Bit Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Cornus / Kornoelje klopt wel hoor. @ Gwen : vergelijk het blad maar eens met Klimhortensia. Cornus alba dus. De munt : vrijwel onmogelijk de precieze identificatie te geven. Je kan hoogstens zeggen tot welke groep deze munt zal behoren en een hoop ánderen uitsluiten. Ter check kun je misschien het topic muntsoorten-t3797.html bekijken. Worden er een hele hoop getoond.
oscardevos Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Kornoelje denk ik..niet de Cornus mas maar meer die gewone. Dit is inderdaad kornoelje, te bevestigen door een blaadje voorzichtig doormidden te scheuren. Als je dat behoedzaam doet zie je dat de delen via latexachtige draadjes uit de hoofdnerven aaneen blijven hangen, hier bij het blad van de Cornus kousa:
speets Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Ai, 32 bladzijden munt! Die ga ik doorspitten als hij bloeit. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
formatc Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 (aangepast) @formatc: Kan ook klimhortenia zijn. Heb eigenlijk een betere foto nodig. Bij deze nog wat betere foto's: 18 juni 2017 aangepast door Gast
formatc Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 (aangepast) Hier nog een plantje (lijkt wel onkruid). Weet nog niet of daar wat uitkomt 25 juli 2017 aangepast door Gast
appelvrouw Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Kornoelje dus, zoals Bit, Oscar de Vos en ik je vertelden. Heb je vergeleken op plaatjes van de Kornoelje ( Cornus Alba)? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
oscardevos Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Hier nog een plantje (lijkt wel onkruid). Weet nog niet of daar wat uitkomt Phlox paniculata. Of het onkruid is, bepaal je helemaal zelf. Het is in elk geval geen wilde plant en ik zou deze eens laten bloeien.
appel@perenboom Geplaatst: 22 juni 2017 Geplaatst: 22 juni 2017 (aangepast) Hallo, wie kan mij zeggen wie of wat ik ben? Ik ben vast een keer overgebleven... of als zaad in de tuinbak beland... een soort van vergeten plantje. Wie weet mijn afkomst? 22 juni 2017 aangepast door Gast
appelvrouw Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Pompoenachtige..mmm harig nogal, ik twijfel over zo`n langwerpige flespompoen. Of butternut. Heeft hij al bloemen gegeven?Is de bloem oranje is het pompoen of sierpompoen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
formatc Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Kornoelje dus, zoals Bit, Oscar de Vos en ik je vertelden. Heb je vergeleken op plaatjes van de Kornoelje ( Cornus Alba)? Yes Ik heb het vergeleken en volgens mij is dit hem. Even de bloei afwachten
greenchitect Geplaatst: 24 juni 2017 Geplaatst: 24 juni 2017 To weed or not to weed? ^^ Ze nemen belangrijke ruimte in, in mijn kleine tuin dus elke cm telt. Wie weet wat dit allemaal is ?
speets Geplaatst: 24 juni 2017 Geplaatst: 24 juni 2017 2 is karmozijnbes, fijn voor de merels4 en 5 is Datura - doornappel, mooi, maar giftig Zou ik laten staan "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appel@perenboom Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Nee, geen bloemen zichtbaar. Ik heb werkelijk geen idee... niet eerder pompoenen gehad / verbouwd. Ik meld me weer als er een bloem te zien is...
oscardevos Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Greenchitect, op foto 3 zie ik een melde, maar daarachter - met het handvormig samengesteld blad - lupine. Lupine zou ik zeker laten staan. Daar linksonder een kruipertje (ik denk) Waldsteinia, ook leuk om te houden
Spitskool Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Ik heb hier (in Zuid-Afrika) bij een medicinale kruidentuin wat zaadjes bij elkaar gesprokkeld. Het stond net buiten de officiële kruidentuin, dus het is waarschijnlijk geen kruid. Wat het dan wel is? Een mooi donker bloemetje... Maar daar kom ik niet zover mee. Iemand enig idee? Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
appelvrouw Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Is het niet een knautia? De foto is niet erg scherp dus ik zie het niet zo goed, maar het bloemetje doet me in ieder geval aan een van de gekleurde knautia`s denken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Spitskool Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Het lijkt er eng veel op, de knautia. De kruidentuin is hier naast de deur, dus ik zal nog eens even kijken of ik navraag kan doen (als de herbalist er is), misschien kan ik dan ook een betere foto maken. Edit: al zal die herbalist ook wel het een en ander weten van plantjes... Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Bit Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Knautia macedonica inderdaad ( niet de gewone Knautia )
willemGN Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Weet iemand de naam van zowel de plant, is meerjarig en heeft hele kleine oranje bloempjes. Maar ook de naam van de rups, indien bekend. [img-rotate=] [/img-rotate] Foto komt van mobiel ga zo even kijken of ik kan draaien. [*]
Flup Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 De rups is van de koninginnepage, de plant geen idee.
Erny Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Plant lijkt op het Knopig Helmkruid of was het nou Helmig Knoopkruid... eh... ik zoek ff... Ja... Knopig Helmkruid is het volgens mij. https://wilde-planten.nl/knopig%20helmkruid.htmWaardeplant voor meerdere soorten rupsen.
willemGN Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Dank jullie wel voor de identificatie! Leuk om te weten dat zo'n opvallende rups een onopvallende vlinder wordt. Had de plant al een aantal jaren staan en dit voorjaar verpoot naar meer de bosrand en dat vonden de vlinders blijkbaar Bij het verpoten viel me alleen de wortel niet zo op. [*]
Aanbevolen berichten