speets Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Dit nare plantje verspreidt zich door de hele tuin. Ik krijg het bijna niet weg. Volgens mij heb ik het een keer van iemand gekregen die dacht mij een plezier te doen. Als bodembedekker. Wat is het? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Paksoi Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Heb je geen betere foto's?Ik kan er weinig van maken
XTREAMDREAMZ Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 weet er iemand wat dit is? De grote gekartelde bladeren en dan die glade bladeren met witte bloempjes
appelvrouw Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 1e foto rucola, 2e foto paarse basilicum, volgende foto`s weer rucola We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
XTREAMDREAMZ Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 1e foto rucola, 2e foto paarse basilicum, volgende foto`s weer rucola Ze komen uit de mix eetbare planten van sluis, ben je 100% zeker dat het rucola is? Weet je soms wat die laatste is? daar het totaal ander blad is, en thx al
XTREAMDREAMZ Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 1e foto rucola, 2e foto paarse basilicum, volgende foto`s weer rucola Dus het zou de deze dan zijn juist? Vaste Rucola 'Roma' Plant toevoegen aan mijn tuinLatijnse naam: Diplotaxis tenuifolia 'Roma'Andere benamingen: Grote zandkool http://www.mijntuin.org/plants/4578-Vaste-Rucola-Roma
Bit Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ook voor deze foto geldt : ik zie het wel érg slecht hoor. Ook met bril op
appelvrouw Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Bit heeft gelijk hoor..de laatste foto moet je maar eens over maken, met een scherpe foto van het blad en van de bloem.Dat is inderdaad géén rucola ( gewone rucola die je overal kan kopen om te zaaien, niet de wilde) Op de tweede foto zie ik trouwens ook gewone groene basilicum..en hier en daar geveerd blad dat me aan nigella of wortel doet denken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
XTREAMDREAMZ Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 (aangepast) Bit heeft gelijk hoor..de laatste foto moet je maar eens over maken, met een scherpe foto van het blad en van de bloem.Dat is inderdaad géén rucola ( gewone rucola die je overal kan kopen om te zaaien, niet de wilde) Op de tweede foto zie ik trouwens ook gewone groene basilicum..en hier en daar geveerd blad dat me aan nigella of wortel doet denken. wel van dat zakje hebben we er al enkele geïdentificeerd, Dit is een mengsel van smaakvolle bloeiende kruiden en eetbare bloemen zoals komkommerkruid, goudsbloem en kaasjeskruid, dille,roodbladige basilicum, basilicum, ik dacht ook pioen te zien en ook witte steen anjers, hij komt uit dit zakje Betere foto, kan onkruid of kruid zijn ook ik zie die bloemetjes ook staan op het zakje linksonder bijna, onder de paarse en denk dat die hun bladeren lijken op wortel De gerarium, goudsbloem, 3 augustus 2015 aangepast door Gast
speets Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 3e = Afrikaantje4e = Goudsbloem "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
XTREAMDREAMZ Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 3e = Afrikaantje4e = Goudsbloemeen eetbaar afrikaantje?
sugarlevi Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Die eerste is een Arabidopsis, waarschijnlijk. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
XTREAMDREAMZ Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Denk zelf dat ik al de helft van de planten heb uitgetrokken omdat ik dacht dat het onkruid was , sommige als ze klein zijn lijken als 2 druppels water op ander onkruid hier in mijn tuin, denk dat ik op bloemen ga moeten wachten tot ik voor alles 100% zekerheid heb, staat bv ook zonehoed tussen en juffertjes in het groen.
XTREAMDREAMZ Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Die eerste is een Arabidopsis, waarschijnlijk. Dus eigenlijk onkruid?
speets Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Dit nare plantje verspreidt zich door de hele tuin. Ik krijg het bijna niet weg. Volgens mij heb ik het een keer van iemand gekregen die dacht mij een plezier te doen. Als bodembedekker. Wat is het? Beetje langgerekt doordat ze erg dicht op elkaar staan. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 3e = Afrikaantje4e = Goudsbloemeen eetbaar afrikaantje? Jazeker! En de arabidopsis is een brassica en die zijn ook eetbaar. Dus het is maar wat je onkruid noemt "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
weknow Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Blijft moeilijk te zien, Speets. Foto 2 lijkt een soort braam. Moeilijk uit te roeien...waar je het niet wilt gedraagt braam zich als een van de ergste onkruiden: zaaien en meterlange wortelstokken voor vermeerdering en stukjes die blijven zitten, lopen weer uit. Een plant die het naar zijn zin heeft, komt meters verder weer "lieflijk" boven. Afmaaien betekent alleen maar sterkere wortels. Systematisch uitgraven met zo veel mogelijk wortels en dat volhouden waar ze boven komen is enige methode. Handschoenen gewenst. Foto 3 is een silene lijkt me. Vrij lief wild bloemetje. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
speets Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Braam?? Absoluut niet. Voor de duidelijkheid: alle foto's zijn van hetzelfde kruidje. Dit plantje is veel erger dan een braam, die je zonder al te veel moeite kunt uitputten. Dit dingetje is net zo'n plaag als 7-blad, maar dan met nóg fijnere worteltjes, en elk stukje loopt zelfstandig weer uit. Maar ik graag wil weten is hoe het monstertje heet. Hij wordt niet hoger dan 20-25 cm en heeft tegenoverstaand enkelvoudig blad, als van een fuchsia. Een gelede steel met rode 'knopen' en zich vertakkende, zeer breekbare wortelstokjes.Duidelijker kan ik het niet maken "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
weknow Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Moerasanemoon (Houttuynia) ???? Vaak bont, maar kan ook een specie met groen blad zijn ??? (Als je me PB't met dat ik iets niet ken, word ik alleen maar hardnekkiger...zal hem vinden....maar je foto's blijven niet de beste ) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
speets Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 een soort braam [...] silene [...] moerasanemoon Je noemt drie totaal verschillende planten en geen van drieën komt ook maar in de buurt. Zou het echt aan de kwaliteit van de foto's liggen?? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
loes Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Ik dacht bij de eerste foto ook braamachtig met een sprieterig bloemetje erdoor dus zo gek is dat niet. Heb je ergens een duidelijke foto van de bladeren? Van de zijkant is de vorm niet goed zichtbaar. Wanneer je de mensen die je proberen te helpen liever afkraakt mag die foto achterwege blijven. Op deze manier heb ik iig niet de behoeft om een gokje te wagen.
speets Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Je kunt je afvragen wie nou wie afkraakt. Detail van de eerste foto: "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten