Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Volgens de secretaris van onze tuinvereniging is de boom op de volgende foto's een pruim. Wij hebben onze twijfels...

Kunnen jullie ons zekerheid geven?

 

WP20150915007180021442408950.jpg

 

WP20150915002173811442408867.jpg

 

WP20150915004128211442409008.jpg

 

WP20150915009173941442409088.jpg

 

En als het een pruim is, dan moet ie gesnoeid gaan worden voordat al het blad eraf is toch?

 

Alvast bedankt!

~ Vita rosa est ~
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een pruim ja. Welke is zo niet te zien hoor.

Snoei het best rond de oogst of in die periode er na. Zomersnoei dus. Nu kán nog net. Droge dag uitzoeken. Veel later maar beter niet doen en zeker 's winters ( dat het blad er af is ) niet, wegens kans op loodglans ( sporen in de lucht )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zaailingen komen uit mijn eigen tuin en eigenlijk ken ik hier alle zaailingen wel.

Toch kan ik maar niet bedenken wat dit moet worden

(De digitalis heb ik er al uitgetrokken).

 

DSCF464335731442849480.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is echt moeilijk hoor. Ik denk niet dat het komkommerkruid is, die heb ik zat en zijn toch wat anders. Kaardebol ook niet, ook die ken ik goed. Primula-zaailingen lijkt me sterk, maar ken ik niet goed. Ik dacht heel even aan groene Ajuga, maar zal ook wel niet. kortom, ik weet het niet. Hou dan je mond Bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezemkruiskruid? Senecio inaequidens.

 

Of een andere soort kruiskruid....

 

Als het kruiskruid is, zou ik het niet bij de varkens laten staan, i.v.m. de Pyrrolizidine-alkaloïde die erin zit.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jet en Jorieke: dat is ook het enige dat ik kan bedenken: primula. Die staat hier al járen in de tuin en heeft zich nooit eerder uitgezaaid. Zuinig op zijn

Bedankt voor het meedenken.

 

@ Jorieke: ik denk ook een kruiskruid. Voor de varkens geen probleem: je kunt goed zien dat ze weten dat het giftig is en er omheen eten

Maar ik zou het weghalen omdat het uitzaait en elders/later in gemaaid gras/hooi problemen kan geven.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat moet hem wel zijn denk ik ja. Bedankt! Ik trek het er sowieso uit hoor, als de varkens er zo netjes omheen eten dan hoeft het ook niet uit te zaaien

 

Ik zie net het bericht van Jasmin: Het heeft wel blad, heel smal en ongetand. Het is dus niet die Jacobs kruiskruid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, vorige post kan ik niet verwijderen. Ik las te snel en dacht alleen maar: dat is geen jakobskruiskruid. Die groeit hier weelderig, en giftig. Daarna kwam ik tot de conclusie bezemkruiskruid, en pas daarna zag ik dat iemand anders dat al gewoon gezegd had. Deze twee posten mogen weg, wegens overbodigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... als de varkens er zo netjes omheen eten dan hoeft het ook niet uit te zaaien...

Wat bedoel je?

 

EDIT: hè, het kwartje valt precies op het moment dat ik op "Bevestig'' klik

Je bedoelt natuurlijk dat je die plant niet nodig hebt als ze het toch niet eten. Pfff...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een vreindin in Zweden:

Ze heeft deze pompoenen moeten oogsten omdat de plant ten onder is gegaan aan vorst.

De vraag is, welke pompoenen zijn dit? Worden ze nog oranje, en zijn ze nig te eten?

Ik zeg, naar binnen halen, vermoed dat ze nog oranje worden? En dat je ze dus gewoon kan eten?

image89861443597105.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

net nieuw hier want ik heb eigenlijk een dringende vraag...

 

We gaan binnenkort verhuizen maar ik heb 1 van mijn groentjes geplant in de tuin, die ik oftewel graag zou meenemen naar m'n nieuwe woning of al gebruik van maken als het rijp is.

In de familie is er al wat discussie over wat het eigenlijk is: Courgette of Pompoen...

Als halloweenliefhebber kies ik graag voor de pompoen maar de plant en bloem lijken hard op elkaar... iemand raad??

 

foto: IMG1876166031443601567.JPGIMG1877165221443601573.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...