ieke Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Ik heb deze plant gekregen en ze zeiden dat dit een citroenmunt is. kan iemand mij vertellen of dit klopt? bedankt alvast.
appelvrouw Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Citroenmelisse ja, (Melissa officinalis). We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
ieke Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 dank je wel. die kan ik dus in mijn thee doen toch?
Bit Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Je kan er thee van zetten ja. Met citroenmunt heeft het niet zo veel te maken trouwens hoor = een andere plant.
suus76 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Hoi! Welke bloemen zijn dit? Ik zag deze op ons moestuincomplex en wil ze volgend jaar ook, de roze bloemen staan al een week of drie/vier in bloei en de struiken zijn circa 80 cm hoog. De paars-gele bloemen zag ik nu voor het eerst, deze zijn laag Wie kan mij vertellen welke soorten dit zijn?
suus76 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Dank je wel! Ik kom alleen niet uit de petunia, ik heb gegoogled en die ziet er heel anders uit?
Bit Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Zijn echt tig verschillende petunia's hoor. Ziet er wel al petunia uit. echt.
weknow Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Ik twijfel, Bit. De groene blaadjes op de achtergrond wijzen inderdaad op petunia.....maar de bloem heeft alles van een Ipomoea of sierwinde. Onwaarschijnlijke kleurcombinatie voor een petunia bovendien. Zou best kunnen dat er wat bloemen daarvan tussen de petunia's uit piepen. Zaaien zich vrij makkelijk uit als ze er verleden jaar bijvoorbeeld ook stonden. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Tania Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig geworden hoe deze plant heet. Hij staat momenteel nog niet in bloei (heeft al wel knoppen, dit was vorig jaar augustus), maar ik vind 'm beeldig - arme ding heeft 't momenteel wel moeilijk met de hitte. Mams vermoedde iets dahlia achtigs, maar ik weet 't niet zeker, heeft-ie niet echt 't goede blad voor.
weknow Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Japanse anemoon. Soms ook herfst-anemoon genoemd. ( Anemone x hybrida) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Tania Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Okido, bedankt! Nou ik weet wat 't zijn kan ik tenminste gericht kijken naar de verzorging.
suus76 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Ik twijfel, Bit. De groene blaadjes op de achtergrond wijzen inderdaad op petunia.....maar de bloem heeft alles van een Ipomoea of sierwinde. Onwaarschijnlijke kleurcombinatie voor een petunia bovendien. Zou best kunnen dat er wat bloemen daarvan tussen de petunia's uit piepen. Zaaien zich vrij makkelijk uit als ze er verleden jaar bijvoorbeeld ook stonden. We hebben een winnaar, je hebt gelijk. Het is geen petunia, maar deze sierwinde:
Bit Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 sjaa ..... hóór eens....... Zet iemand een foto in dit topic. met blaadjes van de petunia ..... weliswaar met Oostindische Kers op de achtergrond. Maar verder niks van Ipomea. Zijn het bloemen van een Ipomea die door de petunia kruipt. Sjaaaa. hoe moeilijk wil je het maken ?
suus76 Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 maar d'r staat alleen een oostindische kers, en die blauwe bloemen ben me van geen kwaad bewust!
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2015 Geplaatst: 3 juli 2015 T is wel handig als je een foto maakt van een bloem dat ook het blad van diezelfde bloem op de foto staat. Bijvoorbeeld in dit geval geen ipomeablad te bekennen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
suus76 Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 euh bij mijn weten hoort het blad wat ik zie bij de plant, ik weet niet welke plant het is dus weet ik ook niet dat het blad wat kennelijk op de foto staat, er niet bij hoort. Als ik had geweten dat het om een Ipomea ging, dan had ik de foto niet hoeven nemen en hier hoeven plakken
Yosha Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Die dagschone heet Convolvulus tricolor, misschien heeft die ander blad dan zijn verwant Ipomoea?De Lavatera heb ik hier ook, ik dacht dat die Lavatera trimestris heet en dan dus bekermalva (is een eenjarige), maar misschien zijn er nog andere namen voor.
appelvrouw Geplaatst: 5 juli 2015 Geplaatst: 5 juli 2015 Mooi opgezocht Yosha. De bloemen van de klimmende winde en deze lijken ( in ieder geval op de plaatjes) op elkaar. Maar ipomea is een heel andere plant, een klimmer terwijl de dagschone een lage plant is. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
leendertk Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 Waarschijnlijk beterft het een Sieraardbei (Duchesnea indica)Duchesnea indica (Sieraarbei) de herkomst: Oost-Azie. Groeivorm: Een bodembedekkende, uitlopers vormende plant. Hoogte: 10 cm. Blad: Groen, lijkt op dat van de eetbare aardbeien. Bloemen: Alleenstaande gele bloemen. Groeiplaats: Humeuze grond komt een goede groei ten goede. Het wisselen van de seizoenen doet mij telkens weer verwonderen over het leven, de spanningen en verwachtingen in en om mijn tuin.Bloem, boom, struik, dier, vogel, reptiel, insect, vis, vormen samen met de mens onze natuur en daar wordt ik gelukkig van.
John1977 Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 Dank appelvouw voor je antwoord! Mijn buurman stelde een vraag wat de naam van deze plant zou kunnen zijn:
postkantoortje Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Iemand enig idee welke (uitgebloeide) bloemen dit zijn. Mijn buurvrouw kwam ermee aan, geplukt vanuit het gemeentelijke plantsoen, om volgend jaar te zaaien.
Aanbevolen berichten