf de boom staan op mijn huidige tuin in Ned.

Maar dit jaar draagt een boompje in Fr. óók heel veel appeltjes en ik kan me echt niet meer herinneren welk appelboompje ik daar gezet heb.

Ik denk sterappel. Kan iemand dit bevestigen ?

Hij smaakt overigens echt behoorlijk ánders dan de sterappel uit mijn huidige tuin in Ned. Totaal andere grond natuurlijk, andere bezonning, andere maat appel ook ( maar ik heb dit boompje in N-Fr ook niet gedund )

Waanzinnig lekker appeltje dit. Wel erg klein.

2014-09-14-1553961410811299.49

Geplaatst:

Tja lijkt er wel op. De mijne is wat roder. Als je hem doorsnijdt komt er een sterk aroma/geur..en de appel is heel geparfumeerd..en nu, 2 week na de pluk begint ze al richting meligheid te gaan...helaas( ik heb nog 30 kilo )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb ook wat vragen. Als eerste een paddenstoel..ik begrijp dat het niet gemakkelijk is. Hij groeit in het gras, vlak bij mijn tijmplanten en is ongeveer zo groot als mijn handpalm..steeltje niet erg hoog.IMG868978991410899553.JPGIMG869037961410899558.JPG

Dan een pompoen..uit de botanische tuin in Hilversum. Wat denken jullie, dit is toch een Siam? Die nog niet rijp is? Ze worden allemaal al geoogst, maar volgens mij is dat niet ok en moeten ze nog groener worden, of vergis ik me?IMG867544631410899648.JPG

Gekregen op de mtfd met een kaartje zonnebloem zomermix in de potIMG873884401410899693.JPG

Geplaatst:

Ik weet het niet ik zal nog eens een duidelijke foto van de stengel en onderaanzet maken..volgens mij zijn zinnia`s anders, zeker in de bloemstengel. Maar misschien is dit een variëteit die ik niet ken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...