woldistel Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Ze moeten nog bestoven worden en dan zijn er nog veel variabelen. Ik reken nergens op. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april 1 uur geleden, woldistel zei: Conference en Doyenne du Comice van de Aldi van twee jaar geleden Grappig ik heb ze daar 1 jaar gekocht, dezelfde. Alleen bloesem in de Doyenne maar als er vrucht in komt zal ik die er denkelijk uithalen. Appletini bijna open mooie kleur 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nieuw Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april 21 uren geleden, woldistel zei: Ze moeten nog bestoven worden en dan zijn er nog veel variabelen. Ik reken nergens op. Zelf heb ik handmatig gedaan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 april Auteur Geplaatst: 15 april Volgens mij is dat dan dus een blauwe bes, en geen blauwe bosbes? Die bloeien anders. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Het zal wel een blauwe bes zijn, ik probeer altijd bosbessen te kopen, maar dat lukt nooit...😶 Quote
hazeltje Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Hier begint de kweepeer, en zo te zien hebben we over een paar dagen een enorme wolk met bloemen. Er zitten echt zo veel knoppen in. De knoppen vind ik ook al zo prachtig. Het zijn net kleine snoepjes. 7 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
bonnie f Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april Ik heb van vrienden een appelboom met rode appels gekregen (ook rood vruchtvlees). Die geeft prachtige bloesem. De onderste foto is mijn kroosjesboom. Bloeide al half maart. 11 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Mellie Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april De doyenne du comice heeft voor het eerst eindelijk bloesem. Jeej! Heb hem nou al 3 of 4 jaar. Zijn buurman is nog steeds bloesemloos. Uiteraard. Net zoals de stoofperen van 8 jaar oud. Eikels Maar mijn appels en kersen en perziken hebben ruim voldoende bloesem. Nu nog dat fruit. 5 Quote
woldistel Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april @hazeltje mijn kweepeer moet nog beginnen, nog niks mooie rolletjes. Ze zijn echt mooi, hè, die bloesems 😍 Net als de mispelbloesem. 3 Quote
Nieuw Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april @Mellie Komen we even bij je langs om wat van te plukken, je krijgt ze toch niet op. Haha @woldistelJe bent gewoon verliefd op je bloesems haha :$ 2 Quote
bonnie f Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april @hazeltje mijn kweepeer moet nog beginnen, nog niks mooie rolletjes. Ze zijn echt mooi, hè, die bloesems Net als de mispelbloesem.Hier ook. Ben zo benieuwd. Ik had gelezen dat het lang kon duren voor een kweepeer vrucht ging dragen. Maar in jaar 2 heb ik bloesem. Nu nog vruchten..... 3 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
woldistel Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Die van mij produceerde in het tweede of derde jaar na aanplant al. Nu kom ik er elk jaar in om. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 april Auteur Geplaatst: 18 april Helaas maar 2 bloemen in mijn citrus (trifoliata) 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nieuw Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april @Jorieke123 dat had ik met de kersenboompje ook, komende jaar zal het meer dan dubbel worden. Quote
Arja Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april De eerste arebij bloeit. De rabarber wil ook flink bloeien, zonet vijf bloemknoppen eruit gehaald. Edit: nog meer bloesem, zoom zo nodig even in om te kijken wie daar druk bezig is mijn cassisbessenoogst voor het nieuwe jaar mogelijk te maken. 6 Quote
woldistel Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Het is dat je het zegt, anders keek ik zo voorbij die wollige bips. 1 Quote
Dashbro Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april On 4/15/2025 at 5:10 PM, Jorieke123 said: Volgens mij is dat dan dus een blauwe bes, en geen blauwe bosbes? Die bloeien anders. Hier een paar bosbessen. Ook in bloei😋 Deze komen van een defensieterrein op de veluwe. Losgereden door een legervoertuig, meegenomen, vermeerderd, teruggeplaatst. Hier weet ik bijna 100% zeker, dat ze niet door de zwijnen opgegeten gaan worden😅 3 Quote
acpronk Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Een kleine selectie van gisteren (9 uur geleden). Kers Appel Peer Moerbei Pawpaw Appelbes De aalbessen (zwarte, josta en roze trosbessen) bloeien nu ook, maar staan niet op de foto. De pruim is net uitgebloeid. Druiven, kiwibessen, vlier, framboos krijgen net knoppen. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
driepinter Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Mooie foto's! Ik heb op 15 maart een appelboompje vanuit pot in de volle grond gezet, en heb deze op 22 maart weer opnieuw geplant omdat ik hem iets te diep had gezet. Het is mooi om te zien hoe er een maand later al bloesem op zit. Hier een foto van 15 maart van het boompje en eentje van vandaag 7 Quote
henkg Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Voortuintje: Hier de Schone van Boskoop (rechts) en de Rode Boskoop (links). Genoeg bloesem in de Schone, idioot veel in de Rode Boskoop. De Rode heeft vorig seizoen een beurtjaar gehad: vrijwel alle bloesem was doodgevroren. Achtertuin: De Elstar, Conference, Nashi peer, en vooral de Gieser Wildeman (mijn favoriet) gaan ook lekker. Nu geen foto's daarvan. 4 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nieuw Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april 10 uren geleden, driepinter zei: Mooie foto's! Ik heb op 15 maart een appelboompje vanuit pot in de volle grond gezet, en heb deze op 22 maart weer opnieuw geplant omdat ik hem iets te diep had gezet. Het is mooi om te zien hoe er een maand later al bloesem op zit. Hier een foto van 15 maart van het boompje en eentje van vandaag Is het nieuwe woning? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 april Auteur Geplaatst: 20 april @Nieuw Iemand heel zijn bericht quoten is vaak niet nodig, zeker niet als het een actief gesprek is over en weer, waarbij voor alle lezers duidelijk is dat je op dat bericht reageert. Je kunt voor extra duidelijkheid ook iemand zijn naam noemen, al dan niet met een @ er voor zodat diegene er ook echt een melding van krijgt. Wil je toch iemand quoten, dan kan je die quote vaak enorm inkorten, zodat je alleen het zinnetje overhoudt waar jouw reactie op komt. Wat ook kan, maar ik weet niet of je op een 'echte' computer werkt, of op je telefoon. Maar dat is: met je muis een zin selecteren in iemands bericht. Dan komt er al een uhm, balonnetje tevoorschijn met "selectie quoten", en daar klik je dan op. Dan verschijnt dat stukje tekst als quote in je nieuwe bericht en dan typ je nog je antwoord of reactie. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.