Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik zoek nog

- een lage thermobox waar een of 2 doosjes eieren in passen...

- stek forsytia

- stek boerenjasmijn

- tijm...ik.kan er nog steeds niet genoeg hebben.

Heb nog in de aanbieding:

- grote pot gewortelde rozenstekken. 

Donkerrood/paars, geen mosroos wel iets behaarde stengels. Naam ff kwijt, voor naam graag pb

- rozenstek...Engelse roos. Wit of geel. Voor naam en kleur graag even pb. Is stek van vorig jaar en geworteld. Zoek ik even de naam op.

- gewortelde Stek klimroos, licht roze. Naam even pb

aangepast door Ciska
Geplaatst:

Ik kan onze forsythia en boerenjasmijn aan het begin van de zomer wel stekken, maar dan komen ze dus pas later....

Die donkerrood/paarse roos, geurt die ook?

Geplaatst:

Ik heb wel tijm voor je.

Mits... ik er gewoon een stuk van kan afsteken.

Ik heb geen idee, maar dan wil ik het wel in een pot doen voor je.

P1060222.JPG

Geplaatst:

@Rookieals je het aandurft, prima.

Maar ik wil niet dat je je mooie struik om zeep gaat helpen.

Heb zelf geen goede resultaten met stekken  van thijm en het duurt heel lang voordat je uberhaupt worteltjes hebt...

dus ja...je mag het proberen, maar het moet niet😊

Geplaatst:

Ik ga het gewoon proberen.

Niet geschoten en zo...

Ik zet het gelijk even bij mijn lijstje, want dat geheugen van mij...

Geplaatst:

De keuze is aan jou..😊

Had jij al tomaten canakale? Ik heb zowieso zaden, ook van mede moestuinier...zal ik wat in de grond frutten?, je mag zowieso de zaden hebben...

Geplaatst:

Mijn ervaring met tijm is dat de takken die op de grond hangen ook kunnen wortelen, dus je hoeft niet per se te stekken. Als die er is, een gewortelde scheut afknippen en uitgraven.

Mijn tijm had ik ruim een jaar geleden verplaatst, maar toen de winter niet overleefd, dus ik ga binnenkort zaaien want de voorraad blaadjes raakt op.

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb sowieso wel een zoete puntpaprika voor je. Heb interesse in je muntplantjes als ruil. Een van beide of allebei is prima, ik heb momenteel alleen gewone munt.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@Tanja65 ik heb alleen bonte munt, die kan ik voor je oppotten.

Aardbeienmunt zie ik nog niet opkomen. Wij zitten noordelijk en lopen qua temperatuur een paar weken achter. 

• Like 1
Geplaatst:

Bonte munt is prima, dankjewel alvast. Mijn gewone munt loopt al weer uit. Lekker, een andere soort. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
Op 30-3-2025 om 09:57, Ciska zei:

tomaten canakale?

Laat even weten of hij bij jouw wel lukt. Ik had zaad uit 2018 en dat is niet gelukt om te ontkiemen helaas. Als het lukt, zou dan misschien zaad willen halen uit 1 van de tomaten. Dan wil ik het volgend jaar nogmaals proberen met vers zaad.

Als ze voor de MTFD zijn gekiemd, mag je ze ook daarmee naartoe nemen. Scheelt weer verzendkosten. Je kan in mijn lijst kijken of er nog wat tussen zit voor jouw. Waar een rood kruis achter staat is niet meer beschikbaar. @Ciska

aangepast door Gitta
Zin toegevoegd

Wat ik tot nu toe aan afspraken heb staan, wil iedereen even nakijken of het klopt?

Boodschappen voor Jorieke voor kruiden

Stekken roze Bes en zaden canakkale tomaat? voor @Bouwvrouwe in ruil voor een mosroos

Zaden canakkale tomaat en lavas zaailingen voor @Rookiee in ruil voor thijm

@Goldfish&co krijgen een gele vlinderstruik en geld in ruil voor bovoochappen

@Tanja65 krijgt een bonte munt in ruil voor een zaailing paprika

@acpronk krijgt de geurgeranium citroen en appeltjes en de laurier

@Claudyzou nog even kijken voor een tomaten soortje 

@appelvrouw

krijgt longkruid en bonenkruid en zwarte framboos voor een stek van cactus en lelie v Dalen @Wortelkrijgt bonte salie en de mosroos in ruil voor Kruiden en forsytia

@Arjakrijgt een gele vlinderstruik in ruil voor parapluplant

@Gitta krijgt zaden canakkale tomaat

@Lia56 krijgt stekjes franse dragon  in ruil voor chocomunt @jootjegeeft paprikaplantjes

Ben van plan de lijst woensdagavond te sluiten. Dan gaat alles in kratten.

aangepast door Ciska
  • Like 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...