HuubvG Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 AnnekeW en Speets bedankt. @Erny heb je er wat aan?
marijk Geplaatst: 2 juli 2016 Geplaatst: 2 juli 2016 In onze tuin/moestuin zijn drie planten op gekomen waar niet van weten welke het is.Ik heb twee foto's bijgesloten en hoop dat iemand weet welke plant het is.Het blad komt niet hoger dan een centimeter of 15 terwijl de stelen doorgroeien tot een cm of 80.
Erny Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Als je niet wilt dat je tuin er straks helemaal vol mee staat moet je de bloeiaren afknippen. Zou wel een plant in je tuin laten omdat Weegbree heel goed werkt tegen insectenbeten en brandnetelprikken.
Riraro Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Deze stond er al toen wij hier kwamen wonen en draagt nu voor het eerst in jaren allemaal bessen (na rigoreus snoeien en omzagen van planten/bomen in de omgeving). Hij lijkt op de zwarte bessen struik die we vorig jaar hebben gekocht, maar het blad is net even anders, dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit is en of de bessen eetbaar zijn
Erny Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Dat lijkt wel heel sterk op Zwarte Bes, pluk eens een blaadje en ruik er aan... Zwarte Bessenblad heeft een typische geur.
Riraro Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Dat lijkt wel heel sterk op Zwarte Bes, pluk eens een blaadje en ruik er aan... Zwarte Bessenblad heeft een typische geur. Oh, ik ga meteen kijken of de geur van de bladeren overeen komt. Heel erg bedankt voor de tip!
Flup Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Volgens mij is dat gewoon een zwarte bes. Mijn zwarte bessenstruik ziet er hetzelfde uit. Dit voorjaar heb ik van alles gezaaid, maar ik weet van deze plant niet meer wat het is. Of het is onkruid of het is een nuttig kruid?
speets Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Teunisbloem Fijn laten staan. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Flup Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Aardperen zijn het zeker niet, die heb ik elders in de tuin staan en gelukkig niet op deze plek. Teunisbloem? Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit gezaaid heb of dat ik daar zaaigoed van had. Zal de leeftijd wel zijn. Even googelen....Dat klinkt niet verkeerd, deze plant mag zeker blijven staan. Bedankt voor het meedenken.
Erny Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Ik heb van iémand van jullie dit fruitstruikje gekregen als stek.Nu hangen er besjes in en kan ik eindelijk vragen: Wat is dit?
weknow Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Ik denk zwarte framboos en dan waarschijnlijk een nakomeling van die Thea verdeelde. Hoewel de laatste foto van dichtbij me even liet twijfelen, omdat er maar 3 samengestelde vruchten in het trosje zitten. Maar ik zie dat in de andere trosjes wel bijna altijd 6,7,8 vruchten samen staan. Ze rijpen ongelijk, middelste meestal eerst, en moeten echt "zwart" lijken, er komt dan een soort mistige waas over het besje, dan zijn ze pas goed rijp. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Erny Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Oh, geweldig, dan is het dus, met jullie hulp, toch eindelijk gelukt om een Zwarte Framboos te verkrijgen.
appelvrouw Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Zeker zwarte framboos en best een mooie plant! Super Erny, gefeliciteerd We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 juli 2016 Geplaatst: 5 juli 2016 Ik heb er 2, ze staan een eindje uit elkaar, en de een geeft mooie grote vruchten (ik denk zoals die van erny) , de ander heeft kleine prutvruchtjes. Die gooi ik er uit hoor, zo bijzonder smaken ze nou ook weer niet. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kdrkdr Geplaatst: 10 juli 2016 Geplaatst: 10 juli 2016 Deze plant staat in onze tuin. Heeft iemand een idee hoe hij heet?Maar even iemand gevraagd om te poseren zodat het formaat duidelijk is.
weknow Geplaatst: 10 juli 2016 Geplaatst: 10 juli 2016 Ik denk een soort Fatsia of duivelswandelstok: Fatsia papyrefera ook wel rijstpapierplant genoemd. (Tegenwoordig anders ingedeeld onder de nieuwe naam: Tetrapanax papyrifer). Dat ie hard groeit (tot 2,5 meter) wil ook zeggen dat je een goed bemeste grond hebt in je nieuwe tuin. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
kdrkdr Geplaatst: 10 juli 2016 Geplaatst: 10 juli 2016 Dank. Heerlijk snel een kundig antwoord. Ik ben blij
pippi Geplaatst: 10 juli 2016 Geplaatst: 10 juli 2016 @Wortel: Volgens mij een acanthus. Mooie plant!
speets Geplaatst: 10 juli 2016 Geplaatst: 10 juli 2016 Ik ben het met weknow eens. Prachtige plant "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten