weknow Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 akelei Beter nu zaaien. Anders heb je volgend jaar nog geen bloei. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
geertlaurent Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Een gemeente die akeleien plant? Top , kon ik ze hier ook maar zo plukken
postkantoortje Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Heb enkele weken geleden een restant van een zakje zaden gezaaid en de klassieke fout gemaakt door geen labeltje te maken, dus geen idee welk brouwsel ik heb gezaaid... Kan iemand mij op weg helpen? Alvast hartelijk dank!
Tikketim Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 kan het een soort basilicum zijn ? Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
Erny Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Heb je er al aan geroken? De geur van basilicum is behoorlijk herkenbaar... Het lijkt inderdaad eventueel op de fijnbladige basilicum... Voor een volgend keer kan je beter dit topic gebruiken voor je identificatievragen. identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-t5695-3080.html .
postkantoortje Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Kan me niet herinneren dit te hebben gezaaid/over te hebben en het ruikt ook (nog??) niet naar basilicum. Misschien gewoon nog even wachten tot de plantjes wat groter zijn gegroeid... Bedankt voor je reactie:)
speets Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Leeuwenbekjes? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
suus76 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Hallo Wij hebben in onze tuin een soort fruitboom staan waarvan wij niet weten welke vrucht dit is. Ik heb een aantal foto's gemaakt van de vrucht, het blad en de takken waar scherpe stekels aan groeien. De vruchtjes zijn ongeveer een cm of anderhalf groot, het formaat van een flinke kers dus. Wie weet wat dit zijn?
geertlaurent Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 @suus: vind het erg op een wilde pruim lijken.
suus76 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Zijn deze dan eetbaar? En zijn het dan wichters? Daar las ik vandaag wat over maar ik kon het niet met zekerheid zeggen
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Volgens mij is het een Reine claude?
suus76 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Reine Claude is het zeker ( helaas! ) niet, daar zijn ze veel te klein voor
suus76 Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Postkantoortje, zouden het zinia's kunnen zijn?
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Het is ook nog vroeg ze zijn nog niet rijp, en heel groot worden Reine claude's ook niet.Gewoon afwachten, Reine claude moet ongeveer rijp zijn rond eind augustus.
postkantoortje Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Postkantoortje, zouden het zinia's kunnen zijn? Kan me niet herinneren daarvan zaadjes te hebben gehad. Heb even gegoogeld en de blaadjes lijker er wel een beetje op. Ik wacht maar tot er iets van een bloem(knop) tevoorschijn komt. Bedankt voor het meedenken.
Yosha Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Suus, kwam net een topic tegen over wichters, dat zijn pruimbessen. Beetje een gok, maar zou jouw boom dat kunnen zijn? wichter-pruimbes-t501.html
suus76 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Zo gek is die gok niet, ik heb dat artikel voor ik mijn vraag hier stelde ook gelezen en het zou kunnen, ik weet het alleen niet zeker aangezien er zeer weinig foto's staan van een wichter-boom/struik. Mijn boom bestaat uit meerdere stammen, niet uit 1 hoofdstam en dan vertakkingen. Mijn surinaamse buurman heeft er ook 1 en die zegt ja tis een fruitboom. Daar komen we dus niet veel verder mee
Yosha Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Oeps, ik zie dat je wichters zelf al eerder noemde Fruitboom, ja da's een goeie
Haidabeach Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Een fruitboom Lijkt ook mij een pruim te zijn maar welke? Ken er geen met dergelijk kleine vruchten.
jootje Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Van Jasmin drie palmkool plantjes gekregen. Al snel bleek dat een van de plantjes stiekum boerenkool was. Maar nu is een van de andere twee plantjes ook geen palmkool, maar wat wel? Mooie grote brede plant!
Raquette Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Ziet eruit als een witte of groene kool? Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Aanbevolen berichten