Geplaatst: 13 april13 Apr Ze moeten nog bestoven worden en dan zijn er nog veel variabelen. Ik reken nergens op.
Geplaatst: 13 april13 Apr 1 uur geleden, woldistel zei: Conference en Doyenne du Comice van de Aldi van twee jaar geleden Grappig ik heb ze daar 1 jaar gekocht, dezelfde. Alleen bloesem in de Doyenne maar als er vrucht in komt zal ik die er denkelijk uithalen. Appletini bijna open mooie kleur We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 april13 Apr 21 uren geleden, woldistel zei: Ze moeten nog bestoven worden en dan zijn er nog veel variabelen. Ik reken nergens op. Zelf heb ik handmatig gedaan.
Geplaatst: 15 april15 Apr Auteur Volgens mij is dat dan dus een blauwe bes, en geen blauwe bosbes? Die bloeien anders. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 april15 Apr Het zal wel een blauwe bes zijn, ik probeer altijd bosbessen te kopen, maar dat lukt nooit...😶
Geplaatst: 16 april16 Apr Hier begint de kweepeer, en zo te zien hebben we over een paar dagen een enorme wolk met bloemen. Er zitten echt zo veel knoppen in. De knoppen vind ik ook al zo prachtig. Het zijn net kleine snoepjes. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 17 april17 Apr Ik heb van vrienden een appelboom met rode appels gekregen (ook rood vruchtvlees). Die geeft prachtige bloesem. De onderste foto is mijn kroosjesboom. Bloeide al half maart. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 17 april17 Apr De doyenne du comice heeft voor het eerst eindelijk bloesem. Jeej! Heb hem nou al 3 of 4 jaar. Zijn buurman is nog steeds bloesemloos. Uiteraard. Net zoals de stoofperen van 8 jaar oud. Eikels [emoji849]Maar mijn appels en kersen en perziken hebben ruim voldoende bloesem. Nu nog dat fruit.
Geplaatst: 17 april17 Apr @hazeltje mijn kweepeer moet nog beginnen, nog niks mooie rolletjes. Ze zijn echt mooi, hè, die bloesems 😍 Net als de mispelbloesem.
Geplaatst: 17 april17 Apr @Mellie Komen we even bij je langs om wat van te plukken, je krijgt ze toch niet op. Haha @woldistelJe bent gewoon verliefd op je bloesems haha :$
Geplaatst: 18 april18 Apr @hazeltje mijn kweepeer moet nog beginnen, nog niks mooie rolletjes. Ze zijn echt mooi, hè, die bloesems [emoji7] Net als de mispelbloesem.Hier ook. Ben zo benieuwd. Ik had gelezen dat het lang kon duren voor een kweepeer vrucht ging dragen. Maar in jaar 2 heb ik bloesem. Nu nog vruchten..... Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 18 april18 Apr Die van mij produceerde in het tweede of derde jaar na aanplant al. Nu kom ik er elk jaar in om.
Geplaatst: 18 april18 Apr Auteur Helaas maar 2 bloemen in mijn citrus (trifoliata) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 april18 Apr @Jorieke123 dat had ik met de kersenboompje ook, komende jaar zal het meer dan dubbel worden.
Geplaatst: 18 april18 Apr De eerste arebij bloeit. De rabarber wil ook flink bloeien, zonet vijf bloemknoppen eruit gehaald. Edit: nog meer bloesem, zoom zo nodig even in om te kijken wie daar druk bezig is mijn cassisbessenoogst voor het nieuwe jaar mogelijk te maken.
Geplaatst: 18 april18 Apr On 4/15/2025 at 5:10 PM, Jorieke123 said: Volgens mij is dat dan dus een blauwe bes, en geen blauwe bosbes? Die bloeien anders. Hier een paar bosbessen. Ook in bloei😋 Deze komen van een defensieterrein op de veluwe. Losgereden door een legervoertuig, meegenomen, vermeerderd, teruggeplaatst. Hier weet ik bijna 100% zeker, dat ze niet door de zwijnen opgegeten gaan worden😅
Geplaatst: 19 april19 Apr Een kleine selectie van gisteren (9 uur geleden). Kers Appel Peer Moerbei Pawpaw Appelbes De aalbessen (zwarte, josta en roze trosbessen) bloeien nu ook, maar staan niet op de foto. De pruim is net uitgebloeid. Druiven, kiwibessen, vlier, framboos krijgen net knoppen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 19 april19 Apr Mooie foto's! Ik heb op 15 maart een appelboompje vanuit pot in de volle grond gezet, en heb deze op 22 maart weer opnieuw geplant omdat ik hem iets te diep had gezet. Het is mooi om te zien hoe er een maand later al bloesem op zit. Hier een foto van 15 maart van het boompje en eentje van vandaag
Geplaatst: 20 april20 Apr Voortuintje: Hier de Schone van Boskoop (rechts) en de Rode Boskoop (links). Genoeg bloesem in de Schone, idioot veel in de Rode Boskoop. De Rode heeft vorig seizoen een beurtjaar gehad: vrijwel alle bloesem was doodgevroren. Achtertuin: De Elstar, Conference, Nashi peer, en vooral de Gieser Wildeman (mijn favoriet) gaan ook lekker. Nu geen foto's daarvan. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 20 april20 Apr Wie kan mij helpen of wat advies geven? Mijn perenboom lijkt niets meer te doen dit jaar. Zou deze overleden zijn? Gieser wildeman van 75 jaar oud. Hebben wij 5 jaar terug hier laten planten. Nu hebben wij er 2 staan. De eene zit al vol in het blad en bloesem. De andere heeft nog helemaal niets. Groetjes jan
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.